Ingen lyst til ham mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.761 visninger
21 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2021

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i elleve år. Da vi begyndte at være et par var jeg ret hurtigt klar over han var super Uromantisk og ikke den der arbejder for et forhold skal fungere. Han er mere praktisk og tænker i hvad der skal laves og ordnes på f.eks. bil og hus. Hvilket jo egentligt er fint nok.

Men... Nu har vi tre børn (den mindste er otte måneder og har haft en virkelig hård start), de to andre er 10 og 7 år. Vores sexliv har altid været det samme (i hver fald begyndt på samme måde, han rør bryster, så skridt og så sex... Det tager ham for det meste fem minutter ca. så han kommet og jeg når ikke rigtig at få noget ud af det).

Hidtil har ovenstående ikke været større problem end at jeg har levet fint med det. Men pt. har jeg ikke lyst til sex mere... Som i, jeg kan slet ikke have at han rør ved mig. Jeg er træt hele tiden og når jeg ikke er træt så det ikke sex jeg har i tankerne. 

Det måske også tarveligt af mig, men alt han gør irritere mig vanvittigt. Så skal han på wc og lugte hele huset til, så larmer han når han spiser og så laver han fjollede irriterende danse for børnene (hvilket jo egentligt er meget sødt, men super usexet.) Jeg har det virkelig som om han bare intet gør for vores sexliv, udover at forvente det er der. 

Igår var mors dag, og han ville gerne ud og købe noget med ungerne (de to store), men det gik som sædvanligt galt... Han kan ikke køre to meter i bil med begge de store uden hele verden falder sammen... De kommer hjem, den store er ked af det, den mellemste er vred og far er opgivende... (Det ALTID sådan). Han lægger ud med denne gang "jeg kan ikke forstå hun ikke kan acceptere at sidde i bilen i to minutter imens jeg lige er i butikken... Det simpelthen for meget hun skal te sig sådan osv" og så kommer de hjem sure hele bundtet. Og jeg brude havde vist det, for det altid det der sker. 

Jeg ved ikke hvorfor det rammer så hårdt denne gang, at en dag som skulle være hyggelig i mors tegn blev ødelagt, for jeg kender ham jo godt. Han er ikke romantisk og han kan ikke handle med sine børn... Jeg skulle havde bedt den mellemste blive hjemme med mig, men hun ville jo så gerne med ud og finde en lille ting til mor.  

Øv hvor er jeg træt af det hele. Orker ham ikke mere. Der er gået for meget hverdag og for lidt romantik i det hele. Han er verdens bedste far udover han ikke magter at tage nogen steder med sine børn.

Jeg elsker ham også, men alt pt han gør irritere mig. Jeg er så forvirret, for jeg savner ham men orker ham ikke. 

Undskyld hvis det blev forvirrende. Men havde virkelig brug for at få sat ord på det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Åh jeg kender det godt.. Vi har dog kun været sammen i 4 år, og de der perioder med, at jeg ikke orker ham og alt irriterer mig, kommer som regel når jeg er gravid eller har en stresset periode.. 

Jeg tænker, at dine tanker og følelser er helt reelle og fuldstændig forståelige, når der går for meget hverdag i den, og det kun er den ene part som arbejder på forholdet.. 

Mit råd er at starte til enten en psykolog alene eller en parterapeut sammen (helst det sidste), så du/I kan få nogle redskaber til, hvad I kan gøre.. Og så kan du samtidig også finde ud af, HVORFOR du føler sådan her - altså den helt bagvedliggende årsag 

Anmeld Citér

10. maj 2021

serinasmor

har du prøvet at sætte ord på det overfor ham?

OG ... det er jo ikke spor underligt at du ikke har lyst til sex - du har en på 8 mdr og havde en hård start ... forvent ikke for meget af din krop - du er ikke klar endnu 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Det er fint at du kommer af med nogle af dine frustrationer. Her er mine tanker:

1. Det er helt normalt at have lav sexlyst, når man er træt. Og det er man ofte 1-2 år efter ny baby. Det er hårdt og der er mere praktik end romantik. 
  2. Hvis jeres sexliv altid har været det ens, bliver det næppe anderledes fra den ene dag til den anden. Så måske er det her en god påmindelse om at starte på at forandre det. Hvis din mand er meget praktisk anlagt, hjælper det sikker ikke meget med vage ønsker om romatik og at du gerne vil forføres. Han sikkert brug for at du er mere specifik. De aftener hvor du har overskud, så tag et glas vin og snak om jeres lyster og fantasier for sex. Og kom med specifikke eksemple, som "du kan tag mit tøj af langsomt og kysse min krop for hver knap der åbnes" eller "kunne vi ikke starte anderledes i dag, hvor jeg rør ved dig først?"
  3. Selvfølgelig skal din mand kunne tage afsted med to børn selv, hvis ikke han eller børne er inde i en vanskelig periode. Du har brug for aflastning, så du bliver mindre træt. Snak med ham om hvad der går galt uden at være dømmende og lad ham så øve sig på nogen mindre vanskeligt end en shoppingtur (som de fleste børn keder sig under efter 10 min). Han kan fx tage dem på legeplads 1 time hver weekend. Og hvis det passer med babys lur kan den komme med, så du får lidt tid for dig selv. 
  4. Og så husk at anderkende alt det praktiske han sørger for. Det er hans måde at vise kærlighed. 

Kh kommende mor til 3.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Jeg tænker du skal sætte ord på dine frustrationer over for din mand. Jeg har selv været der, og til sidst væmmes jeg helt ved ham, lysten var væk til ham, havde slet ikke lyst til noget omkring ham. Han var også en stor idiot over for mig, men min sexlyst havde nu aldrig fejlet noget. Når man først får de tanker, som du har, og jeg havde, så er der ikke langt til en skilsmisse. 

Snak med ham, hvis det skal reddes, ellers så ser jeg at I nok går fra hinanden, for HAN tænker ikke de samme tanker som dig, og hvis du skulle have en smule lyst til, at få lyst til ham, ikke synes han er kikset, at han bliver mere romantisk, får mere overskud i forbindelse med børnene og ikke er så skide monotom med det sex og måske er lidt mere udforskende, så er du nødt til at sige noget. Jeg synes også det lyder møg kedeligt og jeg forstår virkelig dine tanker og frustrationer, og måske er det allerede kommet så vidt, at du ikke har LYST til at det her forbedres (sådan var det hos mig, den var HELT død- 14 års forhold).

Men jeg håber det bedste for dig/jer

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Åh jeg kender det godt.. Vi har dog kun været sammen i 4 år, og de der perioder med, at jeg ikke orker ham og alt irriterer mig, kommer som regel når jeg er gravid eller har en stresset periode.. 

Jeg tænker, at dine tanker og følelser er helt reelle og fuldstændig forståelige, når der går for meget hverdag i den, og det kun er den ene part som arbejder på forholdet.. 

Mit råd er at starte til enten en psykolog alene eller en parterapeut sammen (helst det sidste), så du/I kan få nogle redskaber til, hvad I kan gøre.. Og så kan du samtidig også finde ud af, HVORFOR du føler sådan her - altså den helt bagvedliggende årsag 

Han er absolut ikke fortaler for at få hjælp udefra, men vi har prøvet det før, og der hjalp også (det handlede så mere om at vi ofte gik skævt af hinanden ift kommunikation, for han mente at hvis jeg bad/beder ham om noget, så det altid er angreb på ham, uanset hvordan jeg formulere mig.

Han er meget typen som går i offermode og siger "ja det også bare mig som er en idiot" osv. Bliver så træt når han gør det, for så kan man jo ikke snakke om de ting som fylder. 

Jeg tror egentlig mest det om vores sex er fordi det er så ensidigt og forudsigeligt kombineret med jeg er brugt godt op mentalt. Vores søn skal opereres inden han er et år, og bare i denne måned har vi tre aftaler i sundhedsvæsenet pga ham. 

Jeg er så træt 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

har du prøvet at sætte ord på det overfor ham?

OG ... det er jo ikke spor underligt at du ikke har lyst til sex - du har en på 8 mdr og havde en hård start ... forvent ikke for meget af din krop - du er ikke klar endnu 

Jeg orker ikke rigtig at forklare ham det, for han går altid lige i offermode og siger ting som "ja det også mig den er gal med osv" det ikke til at holde ud at hører på.

Jeg føler mig slet ikke klar til sex endnu, jeg er træt og brugt og bare i denne måned har vi tre aftaler i sundhedsvæsenet pga vores søn, og der er også en større operation i sigte inden han er et år. Mentalt er jeg slet ikke i sex tankerne. 

Tror det meget svært for min mand at forstå (også for mig) for jeg har eller ALTID været den med stor sexdrive og mere lyst end ham. Men efter vores sidste barn her, så er det slet ikke det samme, jeg kan ikke kende mig selv hverken fysisk eller mentalt mere. Det så frustrerende når han spørger "om jeg så aldrig får lyst igen...?" Hvad er det for et spørgsmål... Det håber jeg da jeg gør.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Det er fint at du kommer af med nogle af dine frustrationer. Her er mine tanker:

1. Det er helt normalt at have lav sexlyst, når man er træt. Og det er man ofte 1-2 år efter ny baby. Det er hårdt og der er mere praktik end romantik. 
  2. Hvis jeres sexliv altid har været det ens, bliver det næppe anderledes fra den ene dag til den anden. Så måske er det her en god påmindelse om at starte på at forandre det. Hvis din mand er meget praktisk anlagt, hjælper det sikker ikke meget med vage ønsker om romatik og at du gerne vil forføres. Han sikkert brug for at du er mere specifik. De aftener hvor du har overskud, så tag et glas vin og snak om jeres lyster og fantasier for sex. Og kom med specifikke eksemple, som "du kan tag mit tøj af langsomt og kysse min krop for hver knap der åbnes" eller "kunne vi ikke starte anderledes i dag, hvor jeg rør ved dig først?"
  3. Selvfølgelig skal din mand kunne tage afsted med to børn selv, hvis ikke han eller børne er inde i en vanskelig periode. Du har brug for aflastning, så du bliver mindre træt. Snak med ham om hvad der går galt uden at være dømmende og lad ham så øve sig på nogen mindre vanskeligt end en shoppingtur (som de fleste børn keder sig under efter 10 min). Han kan fx tage dem på legeplads 1 time hver weekend. Og hvis det passer med babys lur kan den komme med, så du får lidt tid for dig selv. 
  4. Og så husk at anderkende alt det praktiske han sørger for. Det er hans måde at vise kærlighed. 

Kh kommende mor til 3.

Tusind tak for dit skriv.

Jeg har aldrig forventet ret meget ift sex med min mand. Han er sød, betænksom og tænker på mig når vi i akten og det har altid betydet mest for mig, selvom det så er ret ensformigt hver gang. Jeg forventer heller ikke han ændre sig. Men jeg har simpelthen ikke lyst til sex pt. jeg kan blive helt frustreret når han vil kramme og være tæt eller røre ved brysterne (jeg føler mig helt død). Ved så ikke om det også blev lidt værre her til morgen pga dagen igår gik så utroligt dårligt, for fik det helt dårligt da han ville røre lidt ved bryster og sådan har det aldrig været før. 

Ift at tage afsted med sine børn så er det mere reglen end undtagelsen at det ender med de hjemme inden for 5-30 min uden at have lavet andet end at køre ud og hjem fordi de bliver uvenner... Han glemmer virkelig at være den voksne. Han kan kun have begge de store med på længere tur hvis det for at sætte dem af hos hans mor eller mine forældre, så kan han godt tage sig sammen. Men skal han noget selv med dem, uden anden voksen indover så er det at det går galt. Orker ikke at forvente noget af ham på den front mere. 

Jeg elsker ham meget højt, og jeg er så glad for han er handy og kan fikse alt. Det ved han også godt.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Jeg synes ikke dit skriv vidner om særlig stor omsorg eller respekt for din mand. 
Jeg tror, at du skal arbejde med hvordan du ser på ham. Det er en indstilling man godt kan arbejde med.  
Du skriver hvis han vil kysse, kramme eller være tæt ... men samtidig er han super uromantisk og kun praktisk..?? Som jeg ser det,  forsøger han faktisk at komme dig i møde (måske på en kluntet måde). Han vil også gerne købe mors gave til dig for at gøre dig glad. 
Som jeg ser det, er sex ikke det der nødvendigvis er jeres problem men du har set dig meget sur på alt omkring ham. Selv hyggeligt lege/ danse med børnene. Jeg ville blive ret træt hvis jeg var din mand - og her taler jeg ikke om manglende sex... men manglende vilje/evne til se mig i et positivt lys. Du føler han går i offermode - måske dkal du kigge på hvor tit du får ham til at føle sig forkert.  

Anmeld Citér

10. maj 2021

Ananas

Jeg vil virkelig varmt anbefale Maj Wismanns online kurser, især den med at bevare kærligheden i forholdet og få sexlysten tilbage. Det handler om at I taler forbi hinanden og at han ikke er opmærksom på noget han gør, som går dig på. En mistet sexlyst er et tegn på, at der er noget der skal fikses i forholdet, og det kan det sagtens med de rette redskaber. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.