Anonym skriver:
Først siger jeg lige, at vi generel er et lykkeligt par og sammen har tre børn og været sammen i 20 år. Men...
når bølgerne en gang i mellem går højt, bliver han mere sur/rasende end hvad godt er - synes jeg.
her til aften ender han med at kyle aftensmaden på gulvet (foran børnene...
) de to små reagere ret voldsomt og begynder at græde. De sad i sofaen og vi Gik i køkkenet.
efterfølgende kører han så (hvilket jeg synes ham burde ha gjort meget før!) og jeg må efterfølgende samle de små op - ikke bogstaveligt, men trøste og fortælle at far bare blev vred og det var rigtig dumt osv osv.... den mindste kvittere med, at han synes far er dum og aldrig skal komme tilbage og jeg forsvarer far og siger at der må han selvfølgelig gerne, men at han skal øve sig i ikke at blive så vred.
åh
jeg er så rasende og samtidig virkelig ked af det. Vi kan virkelig tænde en ild i hinanden! Og når vi ikke skændes, (det gør vi måske en gang om måneden-ish) så har vi det virkelig godt.
Andre med så voldsomt temperament? Eller nogen med en partner som har? Og råd til hvordan jeg måske kan få ham til, at være mindre udadreagerende i fremtiden??
Shit jeg synes det var synd for mine børn
Der er flere ting der får mig til at tænke:
Skændes i højlydt 1 gang om måneden? Hvis ja, så tænker jeg at der er noget helt grundlæggende I skal have talt om.
Skændes I foran børnene? Jeg ved godt at der stod at I var i et andet rum, men ikke desto mindre, så foregik det jo foran jeres børn. Hvis det sker "ofte", så tænker jeg igen der er noget helt grundlæggende I skal have talt om.
Voksne bliver uenige, og nogle snakker/ mundhugges, imens andre skændes højlydt, sådan er det, men I har begge, i min optik, et ansvar for hvordan og hvornår I skændes, og i det tænker jeg ligger jeres første opgave. At være uenige eller skændes, må da ske i en form for gensidig respekt for hinanden. Og overskrider man så en grænse hos den anden, som man ved er en "knap", så må man have en plan, et stop ord eller noget andet som man ved virker med det samme - få stoppet op - og kom tilbage på sporet, og kom igennem og videre.
Jeg syntes det er ærgeligt at din mand har haft en opfarende attitude, men medmindre det er noget som er kendetegnet ved din mand, så kan jeg ikke undlade at tænke, at I begge også har et ansvar her. I er trods alt et par, og et forældre par.