Anonym skriver:
Men der må jeg bare lige komme med et, måske knapt, så konstruktivt svar. Når du kun endnu har et barn, som er så ungt, så tror jeg faktisk ikke helt du forstår udfordringen af, at søskende konstant diskuterer og er efter hinanden.
så måske det er hverdag - og du får også mega tak for dit svar. Men jeg ville bare mega gerne, at min situation ikke ‘nedgøres’, når du måske knap forstår
jeg ønsker ikke alle skal være glade hele tiden - eller jo, det gør jeg faktisk. Men det ved jeg også er urealistisk.
men nogen har måske råd og været der før og kan komme med konstruktive råd til hvordan de har fået en ‘gladere’ familie 
Jeg ved ikke helt hvorfor du mener, at jeg nedgør dit problem, bare fordi jeg kun har et barn..
Jeg kommer selv fra en familie, hvor jeg havde en søster, så jeg kender alt til søskende skænderier..
Og du skriver også selv, at det ikke kun er børnene, der skaber skænderier/diskussioner.. Men at der også er noget mellem jer forældre og børn/forælder.. Ergo er det jo ikke kun børnene, der skal tages med i ligningen, og derfor jeg også bruger mig selv som eksempel..
Og ærligt så tror jeg ikke, at du kan ændre noget, når det er almindelige hverdagsproblemer.. For du kan ikke få børnene til at lade være med at drille, eller få dem til at være glade for aftensmaden hvis det pludselig ikke falder i deres smag..
Derudover skriver du ikke i dit første indlæg, at du vil have råd til løsninger, men spørger bare ind til, om andre oplever det samme.. Og så prøver jeg egentlig bare på at støtte dig ved at sige, at ja vi har samme problemer hver dag.. Vores datter kan sige, at hun vil have pølser til aftensmad, og 15 min. efter, så er hun sur over at få pølser til aftensmad