Hvor længe tog det jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
30 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2021

Nielsen96

Hej!

sagen er den mig og min kæreste er ved at have gang i projekt baby.

jeg fik for 3 år siden foretaget en medicinsk abort da vi lige var fundet sammen og det var sket en masse i vores liv begge to.

Nu er vi så igang på 5-6 måned/ forsøg, jeg har ikke været på noget prævention i 2 år nu, startede med en p ring, men stoppede hurtigt.

hvor længe gik der fra i prøvede til i var gravide? Og har det nogen betydning at jeg for 3 år siden fik en abort? 
Jeg er virkelig bekymret for jeg ikke kan blive gravid da det endnu ikke er lykkes.

har i noget gode forslag, tips/ råd? 
vi har nu prøvet at købe noget glidecreme der skulle hjælpe sædcellerne på vej, men andre ting ud over de almen råd med spis sundt, lev sundt osv.

Min menses stopper idag/ imorgen og så skal vi ellers i bare igang med at hygge, har sagt hver 2/3 dag indtil vi rammer ca 2-3 tage før også helst gerne hverdag, på dagen med æl og dagen efter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2021

Anonym

Nielsen96 skriver:

Hej!

sagen er den mig og min kæreste er ved at have gang i projekt baby.

jeg fik for 3 år siden foretaget en medicinsk abort da vi lige var fundet sammen og det var sket en masse i vores liv begge to.

Nu er vi så igang på 5-6 måned/ forsøg, jeg har ikke været på noget prævention i 2 år nu, startede med en p ring, men stoppede hurtigt.

hvor længe gik der fra i prøvede til i var gravide? Og har det nogen betydning at jeg for 3 år siden fik en abort? 
Jeg er virkelig bekymret for jeg ikke kan blive gravid da det endnu ikke er lykkes.

har i noget gode forslag, tips/ råd? 
vi har nu prøvet at købe noget glidecreme der skulle hjælpe sædcellerne på vej, men andre ting ud over de almen råd med spis sundt, lev sundt osv.

Min menses stopper idag/ imorgen og så skal vi ellers i bare igang med at hygge, har sagt hver 2/3 dag indtil vi rammer ca 2-3 tage før også helst gerne hverdag, på dagen med æl og dagen efter

Det tog min kæreste og jeg et år før vi fik pote. Vi skulle lige til at starte fertilitetsudredning, men så fik jeg en positiv test den dag jeg skulle have haft taget de første blodprøver.

Prøv at slap så meget af som muligt og lad være med at stresse dig selv. Jeg er sikker på at ens psyke kan spille en et puds i det her spil. 

Anmeld Citér

17. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Første baby lavet i første forsøg. Anden gang gik der over et år før end jeg testede positiv, men jeg mistede. Der gik igen over et år før end vi stod med en positiv test. 

Anmeld Citér

17. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Første graviditet i første forsøg - MA uge 10

Anden graviditet i 3 forsøg - SA i uge 5

Første barn lavet i 3 forsøg

Anden barn lavet i 3 forsøg

Tredje barn lavet i 1 forsøg

Fjerde barn lavet i 2 forsøg

Har fået at vide at jeg er meget fertil

Anmeld Citér

18. august 2021

Øbaby

Det tog os 8 måneder  og det var ovenikøbet med en sædkvalitet som kun var på halvt blus

Anmeld Citér

18. august 2021

lille-avalon

min den første tog 2 forsøg

nummer 2, 1 forsøg

Anmeld Citér

18. august 2021

Anonym

Første barn: næsten 10 år før vi stod med levende baby i armene. 
Andet barn: jeg blev gravid 2 igen to måneder efter fødslen af første barn

Anmeld Citér

18. august 2021

Anonym

Vi er begge i den første halvdel af 20’erne. Vi prøvede et år uden gevinst, og fik så hjælp. 

Jeg blev gravid i første ægoplægning. Nu venter jeg vores andet barn, også i første ægoplægning

Anmeld Citér

18. august 2021

Måskemor

1. barn i andet forsøg

Gravid igen i 3. Forsøg (endte med missed abortion)

2. barn i første forsøg efter abort.

Gravid igen uplanlagt med endte med missed abortion.

Anmeld Citér

18. august 2021

Anonym

Det tog 6 måneder for min krop at blive normal efter p-piller også 2 måneder til at blive gravid. Vi tog i sommerhus og jeg glemte alt om det og da vi kom hjem havde jeg det underligt (kvalme og ligament smerter fandt jeg ud af, troede det var mens på vej) også var den sku positiv!  Så ja det hjælper at “glemme det” selvom det er MEGET svært når man ønsker sig det og er bekymret om noget er galt. 

krydser fingre for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.