Hjemme arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2021

Nomnom

Ærligt. Så ville jeg lade være med at tysse på børnene og når den lille kommer så ville jeg NÆGTE at sidde med en skrigebaby i panik inde på et af værelserne for at han skulle få ro. Så kan det være at han pludselig synes det er meget rart at sidde i fred hos sine forældre... og da især når nu han ved det er et issue for dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Han ser det ikke om et større problem, at han arbejder hjemme - men det er heller ikke ham der tysser på barnet, eller tager barnet ind på værelse “shh, far skal snakke med kunder” eller tager på tur… 

Da han spurgte igår, hvad jeg lavede. Fortalte jeg, at jeg havde oprettet dette emne her. Fortalte ham, at jeg havde brug for at vide om det bare var mig der skulle lærer og leve med det eller hvad andre folk gjorde. 

Indtil videre har jeg ikke hørt om nogle, som arbejder hjemme uden mulighed for kontor (medmindre begge parter arbejde hjemme)  

Men jeg kan jo se, at flere ville have det som mig. Og det trøster mig da lidt. 

På min mands arbejdsplads må de ikke være der fysisk alle dage - hvordan det er til efteråret, ved vi endnu ikke. 

Heldigvis har hans forældre fortalt mig, at han godt må arbejde hos dem. Så den vej er clearet … det er mere min mand der skal overtales. Men han kan jo godt lide det - han får lavet meget mere end han gør, når han fysisk er på arbejde samtidig med at han kan hygge med serier osv.  Det er da drømmelivet…. For ham! 

1) Jeg tror der er mange steder hvor man kun må være 50 pct på arbejde lige nu. Men mange steder vender nok tilbage til 80-100 pct. fysisk arbejde til efteråret. Så det er nok slet ikke et stort problem senere på året. 

2) Hvorfor indordner du dig..? Hvis du selv ser tv og I larmer normalt virker det ikke så attraktivt at være hjemme. Det lyder altså heller ikke som om at han få arbejdet fuld skrue når han har tid til serier osv. kan godt forstå nyder at være hjemme. Det passer bare ikke til jeres samlede situation/trivsel.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym

Vil bare sige at jeg virkelig forstår dig. Det er hamrende belastende når man selv har fri!
Jeg ville også lade være med at tysse på børnene. Tag jeres plads, så så må han indordne sig. Især hvis det er fordi han simpelthen vælger at arbejde hjemme

Jeg var sygemeldt i en periode under corona og jeg blev også helt sindssyg af at kunne høre på alle hans møder og timevis af smalltalk med kollegaerne, mens jeg ikke kunne få fred til at se en serie eller lign. Mega svært at slappe af og man føler slet ikke at man har fri.
Nu er jeg startet på arbejde igen og har stadig en mand der arbejder 80% hjemme og har tid til serier, træning osv. i arbejdstiden! Kan ikke lade være med at få i lidt ondt i r***n over det. Især når man samtidig hører på hvor forfærdeligt hårdt det er at arbejde hjemme

Anmeld Citér

25. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej, 

sagen er den, at min mand har arbejdet hjemme siden DK lukkede ned. 
Han er begyndt lidt at arbejde 2 gange om ugen fysisk på arbejdspladsen. (Hvilket der lige er sat en stopper for pga operation og snart ferie. Men efter ferien sku det starte op igen.) 

Senere hen, er planen at det hedder 3 dage fysisk på arbejde og 2 dage hjemmearbejde. 

Problemet er - jeg er ved at være godt og grundig træt af det. 
Han sidder ved spisebordet og han snakker bl.a i telefon med kunder. 
Vi har 2 soveværelser og så køkken alrum / stue i samme rum = intet kontor. 

jeg skal på barsel senere på året og har mulighed for at gå fra 8 uger før. Hvilket jeg nok gør - for at få noget kvalitid med vores datter som Vil være 3 på det tidspunkt. Aflevere sent og hente tidligt fx. 

Det er altid mig der retter ind - har jeg omsorgsdag. Jamen så finder jeg ud af, at tage hjem til min mor (3 kvarters kørsel). Altså vi tager altid ud af lejligheden. Ligeså, hvis jeg har en fridag for mig selv - dem holder jeg faktisk ikke. For jeg orker ikke, at holde fri, hvis jeg ikke kan være 100 % mig selv og bare ligge på sofaen og se serie (hvis det var det jeg ville) 
Føler ikke rigtig, at jeg kan være i mit eget hjem. 

Der må være andre, som arbejder hjemme eller har en mand som arbejder hjemme hele tiden. 
Er det bare fryd og gammen? Eller hvordan gør i? 

Nu er min mand lige blevet færdiguddannet i dag, men har været hjemme med undervisning, opgaveskrivning osv. Det har været møgirriterende da vi har en baby på nu 9 mdr. 

Jeg har simpelthen smidt ham ud af stuen hvis ikke vi måtte larme. Fx ved undervisning eller samtale over zoom med studiekammeraterne. Vi har heller ikke kontor, men så har han været i soveværelset. Da han var til eksamen i forgårs sad han på børneværelset. 

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym

Han skal da bare over til forældrene og arbejde. Jeg kan slet ikke forstå argumentet om, at han jo også skal kunne se TV. Han bliver da ikke betalt af sin arbejdsgiver for at se TV?? Forstår slet ikke, at det er et hensyn du skal tage. Hvis han endelig skal dovne den i arbejdstiden kan han da bruge sin computer, og det kan jo fint foregå hos forældrene.

Jeg kan virkelig godt forstå du godt vil have lidt ro omkring dig, og især når baby kommer. Han må indordne sig, det bør gå begge veje og ikke kun dig. 

Anmeld Citér

25. juni 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg forstår virkelig ikke dit problem. Din mand kan da ikke gøre for, at hans firma har lave dine regler og at der er Corona.

Jeg arbejder også stadigvæk hjemme og har gjort det under hele Corona. Nu er jeg tilbage 2 dage om ugen og efter sommerferien 4 dage  om ugen. Det er altså ikke sjovt, at arbejde hjemme og blive forstyrret af børn og mand der kommer hjem fra arbejdet. Min mand arbejde også hjemme under denne omgang Corona, men er tilbage. Men vi fik det løst. 

Jeg kan sagtens godt forstå, at du gerne vil nyde din barsel, men det er altså ikke din mands skyld. Jeg tror bare, at jeg ville trække vejret, tale med din mand og finde en god løsning. Nogen gange må man bare sige "pyt"

Anmeld Citér

25. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MoarHvidovre skriver:

Jeg forstår virkelig ikke dit problem. Din mand kan da ikke gøre for, at hans firma har lave dine regler og at der er Corona.

Jeg arbejder også stadigvæk hjemme og har gjort det under hele Corona. Nu er jeg tilbage 2 dage om ugen og efter sommerferien 4 dage  om ugen. Det er altså ikke sjovt, at arbejde hjemme og blive forstyrret af børn og mand der kommer hjem fra arbejdet. Min mand arbejde også hjemme under denne omgang Corona, men er tilbage. Men vi fik det løst. 

Jeg kan sagtens godt forstå, at du gerne vil nyde din barsel, men det er altså ikke din mands skyld. Jeg tror bare, at jeg ville trække vejret, tale med din mand og finde en god løsning. Nogen gange må man bare sige "pyt"

Helt enig.. 

Man skal ikke bare makke ret, men ja det er jo ikke hans skyld, og det er også hans hjem... Og så må man lave aftaler, det er to dage om ugen, ikke hver dag...Så må man lave aftaler.. han skal da have lov til at arbejde hjemme... 

Skønt at jeg ikke er den eneste der ser det hele store problem.

Anmeld Citér

25. juni 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
BAE skriver:

Helt enig.. 

Man skal ikke bare makke ret, men ja det er jo ikke hans skyld, og det er også hans hjem... Og så må man lave aftaler, det er to dage om ugen, ikke hver dag...Så må man lave aftaler.. han skal da have lov til at arbejde hjemme... 

Skønt at jeg ikke er den eneste der ser det hele store problem.

Jeg er helt enig. Jeg ved godt, at det er noget hø og man havde nogen forestiller som ikke bliver indfriet. Men man må jo bare finde en løsning. Jeg synes altså heller ikke, at det er skide sjovt. Vi bor ved siden af en skole. Lige nu bruger de et stykke græs der er lige op til vores hus som de normalt ikke bruger. De børn i 4 klasse de skriger, råber og skændes hele tiden her i deres frikvarter. Skulle jeg også bare gå ind og skælde dem ud. Ja, det er irriterende, men man må bare tælle til 10 og sige "pyt"

Anmeld Citér

25. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MoarHvidovre skriver:

Jeg er helt enig. Jeg ved godt, at det er noget hø og man havde nogen forestiller som ikke bliver indfriet. Men man må jo bare finde en løsning. Jeg synes altså heller ikke, at det er skide sjovt. Vi bor ved siden af en skole. Lige nu bruger de et stykke græs der er lige op til vores hus som de normalt ikke bruger. De børn i 4 klasse de skriger, råber og skændes hele tiden her i deres frikvarter. Skulle jeg også bare gå ind og skælde dem ud. Ja, det er irriterende, men man må bare tælle til 10 og sige "pyt"

Præcis... Alt/alle kan ikke rette sig efter en, nogen gange må man rette sig ind... Ja(men selvfølgelig ikke altid)... Men at man ikke kan finde en løsning i sit eget hjem, i to dage... Og lave flere problemer... 

Tag på ture, så han kan få arbejdet, så han har tid senere... Tag selv hen og besøg hans forældre med deres barnebarn, det vil de da sikkert elske. 

Ja, børn skal have lov til at larme, og være børn, men der skal være plads til alle, og det er jo heller ikke sikkert at baby overhovedet kan sove med storesøster i nærheden, eller far, men ja så tager man baby med ind på soveværelset, i ro og fred. 

Jeg bor da også hvor der bor en masse mennesker, de snakker højt og gerne halv sent, og ja jeg skal tidligt op, men gider ikke at gå ud og brokke mig hele tiden, jo jeg har bedt dem om at flytte sig en gang i mellem... men de skal have lov til at snakke.. 

Anmeld Citér

25. juni 2021

serinasmor

Jeg ville få manden til at stille krav til arbejdspladsen.

Det er ikke holdbart at være på job hjemme, med en nyfødt/baby i baggrunden.

Det er et scenarie alle får stress af. 

Manden fordi han ikke kan høre noget og/eller føler sig uprofessionel.

Dig, fordi du vil have et konstant pres af at I hele tiden skal være stille eller at du ikke kan være hjemme under din barsel.

Her har manden været hjemme siden august - nu er vi nået til at de er fysisk på arbejde 2 dage om ugen i et eller andet mystisk rul. 

Men men men ... fordi det på ingen måde passer ind herhjemme (jeg er selvstændig og introvert= jeg har BRUG for alenetid og brug for at han smutter på job, så jeg kan trives) Så har han lavet en aftale om at han tager fysisk på job 3 sammenhængende dage hver uge - så vores rutiner kan blive mere stabile og jeg får mere ro. Han forklarede chefen at alternativet ville være at vi skulle betale for en kontorplads ude i byen (og så ville de være lige vidt - det er nemlig pga mr. C og forsigtighed pga smittefare at de helst ser at deres medarbejdere arbejder hjemmefra - stadig) 

Så ... tag en snak med manden  og lad manden tage en snak med chefen.

Det er ikke holdbart for jeres psykiske helbred at have hjemmekontor i jeres situation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.