Tak for jeres svar
Jeg har virkelig lidt af dårlig samvittighed, når jeg gik fra mine børn og jeg har virkelig brugt meget tid med dem - jeg fuldammede dem begge, hvilket gjorde, at jeg i en lang periode ikke kunne tage væk mere end 1½ time nærmest.
Og begge blev natammet til de var over 1 år! Jeg natammede stadig den ene, da jeg blev gravid med den anden! Jeg fik dem ikke passet eller noget som helst. De har aldrig været hentet senere end 15.30.
Jeg turde ikke tage et sted hen for at dyrke mine hobbyer (sport), for jeg var bange for, at de to børn alene var for stor en mundfuld for manden (selvom jeg selv var alene med dem i dagevis...!)
Siden jeg fik min første fødselsdepression har det hele tiden været det råd, jeg fik - at pleje mig selv - men jeg har bare været så ekstremt knyttet til og bange for at svigte mine børn, at jeg har nedprioriteret mig selv held og aldeles!
Det gjorde jo også, at jeg kunne have en virkelig kort lunte, være meget energiforladt og stresset, fordi ALT var bare børnenes pleje, underholdning og holde hus. I 4 år i træk!
Så det, at jeg endelig bare kan smutte, og ved, at de har det godt derhjemme og jeg kan få lavet nogle af de ting, jeg elskede sådan, før jeg fik børn, gør bare, at jeg bliver gladere - og så bliver jeg faktisk en meget bedre og mere velreflekteret mor, har jeg fundet ud af
Jeg er glad for at høre, at I også er andre, der gør det - for ja, vi må sgu stå sammen!
Hvor ofte hører man ikke om mænd, der tager på herretur, så mor er alene med baby? Mænd, der fortsat tager til fodbold 2 gange om ugen, selvom han også har været på arbejde hele dagen og mor har været alene med baby i barslen? Og det skal han jo "altid bare have lov til".
Anmeld
Citér