Anonym skriver:
Rigtig fint råd med, at kunne klippe lidt af dutten, hvis den er træls!
Ja tænker hun må prøve sig frem og forhåbenlig bliver hun gla for den!
Jeg er mega glad for min mens-kop.
Alle de trælse ting ved mens bliver bare fjernet og man mærker den bare ikke, jeg skal huske mig selv på at få den tømt.
Før i tiden, blødte jeg næsten altid igennem om natten. Det var også bandlyst at ligge på ryggen eller maven, for så løb det enten fortil eller bagtil uanset størrelsen på bindet. Med koppen kan jeg ligge som jeg vil og bløder ikke igennem.
Noget som jeg frygtede var at den ikke var 100% tæt. Det har jeg oplevet med tamponer og har altid været nødt til at bruge både bind og tampon de første par dage og derefter tampon og trusseindlæg.
Men jeg lækker overhovedet ikke med koppen.
Jeg er træt af at jeg først i en alder af 33 har stiftet bekendtskab med den. Jeg kommer aldrig til at gå tilbage til bind.
Jeg kan godt finde på at bruge lidt glidecreme, når den skal op. Så glider den nemt og hurtig på plads.
Og så bliver koppen altså mere smidig og blød med tiden. De første cyklusser synes jeg godt nok den var lidt hård, men den er blevet meget nemmere.
Håber virkelig din datter bliver glad for den og giver den nogle chancer! Min datter får nok også mens inden så længe og vil seriøst opfordre hende til at bruge en kop. Den giver så meget frihed, synes jeg.
Anmeld
Citér