Anonym skriver:
Hej.
Min kæreste og jeg har 2 børn og ved siden af de to har vi hver især vores hobbyer og interesser.
Jeg har lagt mærke til, at i de weekender, hvor vi deler os meget op - altså så tager jeg lige afsted en formiddag, mens han har børnene og så er han væk hele søndagen osv, det faktisk er de weekender, hvor vi begge to er gladest. Vi får simpelthen bare energi og glæde af at få tid til vores interesser (der har været sat på pause i 4 år, fordi børnene har været så små, der er 2 og 4 nu).
Men nogle gange synes jeg egentlig, det er lidt synd for børnene, at vi ikke altid er mere sammen? De foretrækker begge to, at både far og mor er der. Vi er jo altid sammen om morgenen og ved aftensmaden - og 4 af alle hverdagens aftener.
Vi laver selvfølgelig også ting sammen - men ikke så meget, mest pga. corona! Vi har ikke lige fattet, at det hele er åbnet, coronapas osv.
Hvor meget deler I jer op?
For mig lyder jeres opdeling helt vildt. Men vi er jo heldigvis ikke ens og hvad der fungerer for jer, fungerer nødvendigvis ikke for andre.
Vi deler os faktisk aldrig op og har ikke gjort det i de 13 år vi har haft børn.
Bevares, vi tager da ud engang i mellem hver for sig, men det er nok 3-4 gange om året. Men vores behov for at tage ud er heller ikke særlig stort. Vi nyder rigtig meget hinandens selskab og det giver os energi at være sammen, have tid til hinanden og børnene.
Men vores børn ville uden tvivl savne at have weekenderne med os sammen, det ved jeg.
Lige pt. har min mand fået aftenarbejde og er først hjemme 20.30.
Børnene savner ham, særligt ved aftensmadstid og puttetid, men lige nu er det bare sådan. Så nyder vi til gengæld at vi har weekenderne sammen.
Anmeld
Citér