Hjemme arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvad har han tænkt sig at gøre når der er en baby, og du derfor har barsel. Altså det kan da ikke være let at arbejde hjemme ved spisebordet med en træt mor og en baby (der jo kan larme på forskellig vis).

Måske han kunne nøjes med 1 hjemmearbejdsdag når du går fra 8 uger før, eller simpelthen slet ikke arbejde hjemmefra - det skal jo også fungere for dig.

Hvis han skal arbejde hjemme må han evt. selv finde ud af hvor, og indrette det - som ikke er i stue/køkken.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2021

Moep

Er det ikke muligt at få et mindre skrivebord ind på barnets værelse? Eller i hvert fald tænke det ind i indretningen når I flytter. 
Mik mand arbejder også hjemme pt, 3 dage/ugen, men vi har et kontor, så vi ser næsten ikke hinanden. Har ærligt vænnet mig til det, og nyder han ikke har transporttid.  Men hvis han sad i vores stue og arbejdede hver dag, specielt her mens jeg er på barsel, ville jeg blive bims. Han sidder i møder hele dagen. Så forstår dig godt. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Nomnom

Min mand har arbejdet hjemme hele min barsel og det var heldigvis på eget kontor. Derfor har det kun været hyggeligt.

Jeg har lavet en lille kontorplads inde på den yngstes værelse her efter jeg er startet på arbejde. Det fylder selvfølgelig, men det er vigtigere end at jeg skal sidde i stuen/køkkenet..Det ville vi overhovedet ikke trives med. 

Så jeg synes helt sikkert I skal overveje at tage et af soveværelserne i brug.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg ville ikke orke at have min mand til at sidde ved spisebordet med sin hjemmearbejdsplads. Jeg ville sende ham over til forældrene (men så ryger idéen med hjemmearbejdsplads jo nok lidt...), hvis der slet ikke kan laves en løsning i ét af værelserne.

Jeg arbejder ikke på fuld tid, og jeg må inddrømme, at det er lidt belastende, når min mand arbejder hjemme på mine fridage Til gengæld synes jeg, det er mega hyggeligt, når vi begge arbejder hjemme Men vi har så også 230 m² med hvert vores kontor

Anmeld Citér

24. juni 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg tænker heller ikke at hun skal holde fri i de 8 uger, hvor jeg har barselsorlov. Men netop have tidligere fri osv. 

det vil være november/december. Så sandsynligheden for, at vi kan være ude hver dag er nok ikke så stor/attraktiv. 

Han kan jo ikke holde fri/tidlig fri, de dage, hvor jeg gerne vil hente tidligt. Ej heller vil jeg jo tvinge ham fysisk på arbejde. Det skal han jo gøre, fordi han vil. 
Måske jeg kan overtale ham til, at han kan arbejde hos sine forældre (5 min gå gang). ? 
Men jeg ved også, at han nyder at se fjernsyn i løbet af dagen og i sin frokost pause. Det vil han jo ikke kunne, hvis han sad hos sine forældre. 

jeg synes egentlig også bare , at det er synd, hvis hun skal hentes halv 4, fordi far arbejder hjemme og jeg bare daser den. 

jeg vil prøve at se på, det bord du nævner, som man Kan få til sengen  

Hvis I bor 5 minutter væk - så ville jeg arbejde hos forældrene. Så kan det også være han får arbejdet mere - ingen fjernsyn, baby osv. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Pb18

Vi har begge arbejdet hjemme siden nedlukningen med et par dage hist og her på kontoret men intet fast. Vi nyder at spare transporten men jeg kan stadig godt forstå dig. Min mand har kontoret og jeg sidder i køkkenet (min mand snakker mest i telefon) og jeg drømmer da om ikke at have køkkenet indrettet som arbejdsplads. Jeg har set at man kan få nogle stativer der fungerer i stedet for hæve sænkebord (søg på laptop stativ sunflex), kunne det fungere? Så kunne han sidde på et værelse?

Man må jo være kreativ med den plads man har og jeg har kollegaer der bruger vindueskarmen mm pga pladsmangel. Hjemmearbejdsdage er kommet for at blive, så man må jo se fordelene ved det også.

Anmeld Citér

24. juni 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Planen er senere hen, at han skal arbejde 3 dage fysisk på arbejdet og 2 dage hjemme. 
det er en stor virksomhed - og de er rigtig glade for hjemme arbejde  

Det er ikke muligt, at finde et andet værelse? Så sku vi betale for dette?  

Men kan han slet ikke få lov til at møde på arbejde? Jeg synes bare du skal stoppe med at tilpasse dig, så.det bliver mindre attraktivt at sidde derhjemme

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej, 

sagen er den, at min mand har arbejdet hjemme siden DK lukkede ned. 
Han er begyndt lidt at arbejde 2 gange om ugen fysisk på arbejdspladsen. (Hvilket der lige er sat en stopper for pga operation og snart ferie. Men efter ferien sku det starte op igen.) 

Senere hen, er planen at det hedder 3 dage fysisk på arbejde og 2 dage hjemmearbejde. 

Problemet er - jeg er ved at være godt og grundig træt af det. 
Han sidder ved spisebordet og han snakker bl.a i telefon med kunder. 
Vi har 2 soveværelser og så køkken alrum / stue i samme rum = intet kontor. 

jeg skal på barsel senere på året og har mulighed for at gå fra 8 uger før. Hvilket jeg nok gør - for at få noget kvalitid med vores datter som Vil være 3 på det tidspunkt. Aflevere sent og hente tidligt fx. 

Det er altid mig der retter ind - har jeg omsorgsdag. Jamen så finder jeg ud af, at tage hjem til min mor (3 kvarters kørsel). Altså vi tager altid ud af lejligheden. Ligeså, hvis jeg har en fridag for mig selv - dem holder jeg faktisk ikke. For jeg orker ikke, at holde fri, hvis jeg ikke kan være 100 % mig selv og bare ligge på sofaen og se serie (hvis det var det jeg ville) 
Føler ikke rigtig, at jeg kan være i mit eget hjem. 

Der må være andre, som arbejder hjemme eller har en mand som arbejder hjemme hele tiden. 
Er det bare fryd og gammen? Eller hvordan gør i? 

Jeg har været på barsel det seneste år og min mand har været fysisk på arbejde 10 dage i alt tror jeg. På ingen måde fryd og gammen Vi har kontor men vores hus er meget dårligt lydisoleret så jeg kan følge med i alle møder. Ikke lige det jeg havde drømt om, men vi har efterhånden fået det til at fungere. Det går trods alt bedre end i vinter hvor vi havde lær fire unger hjemme og der var to der skulle undervises også 

Nu ved jeg ikke hvordan jeres lejlighed er indrettet, men kunne der laves en lille arbejdsplads på jeres datters værelse så han kunne sidde derinde? Det ville da give dig lidt mere frihed. Men altså når nu du går på barsel og kommer til at være hjemme hele tiden så finder han måske ud af at det ikke er så nemt at koncentrere sig hvis han siddet der hvor du og børnene er og måske han så på eget initiativ finder en løsning der kan gå for jer alle. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Lje

Anonym skriver:

Hej, 

sagen er den, at min mand har arbejdet hjemme siden DK lukkede ned. 
Han er begyndt lidt at arbejde 2 gange om ugen fysisk på arbejdspladsen. (Hvilket der lige er sat en stopper for pga operation og snart ferie. Men efter ferien sku det starte op igen.) 

Senere hen, er planen at det hedder 3 dage fysisk på arbejde og 2 dage hjemmearbejde. 

Problemet er - jeg er ved at være godt og grundig træt af det. 
Han sidder ved spisebordet og han snakker bl.a i telefon med kunder. 
Vi har 2 soveværelser og så køkken alrum / stue i samme rum = intet kontor. 

jeg skal på barsel senere på året og har mulighed for at gå fra 8 uger før. Hvilket jeg nok gør - for at få noget kvalitid med vores datter som Vil være 3 på det tidspunkt. Aflevere sent og hente tidligt fx. 

Det er altid mig der retter ind - har jeg omsorgsdag. Jamen så finder jeg ud af, at tage hjem til min mor (3 kvarters kørsel). Altså vi tager altid ud af lejligheden. Ligeså, hvis jeg har en fridag for mig selv - dem holder jeg faktisk ikke. For jeg orker ikke, at holde fri, hvis jeg ikke kan være 100 % mig selv og bare ligge på sofaen og se serie (hvis det var det jeg ville) 
Føler ikke rigtig, at jeg kan være i mit eget hjem. 

Der må være andre, som arbejder hjemme eller har en mand som arbejder hjemme hele tiden. 
Er det bare fryd og gammen? Eller hvordan gør i? 

Jeg forstår dig godt. Jeg havde drømt om 4 uger alene på skjoldet på sofaen inden termin. Det fik jeg ikke. 

På en eller anden måde føler jeg mig forpligtet til at huske på, at min mand arbejder hjemme, så jeg blev pludselig et serviceorgan, der kom med kaffe, frokost, æbler skåret i både og det løse derimellem. Særligt om eftermiddagen, når vores søn kommer hjem, synes jeg faktisk, balancegangen er lidt svær. Måske knap så meget nu, som da vi ikke var så trænet i det. 

Hos os sidder min mand med et lille skrivebord på vores gæsteværelse. Men vi kan lukke døren og det mindsker lyden. Da jeg arbejdede hjemme, sad jeg i køkkenet. Og blev idiot af det. Heldigvis havde jeg opgaver, der gjorde, at jeg blev sidst hjemsendt og først tilbagekaldt. 

*Vil* din mand gerne af egen fri vilje arbejde hjemmefra efter ferien, når alle er retur? 

*Skal* han arbejde hjemmefra? Hvis han skal, så følger der jo økonomi med fra arbejdspladsen til indretning af arbejdsplads. Herunder eventuelle smarte løsninger til headset, skærme, lamper, smalle stå-op-skriveborde eller hvad der nu er brug for. 

Uanset hvad så er det simpelthen ikke okay, at gøre det til dit problem. Det er jeres problem. Som han bliver nødt til at tage seriøst og gå ind i løsningsorienteret. Og der er jo masser mennesker, der bor småt og hvor det ikke er foreneligt med privatliv at arbejde hjemmefra. De må sige "nej tak" og så må arbejdsgiver løse det. 

Vh.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym trådstarter

Han ser det ikke om et større problem, at han arbejder hjemme - men det er heller ikke ham der tysser på barnet, eller tager barnet ind på værelse “shh, far skal snakke med kunder” eller tager på tur… 

Da han spurgte igår, hvad jeg lavede. Fortalte jeg, at jeg havde oprettet dette emne her. Fortalte ham, at jeg havde brug for at vide om det bare var mig der skulle lærer og leve med det eller hvad andre folk gjorde. 

Indtil videre har jeg ikke hørt om nogle, som arbejder hjemme uden mulighed for kontor (medmindre begge parter arbejde hjemme)  

Men jeg kan jo se, at flere ville have det som mig. Og det trøster mig da lidt. 

På min mands arbejdsplads må de ikke være der fysisk alle dage - hvordan det er til efteråret, ved vi endnu ikke. 

Heldigvis har hans forældre fortalt mig, at han godt må arbejde hos dem. Så den vej er clearet … det er mere min mand der skal overtales. Men han kan jo godt lide det - han får lavet meget mere end han gør, når han fysisk er på arbejde samtidig med at han kan hygge med serier osv.  Det er da drømmelivet…. For ham! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.