Hvor meget deler I jer op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.749 visninger
25 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Min kæreste og jeg har 2 børn og ved siden af de to har vi hver især vores hobbyer og interesser.

Jeg har lagt mærke til, at i de weekender, hvor vi deler os meget op - altså så tager jeg lige afsted en formiddag, mens han har børnene og så er han væk hele søndagen osv, det faktisk er de weekender, hvor vi begge to er gladest. Vi får simpelthen bare energi og glæde af at få tid til vores interesser (der har været sat på pause i 4 år, fordi børnene har været så små, der er 2 og 4 nu).

Men nogle gange synes jeg egentlig, det er lidt synd for børnene, at vi ikke altid er mere sammen? De foretrækker begge to, at både far og mor er der. Vi er jo altid sammen om morgenen og ved aftensmaden - og 4 af alle hverdagens aftener.

Vi laver selvfølgelig også ting sammen - men ikke så meget, mest pga. corona! Vi har ikke lige fattet, at det hele er åbnet, coronapas osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Min kæreste og jeg har 2 børn og ved siden af de to har vi hver især vores hobbyer og interesser.

Jeg har lagt mærke til, at i de weekender, hvor vi deler os meget op - altså så tager jeg lige afsted en formiddag, mens han har børnene og så er han væk hele søndagen osv, det faktisk er de weekender, hvor vi begge to er gladest. Vi får simpelthen bare energi og glæde af at få tid til vores interesser (der har været sat på pause i 4 år, fordi børnene har været så små, der er 2 og 4 nu).

Men nogle gange synes jeg egentlig, det er lidt synd for børnene, at vi ikke altid er mere sammen? De foretrækker begge to, at både far og mor er der. Vi er jo altid sammen om morgenen og ved aftensmaden - og 4 af alle hverdagens aftener.

Vi laver selvfølgelig også ting sammen - men ikke så meget, mest pga. corona! Vi har ikke lige fattet, at det hele er åbnet, coronapas osv.

For mig lyder jeres opdeling helt vildt. Men vi er jo heldigvis ikke ens og hvad der fungerer for jer, fungerer nødvendigvis ikke for andre. 

Vi deler os faktisk aldrig op og har ikke gjort det i de 13 år vi har haft børn. 
Bevares, vi tager da ud engang i mellem hver for sig, men det er nok 3-4 gange om året. Men vores behov for at tage ud er heller ikke særlig stort. Vi nyder rigtig meget hinandens selskab og det giver os energi at være sammen, have tid til hinanden og børnene. 

Men vores børn ville uden tvivl savne at have weekenderne med os sammen, det ved jeg. 
Lige pt. har min mand fået aftenarbejde og er først hjemme 20.30. 
Børnene savner ham, særligt ved aftensmadstid og puttetid, men lige nu er det bare sådan. Så nyder vi til gengæld at vi har weekenderne sammen. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg vil lige tilføje, at det jo langt fra er alle weekender, hvor vi reelt deler os så meget op. Vi har én weekenddag hver om måneden, hvor vi kan være væk hele dagen, har vi aftalt. Ellers er det mest det løse: en cykeltur på et par timer og sådan i den stil. 

Men altså... jeg synes nu, det er kedeligt at være sammen hele weekenden... måske fordi vi ikke har hus og have, som vi kan pusle om og jeg ikke orker udflugter så tit. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Babilooo

Anonym skriver:

For mig lyder jeres opdeling helt vildt. Men vi er jo heldigvis ikke ens og hvad der fungerer for jer, fungerer nødvendigvis ikke for andre. 

Vi deler os faktisk aldrig op og har ikke gjort det i de 13 år vi har haft børn. 
Bevares, vi tager da ud engang i mellem hver for sig, men det er nok 3-4 gange om året. Men vores behov for at tage ud er heller ikke særlig stort. Vi nyder rigtig meget hinandens selskab og det giver os energi at være sammen, have tid til hinanden og børnene. 

Men vores børn ville uden tvivl savne at have weekenderne med os sammen, det ved jeg. 
Lige pt. har min mand fået aftenarbejde og er først hjemme 20.30. 
Børnene savner ham, særligt ved aftensmadstid og puttetid, men lige nu er det bare sådan. Så nyder vi til gengæld at vi har weekenderne sammen. 

Helt vildt ?

Det er da en mærkelig kommentar fra en mor i en familie hvor far kommer hjem efter putning..? Hver dag...:

TS: I skal da gøre det der gør jer glade som familie. I kan jo veksle mellem weekender hvor I gør noget sammen og weekender hvor den ene gør noget andet en formiddag. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har det sådan at jeg har fået børn for at være sammen med dem og jeg ville være træt af at skulle noget næsten hver weekend

Når det er sagt. Min mand arbejder meget, så han er også tit på farten i weekenden her i sommerhalvåret. Så vi er jo egentlig også delt op.

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym

Tjullehej skriver:

Helt vildt ?

Det er da en mærkelig kommentar fra en mor i en familie hvor far kommer hjem efter putning..? Hver dag...:

TS: I skal da gøre det der gør jer glade som familie. I kan jo veksle mellem weekender hvor I gør noget sammen og weekender hvor den ene gør noget andet en formiddag. 

Men hvis du læste det hele, stod der også pt. dvs. han arbejder ikke fast aften, men pga. nogle omstændigheder på hans job er han nødsaget til det nu. 
Men nu anser jeg så heller ikke arbejde som opdeling af familieliv, da mit job ikke er en hobby, men en nødvendighed for at vi kan få vores økonomi til at hænge sammen. 

Yderligere skrev jeg også at hvad der fungerer for nogle fungerer ikke nødvendigvis for andre. 

Så det var altså ikke for at skabe en debat om hvorvidt nogen gør noget rigtigt eller forkert. Men jeg har jo lov at synes at det lyder vildt. Men der var det heller ikke uddybet, da det i mine ører lød som næsten hver weekend. 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

I perioder deler vi os meget op. Min mand har en hobby som han ofte bruger tid på i weekenden, også tager han sommetider hjem til en kammerat for at spille computer med en overnatning eller to. 

Jeg laver ikke så mange ting uden børn, men det sker en gang i mellem. Jeg arbejder dog ofte i weekenden, hvor han så er alene med børn. 

Men vi har også ofte weekender sammen allesammen, og der keder jeg mig hvis der ikke sker noget. Så der finder jeg lidt for ofte på mærkelige ting 

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym

Vi deler os ret meget op, det er kommet efterhånden som børnene er blevet større ( 5 og 7 år) jeg dyrker fitness hvert fald en gang i løbet af weekenden så der er jeg væk. Og ofte tager jeg ungerne med på en tur en af dagene mens manden får lavet lidt på huset. 
det fungerer rigtig godt og vi er allesammen klart gladest på den her måde. Da ungerne var små handlede alt om børn. Nu giver vi hinanden tid og plads til at dyrke egne interesser og det er skønt  

Anmeld Citér

31. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg har sørme også fået børn for at være sammen med dem og derfor har jeg taget begge barsler og endda forlænget dem og haft dem hjemme alene under coronakrisen.Jeg elsker mine børn og nyder at være sammen med dem. Men jeg elsker sgu også mine hobbyer.  

Jeg har måske formuleret mig lidt uklart, men vi er sammen alle aftener og putter sammen, pånær én ugedag. Og så deler vi os nogle gange op i weekenden, men det betyder jo så, at når den anden er ude, er man alene med børnene og dermed 100% på.  

Jeg synes nu ikke, det lyder så vildt egentlig.

Anmeld Citér

31. maj 2021

Babilooo

Men hvis du læste det hele, stod der også pt. dvs. han arbejder ikke fast aften, men pga. nogle omstændigheder på hans job er han nødsaget til det nu. 
Men nu anser jeg så heller ikke arbejde som opdeling af familieliv, da mit job ikke er en hobby, men en nødvendighed for at vi kan få vores økonomi til at hænge sammen. 

Yderligere skrev jeg også at hvad der fungerer for nogle fungerer ikke nødvendigvis for andre. 

Så det var altså ikke for at skabe en debat om hvorvidt nogen gør noget rigtigt eller forkert. Men jeg har jo lov at synes at det lyder vildt. Men der var det heller ikke uddybet, da det i mine ører lød som næsten hver weekend. 

Men du lyder altså fordømmende i din kommunikation. Hvis du for eksempel skrev “jeg synes det er helt vildt at andre ikke gider motioner og tænke på at være sunde” “jeg synes det er helt vildt, at man gider...”. Det er ikke at rumme eller at ligestille andre præferencer og ens egne. Du skriver underforstået “det er vildt underligt”...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.