Hvor længe tog det jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2021

Anonym

Nr 1&2 er lavet i første forsøg 

nr. 3 prøver vi på og er pt. igang med 6. Cyklus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2021

Kantar123

Nielsen96 skriver:

Jeg føler der er noget galt, det lyder så nemt for jer alle sammen,

Vi har som sagt prøvet, men jer som det er gået så stærkt for, hvordan har i grebet det sn når i ville prøve?

Hvordan startede i? Hvor tit gjorde i det? Ramte i æl?

Alle mine 3 børn er lavet i første forsøg.

Og jeg er sikker på, at det hemmelige kodeord (såfremt du har ægløsning og din mand en god sædkvalitet) er TIMING.

Alle gange har jeg haft styr på min cyklus, der er mellem 29 og 33 dage.

Alle gange har jeg fulgt min ægløsning og vidst, hvilken uge jeg var mest frugtbar. Gerne et halvt års tid eller mere inden vores forsøg.

Første gang havde vi sex hver dag i ugen op til ægløsning, inkl. et par dage efter ægløsning.

Anden gang havde vi sex hver anden dag i ugen op til og efter ægløsning. 

Tredje gang havde vi kun sex 3 dage før ægløsning.

For mig har det virket med ægløsningsteste og at kende min krop. Det vil sige, at jeg kan mærke at sexlysten stiger, mit udflåd bliver helt klart og elastisk kort før ægløsning osv.

Mit råd til dig er at følge din cyklus i et halvt års tid, evt skrive tegnene fra din krop ned og tage ægløsningsteste fra dag 8 indtil du får en positiv æglæsningstest og et par dage efter. På den måde kan du se hvilket billede der tegner sig og hvornår det er bedst at have sex. 

Anmeld Citér

18. august 2021

superheltensmor

Profilbillede for superheltensmor

Her var der gevinst ved både første og andet barn i første forsøg, trods vi er over 30 begge to

Anmeld Citér

19. august 2021

Nielsen96

Kantar123 skriver:

Alle mine 3 børn er lavet i første forsøg.

Og jeg er sikker på, at det hemmelige kodeord (såfremt du har ægløsning og din mand en god sædkvalitet) er TIMING.

Alle gange har jeg haft styr på min cyklus, der er mellem 29 og 33 dage.

Alle gange har jeg fulgt min ægløsning og vidst, hvilken uge jeg var mest frugtbar. Gerne et halvt års tid eller mere inden vores forsøg.

Første gang havde vi sex hver dag i ugen op til ægløsning, inkl. et par dage efter ægløsning.

Anden gang havde vi sex hver anden dag i ugen op til og efter ægløsning. 

Tredje gang havde vi kun sex 3 dage før ægløsning.

For mig har det virket med ægløsningsteste og at kende min krop. Det vil sige, at jeg kan mærke at sexlysten stiger, mit udflåd bliver helt klart og elastisk kort før ægløsning osv.

Mit råd til dig er at følge din cyklus i et halvt års tid, evt skrive tegnene fra din krop ned og tage ægløsningsteste fra dag 8 indtil du får en positiv æglæsningstest og et par dage efter. På den måde kan du se hvilket billede der tegner sig og hvornår det er bedst at have sex. 

Det lyder nemt

jeg har absolut ingen tegn under ægløsning. Og bruger både test og temperatur og rammer den faktisk hvergang, tester 4-5 dage før og indtil den forsvinder igen.

Men som sagt er der ingen tegn, smerter, ændrede ting under op til og efter æl.

Tager testene og når vi har haft sex 2-3 dage i mellem, sidste gang to dage før og på æl.

vi har været i gang i 5-6 måneder nu, jeg sætter det ikke på pause for at holde “øje” med min krop.

For i min optik “levere vi normalt tager tingene som de kommer, kan være min kæreste har mindre god sædkvalitet, da jeg var gravid for 3 år siden og fik en abort var jeg 7 uger henne uden tegn. 
havde haft en p piller eller p ring og taget det lidt on/off og tror måske det er glippet deri mellem.

tror bare vi fortsætter som vi har gjort indtil nu og håber det snart lykkedes

Anmeld Citér

19. august 2021

Charl90

Nielsen96 skriver:

Jeg føler der er noget galt, det lyder så nemt for jer alle sammen,

Vi har som sagt prøvet, men jer som det er gået så stærkt for, hvordan har i grebet det sn når i ville prøve?

Hvordan startede i? Hvor tit gjorde i det? Ramte i æl?

Med min første gik der 14 måneder fra p-pillestop til jeg blev blivende gravid. Jeg havde én SA 2 måneder inden.

Denne gang efter stoppet amning gik der 8 måneder før jeg blev gravid (SA) og nu gravid igen efter 11 måneder (6+6)

Det kan godt tage tid at opnå noget godt Det er ikke unormalt med op imod et år. Statistik vil ca 60% opnå graviditet inden for 6 måneder og 85% inden for ét år.

Mit praktiske råd: brug en cyklus app (fx Flo) og test for ÆL henover er par måneder. Min lå senere end jeg forventede. App'en fortæller hvornår chancerne er bedst. Det er bedst at starte med sex allerede inden ÆL. Jeg havde daglig sex fra et par dage før til to dage efter. De gange jeg har testet for ÆL er det lykkedes.

Anmeld Citér

19. august 2021

Charl90

Jeg håber ikke de svar du har fået gør dig bekymret. Det er jo helt vildt, som mange har svaret "første forsøg".

Det er helt normalt at det tager op til ét år. Det lyder til at I gør alt det rigtige. Det skal nok komme

Hvis der når at gå ét år så få en henvisning fra lægen og bliv tjekket. I er unge, så det skal nok lykkes

Anmeld Citér

20. august 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Med første barn tog det 8 måneder.

Med andet barn tog 3 måneder. 

Barn nr. 3 var ikke planlagt, så man kan vist næsten sige at det kun er blevet lettere for os efter nr. 1.

Anmeld Citér

22. august 2021

Nielsen96

Det er rart at høre folks erfaringer.

hvad så når sæden er skudt op, render der så stadig noget op siden der kommer noget ud igwn?

Anmeld Citér

23. august 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Nielsen96 skriver:

hvad så når sæden er skudt op, render der så stadig noget op siden der kommer noget ud igwn?

Ja. Det meste er jo sædvæske som bare løber ud. Selve sædcellerne skal nok finde vej det rigtige sted hen 

Hvis du er meget bekymret kan du prøve at få en tid til fertilitets tjek. Det ved jeg at i hvert fald Rigshospitalet og Herlev hospital har. Men sikkert også andre steder i landet. Det er gratis og du skal ikke henvises fra læge først 

Anmeld Citér

23. august 2021

Charl90

Nielsen96 skriver:

Ja det burde ikke betyde noget at en del af det ryger ud igen. Jeg plejede dog at blive liggende i 15-30 min eller hele natten. Bare for at være sikker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.