Jeg bliver grundglad af at være mest muligt sammen med mine unger, også selvom de har haft det fint i deres institutioner - og vi har derfor strukket den så langt vi har kunnet ift. at begrænse tiden væk fra hinanden, for de har også sat pris på mest mulig tid sammen med os, enten ude eller hjemme. Det er ikke alle der kan eller ønsker det, så jeg føler mig heldig. I vuggestuealderen har vi arbejdet forskudt, arbejder aftener og gået ned i tid når muligt, så der har de været afsted i gennemsnit 5-6 timers tid om dagen. Så kom Corona og vi havde dem hjemme i sammenlagt 7 måneders tid, imens vi arbejdede forskudt af hinanden så godt vi kunne. Det var faktisk dejligt. Nu er vi tilbage til fuld tid, ungerne går i en dejlig børnehave - altid fra kl. 8-16 fordi det er en skovbørnehave. Det elsker det! Jeg ville ønske det var kortere dage, men tidspunktet passer nok de fleste forældre godt. Så forsøger vi at give dem en ugentlig fridag i stedet.
I det hele taget forsøger vi at arbejde så lidt vi har råd til i disse år, hvis karrieren samtidig skal holdes nogenlunde ved lige. Vi er blevet i byen og har ingen transporttid, lejer en mindre bolig, ejer ikke ret meget, osv. Det fungerer ganske fint
Jeg ville ikke bekymres for en eller flere dage fra 8-16, så længe jeg selv og mit barn trivedes i det...
Anmeld
Citér