Fortryde at gå fra kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2021

Skouboe

Anonym skriver:

I har nok ret men jeg savner ham bare så forbandet meget Ville så gerne have det skulle fungere, og han kunne ændre sig. Vi bor en time fra hinanden, og hvordan skulle vi få tid til at ses i hverdagen, hvis vi blev kærester og boede hver for sig?

Selvfølgelig gør du det, han er jo en del af dit liv.

Men prøv at tænke over, HVAD du savner i virkeligheden? Jeres forhold som det var da du gik, eller ham du ville ønske at han var? Er det mere konceptet kæreste eller? Som udgangspunkt tænker jeg at du er nødt til at regne med, at hvis du går tilbage, fortsætter I hvor i slap. Kan du leve med det?

For mig ringer alarmklokkerne, når du siger at han ikke vil være kærester uden at du flytter ind igen. Det tyder ikke på, at han vil arbejde på at løse jeres problemer i fællesskab, men snarere at han mener at han ikke er en del af årsagen til problemerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

I har nok ret men jeg savner ham bare så forbandet meget Ville så gerne have det skulle fungere, og han kunne ændre sig. Vi bor en time fra hinanden, og hvordan skulle vi få tid til at ses i hverdagen, hvis vi blev kærester og boede hver for sig?

Savn og “vaner” kan være rigtig svært, men tror at det er nu du skal holde fast i dig selv. Måske elsker du manden, men det er jo nu at han skal vise at han inderst inde også vil dig og elsker dig ( måske hårde ord). Så hvis han kun vil have og elske lige netop dig, hvis du flytter tilbage med det samme, så er du tilbage i offerrollen og med ham som bestemmeren. Pas på dig selv

Anmeld Citér

19. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg skal selvfølgelig ikke sige om du rent faktisk savner HAM. Men i mine ører, så lyder det som om du savner tosomheden i et forhold og ikke nødvendigvis HAM. Hvorfor tænker jeg det? Fordi du med egne ord skriver " ville så gerne have det til at fungere, OG HAN KUNNE ÆNDRE SIG".. lige der. Der har du det. Du ønsker ikke at være i et forhold med ham som han er. Han skal ændre sig. Men det vil/kan han ikke. Ergo, det er simpelthen ikke HAM du savner, men at være i et forhold. Og det er altså helt forståeligt. Det ER svært at finde sig selv efter et brud og det føles pisse tomt. Men skil det ad. Det er ikke det samme som at du savner HAM. 

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg skal selvfølgelig ikke sige om du rent faktisk savner HAM. Men i mine ører, så lyder det som om du savner tosomheden i et forhold og ikke nødvendigvis HAM. Hvorfor tænker jeg det? Fordi du med egne ord skriver " ville så gerne have det til at fungere, OG HAN KUNNE ÆNDRE SIG".. lige der. Der har du det. Du ønsker ikke at være i et forhold med ham som han er. Han skal ændre sig. Men det vil/kan han ikke. Ergo, det er simpelthen ikke HAM du savner, men at være i et forhold. Og det er altså helt forståeligt. Det ER svært at finde sig selv efter et brud og det føles pisse tomt. Men skil det ad. Det er ikke det samme som at du savner HAM. 

Ja men jeg synes egentlig ikke det er slemt.. Kan godt forstå han ikke vil være lang distance kærester, da det bare er svært at få tid sammen i hverdagene. Jeg skal jo finde ud af, om jeg kan leve med det. Men jo jeg savner ham, og ikke kun tosomheden

Anmeld Citér

19. august 2021

Kontrast

Anonym skriver:

Ja men jeg synes egentlig ikke det er slemt.. Kan godt forstå han ikke vil være lang distance kærester, da det bare er svært at få tid sammen i hverdagene. Jeg skal jo finde ud af, om jeg kan leve med det. Men jo jeg savner ham, og ikke kun tosomheden

Kan det være sådan, at du savner noget, I engang havde sammen (før det gik galt)? Eller, at du savner de følelser, din eks kunne vække i dig? Jeg har selv prøvet at blive ved med at vende tilbage til en ekskæreste af de grunde, men i realiteten blev jeg skuffet hver gang, for det (han) var ikke som jeg håbede.

Anmeld Citér

19. august 2021

Kir

Altså det er jo forståeligt du elsker og savner ham, det tager jo tid før følelserne ændres. Også selvom det var et skidt forhold og han ikke behandler dig godt. Da min eks og jeg gik fra hinanden gik der i hvert fald et år før jeg begyndte at komme over mine følelser for ham. Vi havde været sammen i 4 år. Den slags tager tid. l

Vil give de andre ret i, at det lyder som en skidt ide at gå tilbage til ham. Jeg tror heller ikke han er villig til at ændre sig. Og det at du undskylder ham ift at han kun vil være sammen hvis I flytter sammen, synes jeg er et dårligt tegn. Har en mistanke om at han er god til at manipulere med dig.

Måske er det en god ide hvis du har mindst mulig kontakt med ham. Og så prøver at aflede dig selv når du får følelsen af afsavn. Prøv evt at skrive de negative ting ned om ham og forholdet og læs det når du sidder og tænker på hvor dejligt det ville være at være sammen med ham. 

Anmeld Citér

19. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ud fra de tråde du skrev inden i gik fra hinanden, hvor i boede sammen og du var så drøn ulykkelig. Så tænker jeg det er en dårlig idé at rykke tilbage. 

Jeg synes det er meget sigende at han giver dig sådan et ultimatum. Så savner han dig jo tydeligvis ikke nok til selv at ville ændre noget for din eller parforholdets skyld. Han synes bare det kunne være praktisk hvis du var der. Så er der ikke så meget bøvl med børnepasning når han skal passe sin hobby og der er en voksen at snakke med og måske få noget sex og nærhed hos. Nemt at være ham, hvis det kunne lykkes. 

Anmeld Citér

19. august 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ud fra de tråde du skrev inden i gik fra hinanden, hvor i boede sammen og du var så drøn ulykkelig. Så tænker jeg det er en dårlig idé at rykke tilbage. 

Jeg synes det er meget sigende at han giver dig sådan et ultimatum. Så savner han dig jo tydeligvis ikke nok til selv at ville ændre noget for din eller parforholdets skyld. Han synes bare det kunne være praktisk hvis du var der. Så er der ikke så meget bøvl med børnepasning når han skal passe sin hobby og der er en voksen at snakke med og måske få noget sex og nærhed hos. Nemt at være ham, hvis det kunne lykkes. 

Jeg tænker også, hvis han virkelig holdte af mig, så ville han også flytte i sin tid da jeg var ulykkelig i den by.
Men hvis det nu er sådan han er som du beskriver .. hvordan kan det være jeg er så blind, og måske lidt naiv

Anmeld Citér

19. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg tænker også, hvis han virkelig holdte af mig, så ville han også flytte i sin tid da jeg var ulykkelig i den by.
Men hvis det nu er sådan han er som du beskriver .. hvordan kan det være jeg er så blind, og måske lidt naiv

Fordi din drøm om kernefamilien lige er brast! Du har kun lige taget hul på jeres brud og det er helt naturligt at være en "sorg" fase over drømmene der gik i stykker. Over at han ikke var det du håbede på alligevel. Osv. 

Og dit indre råber på at du ville ønske det kunne lykkes - og derfor kalder dit sind på at det måske godt kan lykkes alligevel, for det var jo drømmen! Hvis nu bare... At han ændre sig. Men det gør han IKKE. Han er ikke imterresetet i at ændre noget for din lykkes skyld..det gør han egentlig meget klart med hans ultimatum.  Og dét er svært at sluge og forstå, for du ville sikkert gå meget meget langt for ham... 

Dine følelser for ham forsvinder ikke bare. Men du skal lære at kende forskel på følelser og fornuft. Vi kan alle føle noget der er enormt ukonstruktivt og ufornuftigt. Derfor handler vi ikke altid på følelserne, men på fornuften, fordi vi ved at alternativet ville føre os et dårligt sted hen på sigt. 

Dine følelser for ham skal nok stilne af, stille og roligt. Og så ser du ham i et meget klarere lys. 

Anmeld Citér

19. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Okay, hvorfor? 

Fordi hvorfor vil han ikke gøre hvad han kan for at redde noget. Hvorfor SKAL i bo sammen for at være kærester?

Du overvejer noget og han skubbe der bare væk, for det gider han ikke.

Tænker om det er dig der skrevet et par andre opslag? For så har du rykket meget efter hans fløjte...

Hvad gør han for dig? Hvad vil han ofre for at være sammen med dig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.