Hjemme arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
30 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

sagen er den, at min mand har arbejdet hjemme siden DK lukkede ned. 
Han er begyndt lidt at arbejde 2 gange om ugen fysisk på arbejdspladsen. (Hvilket der lige er sat en stopper for pga operation og snart ferie. Men efter ferien sku det starte op igen.) 

Senere hen, er planen at det hedder 3 dage fysisk på arbejde og 2 dage hjemmearbejde. 

Problemet er - jeg er ved at være godt og grundig træt af det. 
Han sidder ved spisebordet og han snakker bl.a i telefon med kunder. 
Vi har 2 soveværelser og så køkken alrum / stue i samme rum = intet kontor. 

jeg skal på barsel senere på året og har mulighed for at gå fra 8 uger før. Hvilket jeg nok gør - for at få noget kvalitid med vores datter som Vil være 3 på det tidspunkt. Aflevere sent og hente tidligt fx. 

Det er altid mig der retter ind - har jeg omsorgsdag. Jamen så finder jeg ud af, at tage hjem til min mor (3 kvarters kørsel). Altså vi tager altid ud af lejligheden. Ligeså, hvis jeg har en fridag for mig selv - dem holder jeg faktisk ikke. For jeg orker ikke, at holde fri, hvis jeg ikke kan være 100 % mig selv og bare ligge på sofaen og se serie (hvis det var det jeg ville) 
Føler ikke rigtig, at jeg kan være i mit eget hjem. 

Der må være andre, som arbejder hjemme eller har en mand som arbejder hjemme hele tiden. 
Er det bare fryd og gammen? Eller hvordan gør i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Hej, 

Han er begyndt lidt at arbejde 2 gange om ugen fysisk på arbejdspladsen. (Hvilket der lige er sat en stopper for pga operation og snart ferie. Men efter ferien sku det starte op igen.) 

Senere hen, er planen at det hedder 3 dage fysisk på arbejde og 2 dage hjemmearbejde. 

jeg skal på barsel senere på året og har mulighed for at gå fra 8 uger før. Hvilket jeg nok gør - for at få noget kvalitid med vores datter som Vil være 3 på det tidspunkt. Aflevere sent og hente tidligt fx. 

Det er altid mig der retter ind - har jeg omsorgsdag. Jamen så finder jeg ud af, at tage hjem til min mor (3 kvarters kørsel). Altså vi tager altid ud af lejligheden. Ligeså, hvis jeg har en fridag for mig selv - dem holder jeg faktisk ikke. For jeg orker ikke, at holde fri, hvis jeg ikke kan være 100 % mig selv og bare ligge på sofaen og se serie (hvis det var det jeg ville) 

Der må være andre, som arbejder hjemme eller har en mand som arbejder hjemme hele tiden. 

Problemet er af du skal på barsel og selv er hjemme hele tiden. Jeg har godt tænkt over hvor svært det må være/ irriterende at holde barsel samme med manden arbejdende derhjemme. Eller manden der tager barsel mens man selv overvåger og hele tiden er hjemme. Ikke nemt.

Jeg har ikke en løsning... kan man finde et kælderværelse / andet værelse hvor han kan installere sig? 

Er der krav om at de skal arbejde hjemmefra? Det er vel ikke et must..?

Anmeld Citér

24. juni 2021

kamikaze

Er planen ikke at der er slut på restriktioner i august?

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

Planen er senere hen, at han skal arbejde 3 dage fysisk på arbejdet og 2 dage hjemme. 
det er en stor virksomhed - og de er rigtig glade for hjemme arbejde  

Det er ikke muligt, at finde et andet værelse? Så sku vi betale for dette?  

Anmeld Citér

24. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Arbejdsplads i jeres soveværelse måske? Noise cancelling headphones til ham så han ikke forstyrres af jer. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej, 

Hvad med at lave kontoret inde i et af soveværelserne? Sæt et bord der ind og så se hvordan lyden er.

Eller skifte lidt rundt, det er to dage han er hjemme.. så har du vel de andre dage, hvor du har fred. 
Så den ene dag er han i stuen og du kan bestemme hvor du selv er, og den anden dag, har du stuen og der skal ikke være noget telefonsnak. 

Men hvorfor makker du ret? Hvis det går dig meget på, så sig noget.. Har du fortalt ham at det går dig på?

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

I vores soveværelse er der ikke plads. Jeg ved ikke helt med det barnets værelse. Vi flytter snart - men  til samme størrelse. 

Hvorfor jeg “makker” ret? Fordi jeg ikke troede det var for altid. Fordi jeg ikke troede det sku påvirke, min barselsorlov og nyde den sidste tid med min datter, inden der kommer et nyt familie medlem. 

Og kan bare mærke, at jeg snart også har brug for at trække stikket uden at der er nogen hjemme. Hvis ikke han er hjemme, så er min datter. Jo - jeg havde da lige en time her i eftermiddag .., men det hører til sjældenhederne. 

og ja - jeg har fortalt ham det. Men han kan ikke helt se problemet og se mit behov for at kunne være ekstra sammen med min datter inden næste baby (der bliver jo ikke lavet noget om…. Øøøh joooh der kommer et nyt familie medlem ?) 

øv - synes bare det er lidt svært. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

I vores soveværelse er der ikke plads. Jeg ved ikke helt med det barnets værelse. Vi flytter snart - men  til samme størrelse. 

Hvorfor jeg “makker” ret? Fordi jeg ikke troede det var for altid. Fordi jeg ikke troede det sku påvirke, min barselsorlov og nyde den sidste tid med min datter, inden der kommer et nyt familie medlem. 

Og kan bare mærke, at jeg snart også har brug for at trække stikket uden at der er nogen hjemme. Hvis ikke han er hjemme, så er min datter. Jo - jeg havde da lige en time her i eftermiddag .., men det hører til sjældenhederne. 

og ja - jeg har fortalt ham det. Men han kan ikke helt se problemet og se mit behov for at kunne være ekstra sammen med min datter inden næste baby (der bliver jo ikke lavet noget om…. Øøøh joooh der kommer et nyt familie medlem ?) 

øv - synes bare det er lidt svært. 

Hvor meget plads har han brug for? Man kan jo finde et "bord" til sengen. 

Er datteren hjemme og ikke i børnehave? 

Hvorfor er I så ikke alle sammen i de to dage hvor han er hjemme og så er hun afsted de andre dage, eller måske to af dagene... Det er vel dit valg om hun er hjemme... 
Jeg forstår godt dit behov for at være mere sammen med din datter, men hun kan jo også have korte dage, ferie dage, men ikke hver uge.. Så du også kan slappe af, have ro i huset.. 

Og selvom ting ikke er for altid, skal man da ikke makke ret, hvis det er for meget.. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvor meget plads har han brug for? Man kan jo finde et "bord" til sengen. 

Er datteren hjemme og ikke i børnehave? 

Hvorfor er I så ikke alle sammen i de to dage hvor han er hjemme og så er hun afsted de andre dage, eller måske to af dagene... Det er vel dit valg om hun er hjemme... 
Jeg forstår godt dit behov for at være mere sammen med din datter, men hun kan jo også have korte dage, ferie dage, men ikke hver uge.. Så du også kan slappe af, have ro i huset.. 

Og selvom ting ikke er for altid, skal man da ikke makke ret, hvis det er for meget.. 

Jeg tænker heller ikke at hun skal holde fri i de 8 uger, hvor jeg har barselsorlov. Men netop have tidligere fri osv. 

det vil være november/december. Så sandsynligheden for, at vi kan være ude hver dag er nok ikke så stor/attraktiv. 

Han kan jo ikke holde fri/tidlig fri, de dage, hvor jeg gerne vil hente tidligt. Ej heller vil jeg jo tvinge ham fysisk på arbejde. Det skal han jo gøre, fordi han vil. 
Måske jeg kan overtale ham til, at han kan arbejde hos sine forældre (5 min gå gang). ? 
Men jeg ved også, at han nyder at se fjernsyn i løbet af dagen og i sin frokost pause. Det vil han jo ikke kunne, hvis han sad hos sine forældre. 

jeg synes egentlig også bare , at det er synd, hvis hun skal hentes halv 4, fordi far arbejder hjemme og jeg bare daser den. 

jeg vil prøve at se på, det bord du nævner, som man Kan få til sengen  

Anmeld Citér

24. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg tænker heller ikke at hun skal holde fri i de 8 uger, hvor jeg har barselsorlov. Men netop have tidligere fri osv. 

det vil være november/december. Så sandsynligheden for, at vi kan være ude hver dag er nok ikke så stor/attraktiv. 

Han kan jo ikke holde fri/tidlig fri, de dage, hvor jeg gerne vil hente tidligt. Ej heller vil jeg jo tvinge ham fysisk på arbejde. Det skal han jo gøre, fordi han vil. 
Måske jeg kan overtale ham til, at han kan arbejde hos sine forældre (5 min gå gang). ? 
Men jeg ved også, at han nyder at se fjernsyn i løbet af dagen og i sin frokost pause. Det vil han jo ikke kunne, hvis han sad hos sine forældre. 

jeg synes egentlig også bare , at det er synd, hvis hun skal hentes halv 4, fordi far arbejder hjemme og jeg bare daser den. 

jeg vil prøve at se på, det bord du nævner, som man Kan få til sengen  

Jeg har da heller ikke sagt at han skal holde fri eller noget.

Du siger du aldrig er alene hjemme, og så siger jeg hvis du vil have hende hjemme, så gør det nogen af de dage hvor han er hjemme, så du har fred andre dage. Hvorfor skal hun hentes halv 4 de dage I begge er hjemme? 

Eller han kan få over til sine forældre midt på dagen eller om morgen/formiddag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.