Narkotika

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2021

Anonym

Det er faktisk skræmmende og overraskende hvor mange der tager kokain især!

Da jeg først "kom ind i det miljø" var jeg ved at tabe kæben over hvor almindeligt det er, og hvor mange der egentlig gør det! Selv det menneske man mindst troede det om

Før jeg prøvede det, havde jeg ingen anelse om hvor udbredt det var. Det er jo alle der gør det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2021

Anonym

Jeg har aldrig selv rørt stoffer og ville heller ikke acceptere en partner, der tog det. 

Jeg ved, at nogle af mine venner tager noget på festival etc, men de har aldrig gjort det i mit selskab, og jeg tager aldrig selv på sådanne, så det er ikke noget, jeg har set og oplevet. 

Men jeg synes, det er skræmmende, så mange stoffer, der florerer i samfundet. Da jeg var ung for mange år siden, kendte jeg kun ganske få, der overhovedet havde prøvet at ryge hash. Nu er det MDMA og kokain mm ...

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Jeg har aldrig prøvet hårde stoffer og jeg har kun røget hash få gange. Jeg har i perioder drukket en del, men drikker stort set ikke alkohol mere.

min kæreste har ofte taget forskellige hårde stoffer især kokain gennem hele hans ungdom, men har de sidste 10 år kun gjort det meget få gange (måske 5) og slet ikke i de sidste 3 år. Han ryger hash og drikker alkohol en gang i mellem.

jeg har ikke nogen speciel holdning til hverken stoffer eller alkohol. Jeg er vokset op med en far der var fungerende alkoholikker og i en familie af alkoholikere. Jeg har heldigvis haft en fantastik barndom. Misbrug er dog ikke en fed ting og min grænse går nok, når brug af alkohol og stoffer bliver til misbrug. Jeg kan her tolerere brug af alkohol hver weekend / vin til maden fredag og lørdag, men ikke brug af kokain hver weekend. 

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym

Hold da op. Jeg er målløs over hvor almindeligt det lyder til at være, indtage stoffer(kokain).  Sådan virkelig! 
Jeg er ikke dømmende. Hvis de der tager det, kan få en hverdag til at fungere med børn, parforhold og jobs, så generer det mig ikke. 

Men jeg tror virkelig ikke at nogle af vores bekendtskaber eller familiemedlemmer tager nogen former for euforiserende stoffer. 
Jeg har røget hash 4 gange i alt, på festival da jeg var omkring 17 år. Og aldrig mere end det. 

Min mand har aldrig rørt noget af det. 

Men vi elsker at drikke rødvin i weekenderne og kan godt dele en flaske over en aften. Eller et enkelt glas om aftenen, når børnene er gået i seng. 
Men vi er aldrig dinglende fulde og beruset og jeg synes ikke selv det er uforsvarligt. 

Må jeg spørge de af jer der tager/ har tager kokain, hvad det er der godt ved det og hvad I får ud af det? 

Min kollega og jeg laver nogle gang sjov med det og kunne godt tænke os at prøve det af, hvis vi havde statsgaranti for at vi ikke fik en overdosis, blev afhængige eller andre følgevirkninger.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har røget hash måske ti gange i mit liv. Det er længe siden. Jeg har aldrig taget noget vildere end det, min mand heller ikke. Til gengæld har jeg fået ketogan og stesolid i forbindelse med sygdom og operation, og der gik det op for mig, hvorfor nogle mennesker havner i afhængighed - for hold nu op, det var fantastisk og dejligt. Netop derfor skal jeg aldrig have den slags inden for rækkevidde. Jeg tør ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.