Hente kl 16

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis begge forældre har 8-16 jobs og også har kørsel til og fra arbejde, kan det jo ikke være anderledes. Så at det er en gang om ugen er da slet ikke noget at være bekymret for. 

Jeg afleverer normalt kl 8 og henter igen 15.30. Han er ofte en af de første der kommer og en af de sidste der bliver hentet. Jeg tænker bare, hvordan de andre forældre strikker det sammen med fuldtidsjobs?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Okay, her er han afsted fra 7-15:45 4 dage om ugen og en dag fra 8 til 16.

Jeg synes det er hårdt at det skal være sådan. 

Jeg tror det er hverdagen for de fleste børn. Mit eget er afsted fra 9-16, men mange af de andre bliver hentet senere og de ser ligeså tilfredse ud. Der er jo ikke så meget at gøre hvis man har et fuldtidsjob man skal passe. 

Dog spørgsmål, hvorfor er du bekymret for den ene dag hvor du henter kl. 16? De andre dage er han da mere afsted. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Lje

Hvis begge forældre har 8-16 jobs og også har kørsel til og fra arbejde, kan det jo ikke være anderledes. Så at det er en gang om ugen er da slet ikke noget at være bekymret for. 

Jeg afleverer normalt kl 8 og henter igen 15.30. Han er ofte en af de første der kommer og en af de sidste der bliver hentet. Jeg tænker bare, hvordan de andre forældre strikker det sammen med fuldtidsjobs?? 

Arbejder forskudt af hinanden? Det har vi gjort under hele vuggestue- og børnehave-tiden. Den ene mødte tidligt, gik tilsvarende tidligt og hentede tidligt (kl. 15). Den anden afleverede senere (kl. 9) og kom lidt senere hjem samt samlede op om aftenen. Så havde vi begge én lang dag om ugen. Uden bagkant. Vi har 40-45 reelle arbejdstimer om ugen i snit.

Og så har vi jobs i cykelafstand (hhv. 2 og 4 km.) fra vores bopæl. 

Jeg er helt klar over vores privilegium ifht. transport og vores type jobs. Men det var blot for at forklare *hvordan* man kan gøre under de rette vilkår. 

Vh.

Anmeld Citér

25. august 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej, jeg er bare nysgerrig på, om det er for lang en dag at blive afleveret i børnehave kl 8 og hentet kl 16. Det drejer sig om en gang om ugen. Det er desværre sådan det er med min x mands mødetider på arbejde.

Selv har jeg lidt en klump i halsen, at vores barn skal have så lang en dag.

Min søn var i børnehave fra 7-15:30 i min x kærestes uger. Det er det der passede med hans arbejde. Nogle dage hentede farmor eller farfar så tidligere og hyggede med ham. 
i mine uger var han afsted fra 7(7:30) til 15:45. Fordi det også var der der passede med min job. 

nu er han startet skole og afsted fra 8-16. 
han har aldrig været påvirket af det. 

Anmeld Citér

25. august 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Mine børn bliver afleveret kl 8 og hentet senest kl 16:30. De går i hhv vuggestue og skole, og de er hverken de første der kommer eller de sidste der bliver hentet. Ja de har lange dage 4 dage om ugen (jeg har fri fra studie om fredagen), men det er nu engang et vilkår. Og bestemt ikke noget som de tager skade af.  

Anmeld Citér

25. august 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Okay, her er han afsted fra 7-15:45 4 dage om ugen og en dag fra 8 til 16.

Jeg synes det er hårdt at det skal være sådan. 

De fire dage er længere end den dag, der bekymrer dig - hvordan hænger det sammen? 

Anmeld Citér

26. august 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Da mine børn var små (de er 8 og 11 nu), der var vi begge på fuldtid. Dvs. de blev afleveret i dagpleje og børnehave kl 7.30 og hentet 16.30, altså 9 timer om dagen. Lidt kortere dage om fredagen. De har bestemt ikke taget skade og ville faktisk ofte ikke engang med hjem når vi hentede dem. På et tidspunkt, da den lille gik i børnehave og den store i skole/SFO blev det muligt for mig at komme ned på 34 timer, så jeg kunne få fri kl 15.00 de fleste dage i stedet for kl 16.00. Tænker ikke børnene mærkede så meget til at blive hentet den time før, men jeg havde pludselig mere tid til madlavning, indkøb osv

Anmeld Citér

26. august 2021

HapsHapsHaps

Så længe barnet trives i institutionen, så er der sjældent noget i vejen for at de har lange dage min søn elsker! Sin vuggestue og er smaskforelsket i sine pædagoger. Jeg har ofte kvaler når jeg kan se at klokken når at blive over 15 før jeg henter ham, men når jeg kommer kan jeg se at han hygger for fulde gardiner og har det så dejligt. Jeg er på barsel lige nu og skal snart føde, og han bliver afleveret hver dag. 8:30-15 ca. Når jeg skal på arbejde igen bliver det 7-16, og der skal han gå i vuggestue. Det ER da en lang dag, men jeg ved det er et godt sted og han er i gode hænder!

Anmeld Citér

26. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg bliver grundglad af at være mest muligt sammen med mine unger, også selvom de har haft det fint i deres institutioner - og vi har derfor strukket den så langt vi har kunnet ift. at begrænse tiden væk fra hinanden, for de har også sat pris på mest mulig tid sammen med os, enten ude eller hjemme. Det er ikke alle der kan eller ønsker det, så jeg føler mig heldig. I vuggestuealderen har vi arbejdet forskudt, arbejder aftener og gået ned i tid når muligt, så der har de været afsted i gennemsnit 5-6 timers tid om dagen. Så kom Corona og vi havde dem hjemme i sammenlagt 7 måneders tid, imens vi arbejdede forskudt af hinanden så godt vi kunne. Det var faktisk dejligt. Nu er vi tilbage til fuld tid, ungerne går i en dejlig børnehave - altid fra kl. 8-16 fordi det er en skovbørnehave. Det elsker det! Jeg ville ønske det var kortere dage, men tidspunktet passer nok de fleste forældre godt. Så forsøger vi at give dem en ugentlig fridag i stedet. 

I det hele taget forsøger vi at arbejde så lidt vi har råd til i disse år, hvis karrieren samtidig skal holdes nogenlunde ved lige. Vi er blevet i byen og har ingen transporttid, lejer en mindre bolig, ejer ikke ret meget, osv. Det fungerer ganske fint Jeg ville ikke bekymres for en eller flere dage fra 8-16, så længe jeg selv og mit barn trivedes i det...

Anmeld Citér

26. august 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej, jeg er bare nysgerrig på, om det er for lang en dag at blive afleveret i børnehave kl 8 og hentet kl 16. Det drejer sig om en gang om ugen. Det er desværre sådan det er med min x mands mødetider på arbejde.

Selv har jeg lidt en klump i halsen, at vores barn skal have så lang en dag.

Mine 2 små i vuggestuen (1 år og 3 år) har normalt dag fra 8.20-16 ca alle dage...

i min verden handler det kun om hvordan barnet har det med det.. hvis det reagerer med tegn på overstimulering er det ikke godt..

de 2 små har en stærk psyke i forhold til det med påvirkning udefra på den måde... så de har fra første dag ingen problemer har haft med lange dage i vuggestuen...

de havde længere dage da jeg havde arbejde og skulle møde før kl. 8..

den mellemste har haft perioder med at møde til morgenmad kl. 7.30 og så først hentes 16.30.. det var for meget men var en nødvendighed i en kort periode for at alt passede sammen...

tror mest af alt at det handler om at man bliver presset til dårlig samvittighed udefra hvis man har brug for at få sit barn passet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.