Det der familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.675 visninger
24 svar
17 synes godt om
6. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg synes vi har mange konflikter i vores familie - på kryds og tværs mellem os forældre, børnene imellem, børn og voksne. Puh - er der også sådan ved jer andre? Familien består af os forældre og tre børn på 11, 8 og tre…. 
Ham på 11 er ofte lidt nedtrykt. Midterbarnet næsten altid glad og enorm pleasende overfor alle andre (hvilket bekymrer mig!) 

yngste barnet råber og skriger og er en vred lille størrelse  

jeg prøver at rumme alle følelser og deres forskelligheder. Men jeg synes faktisk det er mega svært!! 
Når jeg fx står op eller kommer hjem glad fra arbejder eller træt - men så er der altid én i familien der er sur. Så har den ene drillet, så er aftensmaden ikke lige ønsket, så keder man sig….. 

jeg håber ikke det er sådan for andre - og så alligevel - håber jeg ikke jeg er alene

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså dine eksempler lyder helt normale og klassiske hverdagsproblematikker .. Den ene keder sig nok altid lidt, eller også er aftensmaden ikke lige som ønsket eller noget 3.. Det er bare dét, der hører til en hverdag, synes jeg.. 

Og når man er en familie i den størrelse, så er det bestemt heller ikke unormalt, at den ene altid er lidt negativ over for en anden - og slet ikke med forskellige aldre.. 

Herhjemme er vi indtil videre kun 2 voksne og et barn på 2,5 år.. Vores datter har altid minimum ét "hysterisk anfald", fordi tingene ikke lige går efter hendes hoved, og efter min depression for et par år siden, så kan jeg også ofte snerre en lille smule eller være lidt mobset lidt af dagen.. Igen så er det bare sådan hverdagen for mange er.. Tænker at hvis man skulle gå og være evigt glad dagen lang og hver dag, så skjuler man vist sine følelser for sig selv og alle andre

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Altså dine eksempler lyder helt normale og klassiske hverdagsproblematikker .. Den ene keder sig nok altid lidt, eller også er aftensmaden ikke lige som ønsket eller noget 3.. Det er bare dét, der hører til en hverdag, synes jeg.. 

Og når man er en familie i den størrelse, så er det bestemt heller ikke unormalt, at den ene altid er lidt negativ over for en anden - og slet ikke med forskellige aldre.. 

Herhjemme er vi indtil videre kun 2 voksne og et barn på 2,5 år.. Vores datter har altid minimum ét "hysterisk anfald", fordi tingene ikke lige går efter hendes hoved, og efter min depression for et par år siden, så kan jeg også ofte snerre en lille smule eller være lidt mobset lidt af dagen.. Igen så er det bare sådan hverdagen for mange er.. Tænker at hvis man skulle gå og være evigt glad dagen lang og hver dag, så skjuler man vist sine følelser for sig selv og alle andre

Men der må jeg bare lige komme med et, måske knapt, så konstruktivt svar. Når du kun endnu har et barn, som er så ungt, så tror jeg faktisk ikke helt du forstår udfordringen af, at søskende konstant diskuterer og er efter hinanden. 
så måske det er hverdag - og du får også mega tak for dit svar. Men jeg ville bare mega gerne, at min situation ikke ‘nedgøres’, når du måske knap forstår  

jeg ønsker ikke alle skal være glade hele tiden - eller jo, det gør jeg faktisk. Men det ved jeg også er urealistisk. 
men nogen har måske råd og været der før og kan komme med konstruktive råd til hvordan de har fået en ‘gladere’ familie

Anmeld Citér

6. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men der må jeg bare lige komme med et, måske knapt, så konstruktivt svar. Når du kun endnu har et barn, som er så ungt, så tror jeg faktisk ikke helt du forstår udfordringen af, at søskende konstant diskuterer og er efter hinanden. 
så måske det er hverdag - og du får også mega tak for dit svar. Men jeg ville bare mega gerne, at min situation ikke ‘nedgøres’, når du måske knap forstår  

jeg ønsker ikke alle skal være glade hele tiden - eller jo, det gør jeg faktisk. Men det ved jeg også er urealistisk. 
men nogen har måske råd og været der før og kan komme med konstruktive råd til hvordan de har fået en ‘gladere’ familie

Sellvom hun kun har et barn, kan hun da godt have erfaring med det, som barn med søskende. 

Husk på I har alle været afsted hele dagen, masser af indtryk. I er trætte når I kommer hjem, og derfor kan de mindste ting, irritere en, voksen som barn. 
Ja søskende kan være irriteret, og skændes hver dag, fordi som jeg skrev, man er træt, eller bare har en dårlig dag. 

Måske den store skal have lov til at sidde på sit værelse og have lidt alenetid eller måske sammen med mor eller far, måske er der en masse følelser og tanker, der presser på, som han har brug for at snakke om, uden småsøskende der blander sig.  

Find på en aktivitet til den miderste og den lille skal have besked på at man råber ikke, fordi det gør ondt i andres øre. 
Tag dem med i køkkkenet, hverdags ting.. 

Man må gerne kede sig, aftensmaden må gerne være noget ikke har lyst til, så må man få rugbrød, men man opfører sig ordentligt. 
Man må gerne være sur, men det skal ikke gå udover andre.. Så kan man trække sig... 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Sprit25

Undskyld det følgende er ikke det svar du ønsker, men nej herhjemme skændes vi ikke hver dag. 

Jo de kan da skændes og være sure, men oplever det ikke hver dag. I lyder som en familie med mange følelser. Har du fået bearbejdet din depression. Har dine børn 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre børn, og det som fik hverdag til at glide lidt nemmere da de var små, var at jeg havde indført halv time slap af når vi kom hjem. Vi så film sammen og fik en sodavand is eller frugt + gnave grønt. Desuden så skal man huske ikke altid at blande sig når søskende skændes, det er sundt for dem selv at lære at løse konflikter.

Anmeld Citér

6. juni 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg ved ikke helt hvorfor du mener, at jeg nedgør dit problem, bare fordi jeg kun har et barn.. 

Jeg kommer selv fra en familie, hvor jeg havde en søster, så jeg kender alt til søskende skænderier.. 

Og du skriver også selv, at det ikke kun er børnene, der skaber skænderier/diskussioner.. Men at der også er noget mellem jer forældre og børn/forælder.. Ergo er det jo ikke kun børnene, der skal tages med i ligningen, og derfor jeg også bruger mig selv som eksempel..

Og ærligt så tror jeg ikke, at du kan ændre noget, når det er almindelige hverdagsproblemer.. For du kan ikke få børnene til at lade være med at drille, eller få dem til at være glade for aftensmaden hvis det pludselig ikke falder i deres smag.. 

Derudover skriver du ikke i dit første indlæg, at du vil have råd til løsninger, men spørger bare ind til, om andre oplever det samme.. Og så prøver jeg egentlig bare på at støtte dig ved at sige, at ja vi har samme problemer hver dag.. Vores datter kan sige, at hun vil have pølser til aftensmad, og 15 min. efter, så er hun sur over at få pølser til aftensmad

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Undskyld det følgende er ikke det svar du ønsker, men nej herhjemme skændes vi ikke hver dag. 

Jo de kan da skændes og være sure, men oplever det ikke hver dag. I lyder som en familie med mange følelser. Har du fået bearbejdet din depression. Har dine børn 

Jeg har aldrig haft en depression

Anmeld Citér

6. juni 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har aldrig haft en depression

Åh undskyld læste forkerte 

Men står stadig ved at det er ikke normalt en 11 årige er nedtrykt hver dag 

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Åh undskyld læste forkerte 

Men står stadig ved at det er ikke normalt en 11 årige er nedtrykt hver dag 

Det er jeg helt enig i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.