Vi bor i lejet lejlighed, en stor gammel en af slagsen med dårlige gulve og det er noget tid siden væggene blev malet over.
Vi kom til at bruge de penge vi skulle have sparet op til, at jeg var lang tid om specialet , ture ud i verden, teaterforestillinger og meget mere. Økonomisk dumt, så absolut.
Og udover det så bor vi endda maksimalistisk og efter devisen om at rod skaber glæde hos gæsterne, for så kan de sidde med følelsen: så har jeg det da ikke så rodet igen, og kan slappe af i morgen.
Jeg kan da godt en gang imellem blive flov over køkkengulvet, hvor vi har lavet et mislykket forsøg med at male det, eller sofaen hvor kattene har revet halvdelen op og børnene da de var små lige fik tørret fingrene af. Jeg drømmer ar finde overskuddet til at få det hele fixet, og når jeg bliver helt vild kan jeg endda drømme om minimalisme.
Men aller aller mest så drømmer jeg om et hjem, hvor mine børns venner har lyst til at komme, hvor der altid er plads til en mere til aftensmaden, hvor vi altid kan finde en plads til at overnatte.
Nå ja og så er så i gang med at bygge nyt kolonihavehus, så kan det være minimalistisl i 5 minutter til jeg får sat en legomand, en smølf eller andet kitsch ind midt i alt det stilrene.
Som medforælder så tænker jeg ikke over hvordan andres menneskers hjem ser ud (altså jo jeg bliver altid inspireret til noget jeg kunne finde på). Hvad jeg derimod ligger mærke til er om mine børn har haft en god stund.
Anmeld
Citér