Anonym skriver:
Det er lige præcis den her moralske regelrytter tankegang, som er med til at sætte kvinders vilkår over styr. Måske også hvorfor mænd generelt står bedre, når de forlader arbejdsmarkedet i forhold til eksempelvis optjent pension. Vil du også mene at kvinder der ikke er glad for deres arbejde, burde sige det op når de bliver gravide, hvis de ved de ikke vender tilbage.
Ingen trådstarter ved sådan set ikke om hun bliver gravid i første forsøg eller om der går år.
Jeg ville igen være helt enig, hvis det handlede om at ts ville gå ud finde et job, forsøge at blive gravid og så se hvad fremtiden bragte.
Det trådstarter vil er jo at bluse gravid få et job til 30 timer, få en barsel og så stoppe. Jegmlæser ingen steder, at hun vil sætte studiet på pause i måske 3 år for at arbejde og forsøge at blive gravid. Det er en kalkulerer handling: jeg skal på barsel om 7 måneder, det har jeg ikke råd til så jeg vælger et arbejde der kan betale min barsel.
Selvsagt skal man droppe sin dårlige samvittighed over at blive gravid også som nyansat, selvsagt skal man ikke droppe at forsøge at blive gravid fordi man er blevet ansat - det skal være fantastisk, at nogle får børn og det skal der absolut være plads til på arbejdsmarkedet, meb skal der være plads til drt så skal man heller ikke ridde systemet.
TS er på SU med dertil hørende studiejob, hun vil gerne have et barn til, men kan ikke økonomisk gøre det med den livssituation hun er i. Så fremfor at spare op, skrue ned på omkostninger eller vente, så vælger hun en løsning hvor en arbejdsgiver skal betale - og nej hun stopper ikke studie nu, og så ser hvornår hun bliver gravid. Hun stopper studie så hun Max forlænger studie med et år altså mens hun er gravid - der er en verden til forskel, og synes faktisk sådan en løsning sætter kvinder i et utrolig dårligt lys og netop sætter kvinders vikår dårligere - en arbejdsgiver der har oplevet det et par gange vil nok ikke som det første vælge en kvinde i den fødedygtige alder.
Anmeld
Citér