Passiv Rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan sagtens komme i et rygerhjem og hvis de tænder en enkelt eller to cigaretter i nærheden af et vindue mens jeg er der siger jeg heller ikke noget, men mine svigerforældre er begge storerygere, så der kommer jeg faktisk ikke.

Min far ryger og en dag tændte han en i smug (troede han) mens jeg var der og så sagde jeg til ham, at jeg ikke kunne bestemme om han skulle ryge i sit eget hjem, men i så fald ville jeg bare ikke komme der. Og jeg ville gerne have at han var ærlig så jeg fik chancen for at træffe et valg. Siden den dag er der ikke blevet røget mens jeg har været der. (Kun i et enkelt rum hvor jeg ikke kommer)

Nogen synes jeg er hysterisk, men det er jeg ret ligeglad med. Jeg har det godt med min beslutning om så vidt muligt ikke at udsætte min søn for passiv rygning. Og slet ikke mens han er foster og baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Mca<3

Mor.sander skriver:

I skal tage stilling til hvordan og hvorledes i vil have det hjemme hos jer, da det jo er jeres hjem.

Men man kan ikke kræve at andre skal ændre deres vaner, pga din gravíditet eller barn, men man kan tage hensyn. Og ved at du fortæller hvordan du har det med pasiv rygning, er det så op til vedkommen der ryger, hvad de vil gøre.

Vi er begge ryger herhjemme og hvis der var nogen der melde ud at de ikke ville komme på besøg pga. vi ryger vil det er meget simpelt, at så ville de bare ikke komme i vores hjem,  men vi ville så komme til dem.. Men hvis de spørger om vi vil være venlige at tage hensyn gør vi de selvfølge  også i vores eget hjem.
Jeg kunne personligt aldrig finde på at tænde en smøg ude hos andre hvor jeg ikke kender holdningen til rygning uden at spørger først hvor jeg må ryge, men jeg ved også at der er ryger derude som er hammerne lige glade med andres meninger og holdninger... Og dem har jeg ingen respekt for overhoved.

Bare nysgerrig   Ryger i selv indenfor på trods af at i har børn ???

Anmeld

28. oktober 2009

CamillaSoefelt

Da vi begge er ikke rygere herhjemme, ryger vi ikke indenfor nej..

Anmeld

28. oktober 2009

Mor.sander

Moar ,,, skriver:

Bare nysgerrig   Ryger i selv indenfor på trods af at i har børn ???

Jeg har tænkt meget over om jeg skulle svare på dit spørgsmål.. Fordi når jeg svare som jeg gør, er der sikkert nogen der vil reagere meget kraftigt og kalde mig en dårlig uansvarlig mor. Men hvis jeg svarede nej, til dit spørgsmål ville jeg lyve over for dig også over for mig selv.. Og uærlig det er jeg sgu ikke.

Så ja vi ryger inden for slev om vi har børn.

Anmeld

28. oktober 2009

Mca<3

Mor.sander skriver:

Jeg har tænkt meget over om jeg skulle svare på dit spørgsmål.. Fordi når jeg svare som jeg gør, er der sikkert nogen der vil reagere meget kraftigt og kalde mig en dårlig uansvarlig mor. Men hvis jeg svarede nej, til dit spørgsmål ville jeg lyve over for dig også over for mig selv.. Og uærlig det er jeg sgu ikke.

Så ja vi ryger inden for slev om vi har børn.

Fint du tør være ærlig

Anmeld

28. oktober 2009

Mor.sander

Moar ,,, skriver:

Fint du tør være ærlig

Tak

Anmeld

28. oktober 2009

Hjaltesmor

CamillaSoefelt skriver:

Til Hjaltesmor:

Jeg vil da helt sikkert undgå røgen, og vil snakke med de rygere der er i familien omkring at ryge udenfor når vi er hjemme ved dem.. Har en ret forstående både familie og svigerfamilie, så mon ikke det går.. Men det som min største bekymring er lige nu, er abort risikoen som er 67% hvis man er passiv ryger.. Derfor tager jeg det så alvorligt. Jeg var gravid i sommers, men aborterede desværre i 8. uge.. Så nu tager jeg bare alle forholdsregler..

Hvad med dig, hvad gjorde du da du havde født??

Vi kommer ikke i hjem, hvor der ryges, når vi er der. Desuden vil vi have, at der er luftet ud, inden vi kommer. Hos folk, hvor der stinker af, at de ikke lufter ud, og man fornemmer, at alt er gennemvædet af partiklerne, kommer vi heller ikke. Endeligt lader jeg ikke folk, der lige har været ude for at ryge, holde ham, medmindre de har haft overtøj på, de kan tage af, og de har vasket hænder.

Vi gjorde heldigvis nok opmærksom på vores holdning til rygning og børn under graviditeten til, at det ikke har været et problem nu. Vi har ikke måtte sige det til nogen. Folk efterlever det selv nu - uden at vi behøver sige noget.

Anmeld

28. oktober 2009

Mette+Mathias

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle.

Skriver herinde for at få gode råd og høre hvad I ved omkring passiv rygning? Jeg er gravid ( 4+5 ), og vil for alt i verden ikke have der sker noget med mit barn. I sommers aborterede jeg i 8. uge og er derfor extra forsigtig denne gang. Så hvordan skal man forholde sig til røg? Hverken kæresten eller jeg ryger. Men min svigermor og min onkel gør.. Så nu er mit spørgsmål, hvis man beder dem gå udenfor og ryge når de får trang er det så ok? Eller er det stadig skadeligt for fosteret? Hvis vi er hjemme ved mine svigerforældre hvor min SM jo ryger indendørs hvad så? Fordi jeg kan jo ikke gå i 9 mdr og ikke se dem.. Selvfølgelig, hvis det er det jeg skal gøre gør jeg det, men..

Lad mig høre Jeres meninger og hvad I har ladet Jer fortælle rundt omkring..;0)

Vi har en masse vedr. rygestop for vores brugere (sindslidende) på arbejdet, så jeg har en masse frisk viden!

Hvis man kommer i et hjem hvor der ryges, er man udsat for passiv rygning, og det tager 3-4-5 dage om at komme ud af kroppen, dvs. at hvis du kommer i et rygerhjem 2 gange om ugen, så når det ikke at komme ud af kroppen, og ophobes dermed!

I myldretiden på H.C. Andersens Boulevard (i KBH) er der under 100.000 af de skadelige partikler pr cm3. I et ventileret rum, hvor der ryges 3 cigaretter, er der ca. 253.000 skadelige partikler pr cm3.

Et to års barn som boede i et rygerhjem, hvor der IKKE blev røget i soverum og hvor der næsten kun blev røget under emhætte eller i den åbne dør, havde nikotin i blodet, svarende til at barnet selv havde røget 3-5 cigaretter pr dag!!

SÅ skadelig er rygning! Du kan læse mere på kræftens bekæmpelses hjemmeside, hvis du mangler fakta.

Anmeld

29. oktober 2009

CamillaSoefelt

Hold da op.. Det var da en god viden lige og få.. Puha hvor er det egentlig ulækkert at tænke på..;( Cigaretter er en dum opfindelse!!

Anmeld

29. oktober 2009

CamillaSoefelt

Til mor.sander:

Jeg sys sku det iorden at du er ærlig.. Super fedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.