Hvad ville I gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.856 visninger
23 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej damer.

jeg kunne godt tænke mig og høre hvordan I ville have det og hvad I ville gøre, hvis dette skete for jer.

Sagen er den at jeg har været sammen med min mand i 8 år og vi har et barn sammen på 6 år. Vi har altid været lykkelige sammen, stort set aldrig skændes eller noget. Han har fra dag 1 og hele vores forhold igennem altid behandlet mig som en dronning. Han spørger mange gange om dagen om han kan gøre noget for mig. Han kysser mig hver dag nok 50 gange på trods af at vi har været sammen så længe. Han er så sød og kærlig og så god med vores barn. Han er virkelig en mand der tænker på alle andre før sig selv. Han bliver aldrig rigtig sur, og han er altid glad og i godt humør. 

MEN, for et år siden fandt jeg ud af at han har en dom for at have haft sex med en 14-årig pige. Dette skete før vores forhold. Jeg blev selvfølgelig meget chokeret og ville med det samme forlade ham, for hvilken mand gør dog sådan noget ?! Hele min verden gik i opløsning og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller tænke. Han sagde at det var noget han skammede sig over og derfor ikke har fortalt det. Jeg bad om at se domsafsigelsen og den fik han så. Der stod at det var pigen der tog initiativ til sex og kontakt. Og at han derfor fik lavest mulige straf som var 3 måneders betinget. Det var pigens bosted der anmeldte episoden. Jeg snakkede i tlf med pigen, som nu 10-11 år efter ikke husker særlig meget af det men at hun kan huske at hun synes det var synd han blev meldt for noget hun ville. 
Min mand forklarer at han ikke tænkte sig om og var i et sted i sit liv hvor han bare ville løbe hornene af sig og at han desværre ramlede ind i hende. 

Nå men, jeg gik tilbage til ham og prøvede at komme mig over det, men det er stadig svært efter 1 år. Vi skændes mere, for jeg kommer tit til at bringe det op, for at slå ham i hovedet med det igen og igen. Når det så går godt, tænker jeg for mig selv at han lavede en fejl og at jeg ikke kan blive ved med at straffe ham. 
Hvad ville I gøre hvis I fandt ud af dette om jeres mand som I havde været sammen med længe ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Er det rigtigt forstået at det skete for 11-12 år siden, hvor gamle var han på det tidspunkt?

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Er det rigtigt forstået at det skete for 11-12 år siden, hvor gamle var han på det tidspunkt?

38

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej damer.

jeg kunne godt tænke mig og høre hvordan I ville have det og hvad I ville gøre, hvis dette skete for jer.

Sagen er den at jeg har været sammen med min mand i 8 år og vi har et barn sammen på 6 år. Vi har altid været lykkelige sammen, stort set aldrig skændes eller noget. Han har fra dag 1 og hele vores forhold igennem altid behandlet mig som en dronning. Han spørger mange gange om dagen om han kan gøre noget for mig. Han kysser mig hver dag nok 50 gange på trods af at vi har været sammen så længe. Han er så sød og kærlig og så god med vores barn. Han er virkelig en mand der tænker på alle andre før sig selv. Han bliver aldrig rigtig sur, og han er altid glad og i godt humør. 

MEN, for et år siden fandt jeg ud af at han har en dom for at have haft sex med en 14-årig pige. Dette skete før vores forhold. Jeg blev selvfølgelig meget chokeret og ville med det samme forlade ham, for hvilken mand gør dog sådan noget ?! Hele min verden gik i opløsning og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller tænke. Han sagde at det var noget han skammede sig over og derfor ikke har fortalt det. Jeg bad om at se domsafsigelsen og den fik han så. Der stod at det var pigen der tog initiativ til sex og kontakt. Og at han derfor fik lavest mulige straf som var 3 måneders betinget. Det var pigens bosted der anmeldte episoden. Jeg snakkede i tlf med pigen, som nu 10-11 år efter ikke husker særlig meget af det men at hun kan huske at hun synes det var synd han blev meldt for noget hun ville. 
Min mand forklarer at han ikke tænkte sig om og var i et sted i sit liv hvor han bare ville løbe hornene af sig og at han desværre ramlede ind i hende. 

Nå men, jeg gik tilbage til ham og prøvede at komme mig over det, men det er stadig svært efter 1 år. Vi skændes mere, for jeg kommer tit til at bringe det op, for at slå ham i hovedet med det igen og igen. Når det så går godt, tænker jeg for mig selv at han lavede en fejl og at jeg ikke kan blive ved med at straffe ham. 
Hvad ville I gøre hvis I fandt ud af dette om jeres mand som I havde været sammen med længe ???

Hvor gammel var han, da det skete? Tænker der er stor mental forskel på om han var 18 eller 25 eller 30 da det skete.

Hvis han var en rigtig voksen mand, da det skete ville jeg ikke kunne acceptere at han havde været sammen med en mindreårig. Uagtet om hun lagde op eller ej - det er simpelthen det dårligste argument og et argument, der mest viser at man prøver at frasige alt ansvar. Hun er stadig et barn og han en voksen, der burde vide bedre. Jeg ville også finde det svært, selvom han "kun" havde været 18. Men det ville være værre for mig, havde han været ældre som sagt.

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym

For mig er der en forskel på en der er 18 der har sex med en på 14 - end en på 40 der har sex med en på 14. 
Så - hvor gammel var din mand.?

I forhold til dig selv ... du er gået tilbage til ham. Pigen ville gerne have sex. Måske har din mand ikke kendt hendes præcises alder. Det kan være svært at se forskel på 14 årige og 17 årige piger. Du skal beslutte dig for om du vil det eller ej. Og hvis du vælger ham skal du lade det LIGGE. Dvs. Du skal aldrig - som i aldrig - bringe det op igen. Det må være så møgubehageligt at få smidt i hovedet hele tiden. Det samme som hvis man tilgiver en, der har været utro. Man skal komme videre (hvis man vælger at blive) og lader det ligge. Et forhold hvor man hele tiden “har noget på den anden” - et sorteper kort - man kan spile i enhver diskussion skaber uligevægt og skænderier og holder ikke. 
Jeg synes det er lidt ligegyldigt - pigen ville det selv. ... jeg kender da flere der har haft debut som 14 årig.....

og hvad er det du ønsker - en undskyldning..? Han har sikker blot haft sex med en han troede var to år ældre end hun reelt var. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor gammel var han, da det skete? Tænker der er stor mental forskel på om han var 18 eller 25 eller 30 da det skete.

Hvis han var en rigtig voksen mand, da det skete ville jeg ikke kunne acceptere at han havde været sammen med en mindreårig. Uagtet om hun lagde op eller ej - det er simpelthen det dårligste argument og et argument, der mest viser at man prøver at frasige alt ansvar. Hun er stadig et barn og han en voksen, der burde vide bedre. Jeg ville også finde det svært, selvom han "kun" havde været 18. Men det ville være værre for mig, havde han været ældre som sagt.

38 år.

Det er ikke ham der “forsvarer” det med at hun selv ville, det er domsafsigelsen - altså dommeren.

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis han ikke kender hendes alder - jeg har godt nok set mange på 14, som netop klæder sig og sminker sig ældre. Det er ikke nemt. 
Jeg ville da ikke nødvendigvis spørge til alder hvis en prøvede at flirte med mig. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym

Det er selvfølgelig en rigtig træls ting at bære rundt på i bagagen. Jeg synes det handler om omstændighederne. Min mand og jeg var også sammen før jeg blev myndig - og han er 5 år ældre end jeg er. I dag ville jeg på ingen måde synes at det var okay. Det er den voksnes ansvar ikke at begive sig ud i den slags. Men vi har talt om hvordan vi er enige i at det var dumt af ham, selvom det i høj grad var noget jeg havde lyst til og også lagde op til. Der er mange ting vi ser i et nyt lys i dag - især med den samfundsudvikling der er sket. 

Det er ikke så let at begynde at se den mand man har elsket i mange år i et nyt lys med fejl. Men jeg synes du skal se på hvem din mand er i dag. Hvis ikke han går rundt og ønsker sig at være sammen med meget unge piger, hvis han i øvrigt har respekt for kvinder og hvis han godt kan se og fortryder sine fejl, så synes jeg egentlig ikke der er grund til at rode mere rundt i det (måske ville jeg alligevel vurdere det ud fra aldersforskellen og situationen i øvrigt). Havde det været en voldtægt havde jeg nok set det anerledes - det havde jeg nok ikke kunne leve med. Og man kan selvfølgelig sige at en 14-årig der bor på et bosted ikke er i stand til at vurdere om hun har lyst til at være sammen med en voksen. Men det lyder til at din mand er blevet klogere.

Jeg synes ikke du skal slå ham i hovedet med det. Men jeg synes sagtens du kan spørge ind til det og tale med ham om det. Og så er der helt sikkert sket et brud på tilliden mellem jer - det kan være I skal have hjælp til at genopbygge den. Måske handler det om at du føler at han er en anden end den han har givet sig ud for at være, og det tror jeg er vigtigt at få bearbejdet. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg skulle måske have skrevet at han var 38 år på tidspunktet.

Da de aftalte at de skulle mødes for at have sex, vidste han ikke hvor gammel hun var. 
Da han så dukker op, fortæller hun så at hun er 14 og at hun håber det er okay, for hun vil gerne. 
( Dette har hun selv bekræftet overfor mig ) 

Jeg skriver at hun selv har bekræftet det for at gøre opmærksom på at det er sandheden og ikke for at tage ham i forsvar. Grunden til at jeg har fået oplysninger bekræftet fra hende er at jeg ikke ville være naiv og tro på alt hvad han sagde. 

Jeg glemte også at skrive at hun boede på bosted fordi hendes mor ikke kunne styre hende. 
hun røg hash, hun havde sex med mænd på over 30 og hun sad nøgen på webcam foran mænd på chatsider. 
Grunden til at det med min mand blev opdaget var fordi at nogle af de andre hun havde været sammen med havde chikaneret hende, så bostedet skulle se beskederne så de kunne anmelde det, og der så de sms’er mellem hende og min mand.

Anmeld Citér

27. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

38

Jamen det svarer jo på mit spørgsmål fra før. Jeg ville ikke acceptere en mand på 38, have sex med en 14-årig. Og hun lagde op? Hun burde kunne danse nøgen omkring ham, uden han fortrak en mine.

Hun lagde op? 14 år gammel, en hjerne der langt langt fra er udviklet, og i hvert fald slet ikke i stand til at overskue konsekvenserne af hendes handlinger. Derfor skal man stole på at voksne omkring en kan handle ansvarligt. En pige fra et bosted? Hun har sandsynligvis haft det svært på mange punkter, hvad er der sket siden hun er endt der? Hun har nok i endnu større grad, haft svært ved, at finde rundt i hvad der er rigtigt og forkert, end hendes jævnaldrende har.

Jeg kan fortælle det fra sådan en piges synsvinkel. Godt nok boede jeg ikke på bosted. Men jeg blev som 13-årig voldtaget af et familiemedlem, en voksen mand. Efterfølgende søgte jeg bekræftelse hos voksne, meget voksne mænd, fordi jeg som teenager havde en idé om, at jeg skulld vise overfor mig selv, at den voldtægt ikke havde ødelagt noget for mig. Så ja jeg har lagt op til meget sex som 13 og 14 årig og mange mænd var klar, ikke en sagde nej. Og ja, jeg lagde op. Men ville den dag i dag have ønsket, at bare en havde været voksen nok til at sige nej tak og i stedet have været en voksen. Det gjorde, at jeg endte i en virkelig nedadgående spiral, så voldsom at mine forældre siden har fortalt, at havde jeg fortsat sådan, var de sikker på jeg var død ung. Og alt dette her inden for meget få år. Som 17-årig får jeg ved egen hjælp rettet op. I dag lever jeg et godt liv, god uddannelse fast job og mand og børn. Men jeg lider stadig i dag af manglende evne til at sætte grænser for mig selv, eller det er i hvert fald ufattelig svært for mig. Pleasergenet kan fylde meget for mig i negativ retning. Så selvom det for mit vedkommende er 20 år siden jeg stod i det, og jeg har det rigtig rigtig godt i dag, så påvirker det stadig.

Nu ved jeg du skriver, du har ringet til hende og hun synes det var synd for ham. Men det får min alarmklokker til at ringe, at hun ikke sagde, ja jeg lagde op, men som voksen kvinde i dag, er jeg rystet over at så voksen en mand udnyttede det.

Personligt ville jeg aldrig have ringet til hende, for hvad hvis man fik rippet op innoget, der var rigtig skidt for hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.