Ingen lyst til ham mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg orker ikke rigtig at forklare ham det, for han går altid lige i offermode og siger ting som "ja det også mig den er gal med osv" det ikke til at holde ud at hører på.

Jeg føler mig slet ikke klar til sex endnu, jeg er træt og brugt og bare i denne måned har vi tre aftaler i sundhedsvæsenet pga vores søn, og der er også en større operation i sigte inden han er et år. Mentalt er jeg slet ikke i sex tankerne. 

Tror det meget svært for min mand at forstå (også for mig) for jeg har eller ALTID været den med stor sexdrive og mere lyst end ham. Men efter vores sidste barn her, så er det slet ikke det samme, jeg kan ikke kende mig selv hverken fysisk eller mentalt mere. Det så frustrerende når han spørger "om jeg så aldrig får lyst igen...?" Hvad er det for et spørgsmål... Det håber jeg da jeg gør.

Det kan være super svært at "være i", når man ikke har lyst  

Men min egen erfaring er at det svinger om jeg har lyst eller ej. Hvis jeg er træt, presset, stresset eller der er store hormonelle udsving i min krop - så er der bare INGEN gang i mig ... 

men når jeg får løst op for alle de ting der driller  - så kommer lysten tilbage.

I mellemtiden sørger vi for at tage os tid til "bare at være sammen" og lave noget kun os 2. Det kan være et brætspil, en gåtur, en middag for 2, en filmaften, et afsnit af en serie, et glas vin, et langt kram eller lignende ... 

Så glemmer vi ikke hinanden midt i hverdag, aftaler og alt det ander stress der sker omkring os

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes ikke dit skriv vidner om særlig stor omsorg eller respekt for din mand. 
Jeg tror, at du skal arbejde med hvordan du ser på ham. Det er en indstilling man godt kan arbejde med.  
Du skriver hvis han vil kysse, kramme eller være tæt ... men samtidig er han super uromantisk og kun praktisk..?? Som jeg ser det,  forsøger han faktisk at komme dig i møde (måske på en kluntet måde). Han vil også gerne købe mors gave til dig for at gøre dig glad. 
Som jeg ser det, er sex ikke det der nødvendigvis er jeres problem men du har set dig meget sur på alt omkring ham. Selv hyggeligt lege/ danse med børnene. Jeg ville blive ret træt hvis jeg var din mand - og her taler jeg ikke om manglende sex... men manglende vilje/evne til se mig i et positivt lys. Du føler han går i offermode - måske dkal du kigge på hvor tit du får ham til at føle sig forkert.  

Er faktisk glad for dit svar. Jeg har selv godt været klar over at mit syn på ham for tiden netop ikke er helt fair over for ham. Han er nemlig en sød og omsorgsfuld far. Mit problem er bare at han kun vil være tæt fordi han håber det fører til noget mere og det kan jeg slet ikke overskue. Han krammer og kysser ikke fordi han kun vil være tæt (det i hvert fald ikke min erfaring, men vores kommunikation er ikke så god for tiden). 

Ift. En ting på mors dag, så gjorde han det fordi de store børn bad om at få lov at finde og købe noget. Han gør det ikke uden man har prikket til ham, i det her tilfælde var det vores børn der prikkede.

Hvad mener du ift. om jeg får ham til at føle sig forkert? Det ønsker jeg virkelig ikke at han gør, jeg kan simpelthen bare ikke overskue ham pt. Og jeg har ingen idé om hvorfor alt han gør genere mig (har aldrig oplevet at have det sådan her før) men jeg siger det ALDRIG til ham at han genre mig, for ved godt det mig den er gal med. Han er som han altid har været og jeg har elsket det i elleve år, men lige nu... Nej, der kan jeg ikke med ham.

Jeg forsøger at afvise ham på en god måde, men hvordan gør man det ? Han bliver jo altid skuffet og det kan jeg virkelig godt forstå. 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Er faktisk glad for dit svar. Jeg har selv godt været klar over at mit syn på ham for tiden netop ikke er helt fair over for ham. Han er nemlig en sød og omsorgsfuld far. Mit problem er bare at han kun vil være tæt fordi han håber det fører til noget mere og det kan jeg slet ikke overskue. Han krammer og kysser ikke fordi han kun vil være tæt (det i hvert fald ikke min erfaring, men vores kommunikation er ikke så god for tiden). 

Ift. En ting på mors dag, så gjorde han det fordi de store børn bad om at få lov at finde og købe noget. Han gør det ikke uden man har prikket til ham, i det her tilfælde var det vores børn der prikkede.

Hvad mener du ift. om jeg får ham til at føle sig forkert? Det ønsker jeg virkelig ikke at han gør, jeg kan simpelthen bare ikke overskue ham pt. Og jeg har ingen idé om hvorfor alt han gør genere mig (har aldrig oplevet at have det sådan her før) men jeg siger det ALDRIG til ham at han genre mig, for ved godt det mig den er gal med. Han er som han altid har været og jeg har elsket det i elleve år, men lige nu... Nej, der kan jeg ikke med ham.

Jeg forsøger at afvise ham på en god måde, men hvordan gør man det ? Han bliver jo altid skuffet og det kan jeg virkelig godt forstå. 

“Jeg orker ikke rigtig at forklare ham det, for han går altid lige i offermode og siger ting som "ja det også mig den er gal med osv" det ikke til at holde ud at hører på.”  Du skriver jo selv her et eksempel på at han føler sig forkert.

Mænd er ikke sexhungrende væsner, der kun leder efter den næste gang, de kan dyppe snablen. Jeg tror reelt, at han godt kan mærke, at du trækker dig. Han forsøger at komme tættere på dig.

Han kan ikke irritere dig så meget uden at han opdager det på dit kropssprog. Det er jo også en fiasko for ham,at komme hjem med sure børn... og mærke bebrejdelse oveni.

Hvad med helt at udelukke sex for en tid. Tag en snak og sig vi har brug for at komme lidt tættere på hinanden og have bedre kommunikation - uden pres fra tanker om sex. Det skal nok komme ... men lad os nusse og være tætte, uden at vi de næste 14 dage har sex. Se en film, masser hinandens skuldre uden, at det fører til noget osv. Så kan du måske bedre håndtere tilnærmelser og fysik kontakt. Og for Guds skyld begrund det med eget overskud og ikke at du mangler “gnist” ifht ham. 

Køb evt legetøj I kan benytte og spice sexlivet op med.... når lysten vender tilbage.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker det er helt normalt i periodevis man har mindre lyst til hinanden /slet ikke kan udstå hinanden, sådan er det jo og især med små børn, hvor trætheden bare vinder over alt.

Fra mit synspunkt synes jeg da det er super romantisk at tage ud med de store og finde en ting. At der så har været konflikter er jo bare sådan det er og det tænker jeg egentlig også er meget normalt, så husk på hans tanke. - Tage de store ud og finde en ting til DIG. Det var noget han gjorde for DIG.

Her hjemme lagde vi fliser og jeg fik intet

Anmeld Citér

10. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i elleve år. Da vi begyndte at være et par var jeg ret hurtigt klar over han var super Uromantisk og ikke den der arbejder for et forhold skal fungere. Han er mere praktisk og tænker i hvad der skal laves og ordnes på f.eks. bil og hus. Hvilket jo egentligt er fint nok.

Men... Nu har vi tre børn (den mindste er otte måneder og har haft en virkelig hård start), de to andre er 10 og 7 år. Vores sexliv har altid været det samme (i hver fald begyndt på samme måde, han rør bryster, så skridt og så sex... Det tager ham for det meste fem minutter ca. så han kommet og jeg når ikke rigtig at få noget ud af det).

Hidtil har ovenstående ikke været større problem end at jeg har levet fint med det. Men pt. har jeg ikke lyst til sex mere... Som i, jeg kan slet ikke have at han rør ved mig. Jeg er træt hele tiden og når jeg ikke er træt så det ikke sex jeg har i tankerne. 

Det måske også tarveligt af mig, men alt han gør irritere mig vanvittigt. Så skal han på wc og lugte hele huset til, så larmer han når han spiser og så laver han fjollede irriterende danse for børnene (hvilket jo egentligt er meget sødt, men super usexet.) Jeg har det virkelig som om han bare intet gør for vores sexliv, udover at forvente det er der. 

Igår var mors dag, og han ville gerne ud og købe noget med ungerne (de to store), men det gik som sædvanligt galt... Han kan ikke køre to meter i bil med begge de store uden hele verden falder sammen... De kommer hjem, den store er ked af det, den mellemste er vred og far er opgivende... (Det ALTID sådan). Han lægger ud med denne gang "jeg kan ikke forstå hun ikke kan acceptere at sidde i bilen i to minutter imens jeg lige er i butikken... Det simpelthen for meget hun skal te sig sådan osv" og så kommer de hjem sure hele bundtet. Og jeg brude havde vist det, for det altid det der sker. 

Jeg ved ikke hvorfor det rammer så hårdt denne gang, at en dag som skulle være hyggelig i mors tegn blev ødelagt, for jeg kender ham jo godt. Han er ikke romantisk og han kan ikke handle med sine børn... Jeg skulle havde bedt den mellemste blive hjemme med mig, men hun ville jo så gerne med ud og finde en lille ting til mor.  

Øv hvor er jeg træt af det hele. Orker ham ikke mere. Der er gået for meget hverdag og for lidt romantik i det hele. Han er verdens bedste far udover han ikke magter at tage nogen steder med sine børn.

Jeg elsker ham også, men alt pt han gør irritere mig. Jeg er så forvirret, for jeg savner ham men orker ham ikke. 

Undskyld hvis det blev forvirrende. Men havde virkelig brug for at få sat ord på det. 

Et opklarende spørgsmål: Når du ikke, som nu, mangler sexlyst, tager du så initiativ til sex og påvirker forløbet, så det netop ikke altid begynder ens? “Flår” hans tøj af, tager ham i munden uden varsel, kaster dig over ham, så han føler sig begæret? 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BabyIgen2022 skriver:

Jeg elsker den her:

https://www.facebook.com/tv2lorry.dk/videos/1307203675989905

Det er nemlig så rigtigt

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Et opklarende spørgsmål: Når du ikke, som nu, mangler sexlyst, tager du så initiativ til sex og påvirker forløbet, så det netop ikke altid begynder ens? “Flår” hans tøj af, tager ham i munden uden varsel, kaster dig over ham, så han føler sig begæret? 

Jeg er helt sikkert ikke god nok til at få det til t varrier selv det helt sikker. Men ja det nok 80% af tiden mig der starter det op normalt.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

“Jeg orker ikke rigtig at forklare ham det, for han går altid lige i offermode og siger ting som "ja det også mig den er gal med osv" det ikke til at holde ud at hører på.”  Du skriver jo selv her et eksempel på at han føler sig forkert.

Mænd er ikke sexhungrende væsner, der kun leder efter den næste gang, de kan dyppe snablen. Jeg tror reelt, at han godt kan mærke, at du trækker dig. Han forsøger at komme tættere på dig.

Han kan ikke irritere dig så meget uden at han opdager det på dit kropssprog. Det er jo også en fiasko for ham,at komme hjem med sure børn... og mærke bebrejdelse oveni.

Hvad med helt at udelukke sex for en tid. Tag en snak og sig vi har brug for at komme lidt tættere på hinanden og have bedre kommunikation - uden pres fra tanker om sex. Det skal nok komme ... men lad os nusse og være tætte, uden at vi de næste 14 dage har sex. Se en film, masser hinandens skuldre uden, at det fører til noget osv. Så kan du måske bedre håndtere tilnærmelser og fysik kontakt. Og for Guds skyld begrund det med eget overskud og ikke at du mangler “gnist” ifht ham. 

Køb evt legetøj I kan benytte og spice sexlivet op med.... når lysten vender tilbage.

Jeg har aldrig sagt til ham at det hans skyld og ville jeg aldrig, eller ham der genre mig. Men jeg har sagt jeg er træt hver gang og at alt det med vores søn fylder utroligt meget hos mig. 

Han har altid uanset hvad et problem drejer sig om også når det ikke er mig, brugt den sætning med at det er også bare ham (men hvis du ser ham imens han siger det, så det sarkastisk han siger det). Det kan da godt være det et eller andet sted er pga usikkerhed, men generelt virker han bestemt ikke som en usikker type. 

Vi skal nok lærer et kommunikere bedre for tiden. Ting som bare er kommet af sig selv eller man har lært at leve med har åbenbart hobet sig op i de år vi har været sammen. Nu vi så begge (om han vil indrømme det eller ej) blevet presset begge to i de sidste otte måneder, og så det hele bare blevet sværere. 

Min sexlyst er væk og hans intakt.   Tror også det at alt han gør irritere mig pga han netop hele tiden virker som om han vil have sex.

Anmeld Citér

10. maj 2021

ønskebørn74

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i elleve år. Da vi begyndte at være et par var jeg ret hurtigt klar over han var super Uromantisk og ikke den der arbejder for et forhold skal fungere. Han er mere praktisk og tænker i hvad der skal laves og ordnes på f.eks. bil og hus. Hvilket jo egentligt er fint nok.

Men... Nu har vi tre børn (den mindste er otte måneder og har haft en virkelig hård start), de to andre er 10 og 7 år. Vores sexliv har altid været det samme (i hver fald begyndt på samme måde, han rør bryster, så skridt og så sex... Det tager ham for det meste fem minutter ca. så han kommet og jeg når ikke rigtig at få noget ud af det).

Hidtil har ovenstående ikke været større problem end at jeg har levet fint med det. Men pt. har jeg ikke lyst til sex mere... Som i, jeg kan slet ikke have at han rør ved mig. Jeg er træt hele tiden og når jeg ikke er træt så det ikke sex jeg har i tankerne. 

Det måske også tarveligt af mig, men alt han gør irritere mig vanvittigt. Så skal han på wc og lugte hele huset til, så larmer han når han spiser og så laver han fjollede irriterende danse for børnene (hvilket jo egentligt er meget sødt, men super usexet.) Jeg har det virkelig som om han bare intet gør for vores sexliv, udover at forvente det er der. 

Igår var mors dag, og han ville gerne ud og købe noget med ungerne (de to store), men det gik som sædvanligt galt... Han kan ikke køre to meter i bil med begge de store uden hele verden falder sammen... De kommer hjem, den store er ked af det, den mellemste er vred og far er opgivende... (Det ALTID sådan). Han lægger ud med denne gang "jeg kan ikke forstå hun ikke kan acceptere at sidde i bilen i to minutter imens jeg lige er i butikken... Det simpelthen for meget hun skal te sig sådan osv" og så kommer de hjem sure hele bundtet. Og jeg brude havde vist det, for det altid det der sker. 

Jeg ved ikke hvorfor det rammer så hårdt denne gang, at en dag som skulle være hyggelig i mors tegn blev ødelagt, for jeg kender ham jo godt. Han er ikke romantisk og han kan ikke handle med sine børn... Jeg skulle havde bedt den mellemste blive hjemme med mig, men hun ville jo så gerne med ud og finde en lille ting til mor.  

Øv hvor er jeg træt af det hele. Orker ham ikke mere. Der er gået for meget hverdag og for lidt romantik i det hele. Han er verdens bedste far udover han ikke magter at tage nogen steder med sine børn.

Jeg elsker ham også, men alt pt han gør irritere mig. Jeg er så forvirret, for jeg savner ham men orker ham ikke. 

Undskyld hvis det blev forvirrende. Men havde virkelig brug for at få sat ord på det. 

Havde det på samme måde dog ingen vi fik børn. Fik intet ud af sex. Min mand købte glidcreme og andet ind og gik på opdagelse Down under.. Og skal love for det har ændret sig. Ikke at vi har sex hver dag. Men når vi har er det RIGTIG godt.. Han kan stadig røv irritere mig. Men vi har børn og skylder dem at de har os begge hver dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.