CamillaSoefelt skriver:
Hej alle.
Skriver herinde for at få gode råd og høre hvad I ved omkring passiv rygning? Jeg er gravid ( 4+5 ), og vil for alt i verden ikke have der sker noget med mit barn. I sommers aborterede jeg i 8. uge og er derfor extra forsigtig denne gang. Så hvordan skal man forholde sig til røg? Hverken kæresten eller jeg ryger. Men min svigermor og min onkel gør.. Så nu er mit spørgsmål, hvis man beder dem gå udenfor og ryge når de får trang er det så ok? Eller er det stadig skadeligt for fosteret? Hvis vi er hjemme ved mine svigerforældre hvor min SM jo ryger indendørs hvad så? Fordi jeg kan jo ikke gå i 9 mdr og ikke se dem.. Selvfølgelig, hvis det er det jeg skal gøre gør jeg det, men..
Lad mig høre Jeres meninger og hvad I har ladet Jer fortælle rundt omkring..;0)
Vi har en masse vedr. rygestop for vores brugere (sindslidende) på arbejdet, så jeg har en masse frisk viden!
Hvis man kommer i et hjem hvor der ryges, er man udsat for passiv rygning, og det tager 3-4-5 dage om at komme ud af kroppen, dvs. at hvis du kommer i et rygerhjem 2 gange om ugen, så når det ikke at komme ud af kroppen, og ophobes dermed!
I myldretiden på H.C. Andersens Boulevard (i KBH) er der under 100.000 af de skadelige partikler pr cm3. I et ventileret rum, hvor der ryges 3 cigaretter, er der ca. 253.000 skadelige partikler pr cm3.
Et to års barn som boede i et rygerhjem, hvor der IKKE blev røget i soverum og hvor der næsten kun blev røget under emhætte eller i den åbne dør, havde nikotin i blodet, svarende til at barnet selv havde røget 3-5 cigaretter pr dag!!
SÅ skadelig er rygning! Du kan læse mere på kræftens bekæmpelses hjemmeside, hvis du mangler fakta.
Anmeld