Jeg er studerende på en lang videregående uddannelse. Min mand og jeg har et barn og det var egentlig ikke planen at vi skulle have flere før jeg var færdig, men vi har fundet ud af at vi begge virkelig ønsker at få et barn mere inden den første bliver alt for stor, der vil i forvejen blive en aldersforskel på +5år.
Jeg er dog i tvivl om hvordan vi skal gribe det an økonomisk, vi har nemlig ikke råd til at jeg går hjemme på barsel i et år kun med su.
Lige nu arbejder jeg også en del ved siden af studie, men det er et fleksibelt job hvor jeg selv kan vælge hvor meget og hvor lidt jeg vil arbejde - i et vist omfang, så intet fast.
Derfor ser jeg to muligheder for at realisere vores drøm om familieforøgelse.
Jeg får et arbejde med fast timetal ca 30t. Om ugen samtidigt med studie - det ville blive hårdt, især for mig.
Jeg stopper uddannelsen/holder orlov og arbejder de ca 30t. Om ugen - dermed forlænger jeg jo også min uddannelse med nok et års tid - hvis vi er heldige at blive gravide hurtigt igen.
Jeg ved ikke hvilken løsning der er bedst.. Og sidst men ikke mindst! Kan man virkelig tillade sig at gøre det overfor en arbejdsgiver? For jeg ville helt ærligt udnytte arbejdspladsen, føler jeg. Jeg vil jo kun få jobbet for at kunne få barsel med løn og barselsdagpenge. Og når jeg så kan starte studiet op igen ville jeg jo ligge min opsigelse. Jeg har hørt om flere bekendte/studierelationer som har gjort lignende men jeg er i tvivl om min samvittighed kan 
Anmeld
Citér