Flov over hvor vi bor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.222 visninger
23 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2021

Anonym trådstarter

Vi bor til leje i en lejlighed i stueetagen.

Der er ikke særlig pænt når man ser det udefra. Det er så grimt så jeg er flov og undgår at få besøg osv. Det er blevet værre efter at vi fik en ny husvært. Han er ligeglad. Går ikke op i hvordan det ser ud. Jeg har et ønske om at flytte herfra, men alt koster jo

Vi har en datter på 10 år som har mange gode veninder i skolen. Hun er ofte hjemme hos dem, da de bor i store flotte huse. Så de har intet at være flov over....Men jeg kan godt se, at vores datter på er tidspunkt også gerne vil have veninder med herhjem, men jeg kan ærlig talt ikke lide det pga vores hjem  Hvad vil forældrene ikke tænke når de ser vores hjem ude fra og skal hente of bringe deres barn når nu de selv har så flotte hjem med eget hus. Vi er lidt i “underklassen” hvis man skal sammenligne med hinanden. 
Og nej, man skal ikke sammenligne eller vurdere andre mennesker på den måde de ser ud og bor, men jeg kan alligevel ikke lade være med at have de her tanker. 
Jeg har det bedst når vi er på besøg hos andre og når vores datter er hjemme hos hendes veninder. 

Hvad tænker I? Har I egne erfaringer både som dem med det store flotte hus og så jer som bor til leje?? Hvad tænker I når I skal aflevere bringe jeres børn til er hjem som er under standard fra jeres?? Og hvad med jer der bor til leje?? Kan I være flove ligesom mig?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2021

Anonym

Jeg syntes at det er trist når huse og haver misligholdelse for det giver et indtryk af det også er sådan indvendigt.

Men idag kan man jo gøre alt muligt med lidt krukker foran din dør m. M

Sørg for at ukrudt og hæk holdes nede det gør meget. For det viser at der gøres en indsats.at bo til leje betyder jo ikke at man kun går op i det indenfor. 

Hvis jeres hjem indvendigt er rent og hjemligt.

Ville jeg ikke være flov. En masse lever flot det helt rigtigt men jeg syntes nu det er værdierne i huset der tæller mest. Især iforhold til ens børns venner. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

kamikaze

Vi bor i et relativt stort hus. Det med at have en stærk økonomi er noget der er sket for mig i løbet af de sidste 10 år. Inden da har jeg skulle leve økonomisk og har boet i lidt af hvert. Jeg ville slet ikke overveje at der var noget galt ved at bo i en stuelejlighed.

Jeg er selv ikke så god til at passe have som jeg gerne vil være, og jeg er enig med den ovenover i at en krukke med blomster eller lignende kan gøre meget i forhold til at skabe indtryk af et hjem med overskud.

Anmeld Citér

1. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Vi bor til leje i en lejlighed i stueetagen.

Der er ikke særlig pænt når man ser det udefra. Det er så grimt så jeg er flov og undgår at få besøg osv. Det er blevet værre efter at vi fik en ny husvært. Han er ligeglad. Går ikke op i hvordan det ser ud. Jeg har et ønske om at flytte herfra, men alt koster jo

Vi har en datter på 10 år som har mange gode veninder i skolen. Hun er ofte hjemme hos dem, da de bor i store flotte huse. Så de har intet at være flov over....Men jeg kan godt se, at vores datter på er tidspunkt også gerne vil have veninder med herhjem, men jeg kan ærlig talt ikke lide det pga vores hjem  Hvad vil forældrene ikke tænke når de ser vores hjem ude fra og skal hente of bringe deres barn når nu de selv har så flotte hjem med eget hus. Vi er lidt i “underklassen” hvis man skal sammenligne med hinanden. 
Og nej, man skal ikke sammenligne eller vurdere andre mennesker på den måde de ser ud og bor, men jeg kan alligevel ikke lade være med at have de her tanker. 
Jeg har det bedst når vi er på besøg hos andre og når vores datter er hjemme hos hendes veninder. 

Hvad tænker I? Har I egne erfaringer både som dem med det store flotte hus og så jer som bor til leje?? Hvad tænker I når I skal aflevere bringe jeres børn til er hjem som er under standard fra jeres?? Og hvad med jer der bor til leje?? Kan I være flove ligesom mig?? 

Jeg kan ikke rigtig forstå det, hvis i bor pænt og ryddeligt i jeres lejlighed? 

Hvis du er flov over at ude arealet ikke bliver vedligeholdt kan du jo selv gøre lidt, tænker jeg. Og du kan kontakte udlejer og høre om han vil gøre noget ved udseendet af huset.

Vi har eget hus, et ret gennemsnitligt et, her hvor vi bor. Men vores køkken er 10 år gammelt, her trænger til maling og jeg vil gerne have et nyt gulv i alrummet. Jeg er ikke flov over det, men jeg kan alligevel godt mærke noget indeni mig, når vi fx er på besøg hos vores venner som lige har renoveret deres hus fra top til tå og alt bare spiller. 

Men jeg tænker også, hverken jeg eller min familie bliver mere lykkelig af at bo i et bo bedre hjem. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Hej  

Min datter har en rigtig god veninde i hendes klasse og det er helt tydeligt at hendes mor er flov over hvor de bor... Det betyder at dr altid skal lege her og mor er lidt mærkelig i hente-situationen “... ej nu skal de også snart hjem til os...” derudover mange kommentarer om hvor pænt vi bor og hvor fin vores have er.
Det er rigtigt at vi har en dejligt hus, det er også rigtig vores have står flot, men det betyder ikke at vi tænker dårligt om andres hjem fordi de ikke ligner vores. Jeg kunne aldrig drømme om at tænke dårligt om folk der ikke går lige så meget op i havearbejde som vi gør. Til gengæld er jeg lidt træt af ungerne ALTID skal være ved os og mor lister sig uden om.

Anmeld Citér

1. maj 2021

snec

Kender følelsen. Da vi fik min førstedatter boede vi i en meget lille 2 værelses lejlighed.synes det var direkte pinligt at have mødregruppe på besøg. Så flyttede vi i en større lejlighed, også til leje. Men det var en periode af vores liv hvor vi ikke havde så mange penge, og alt i vores hjem var et mix af ting vi havde fået og købt brugt, og egentlig ikke noget vi brød os så meget om, men mere til nøds. Hjemmet blev hurtigt slidt med små børn i huset, der tegnede på væggen og fik hevet tapetet af. Kan huske hvor pinligt jeg bare synes det var at gå gæster. For vores hjem var bare ikke hyggeligt. Og vi havde bare hverken overskud eller penge til at gøre noget ved det den gang. 

Så flyttede vi igen, og det blev lidt bedre....men det er først her nu jeg faktisk er tilfreds med vores hjem. Vi bor stadig til leje og det ydre er som det er.... Ikke altid mega perfekt. Vi er ikke typerne der har det nye, kæber stadig brugte ting.men vi har fundet lidt mere rød tråd. Nu er jeg ikke længere flov over gæster, eller at min datter har besøg. Det var jeg tidligere rigtig meget. Vi var unge forældre der boede til leje, imens vi var ledige eller under uddannelse. I modsætning til mange af mine børns venners forældre der allerede var godt igang på arbejdsmarkedet og havde etableret sig med store nybyggede huse. Jeg kan huske jeg en dag kom og hentede min datter hos en fra hendes klasse, som ikke boede i et nybygget pænt hus, hvor der rosende lidt og hvor man virkelig godt kunne se, det her er bare en familie som ikke bare har det kæmpe overskud. Jeg slappede helt af, for hvor var det dejligt at se at det ikke kun var mig der måske ikke havde det perfekte ikea hjem. Men jeg kan sagtens følge dig. Men igen så er det måske også bare en følelse ...jeg tænker.... Vi skal måske bare være ligeglade med hvad andre tænker det er vores hjem. Og så længe børnene har det godt i hjemmet, så er det vel det vigtigste. 

Anmeld Citér

1. maj 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg må indrømme at de helt stilrene, design hjem, altid gør mig sådan lidt åååå hold da helt op, hvor er her flot, men på en måde hvor jeg næsten ik tør sidde mig i sofaen agtig overvældet.

Vi bor i en helt alm 60 villa, i gule mursten og et plan. Vores lille badeværelse har karry farvet klinker på vægen, og vi har ik malet siden vi flyttede ind i 2006 og vi dyrker den vilde have.

Vi "roder" og nogen gange gider jeg virklig ik ha gæster på besøg, og aldrig uanmeldte gæster.

For 4 år siden satte vi nyt køkken op, og før jul købte vi ny sofa til 25.000. I løbet af året, vil vi ha revet den gamle terrasse ned og lavet en ny og vi har en helt alm indkomst.

Vores 2 piger elsker at ha deres veninder med hjem, og de ka godt finde på at sige, at de syntes at vi "roder" men at ihhh hvor det hyggeligt, fordi hjemme ved dem roder det aldrig... Her må de bage, være kreative og spilde maling på duen, uden der er panik. De har vandkamp i haven og leger gemmeleg og sover i telt, har bål i bål fadet og plukker blomster.

Så selvom jeg godt ka tænke aaahhh jeg orker ik gæster, så har ungerne tit venner med hjem alligevel, og har til dato aldrig hørt nogen sige noget til vores rod, andet end at de nok ska lade vær med at flytte på det, når jeg undskylder for de 10 par sko, der ligger i en bunke foran døren.

SÅ børn er temlig ligeglad med rod, så længe der ik er beskidt, og selv det er de pænt ligeglade med, så længe der er hyggeligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

1. maj 2021

My1234

Vi boede virkelig småt i min barndom. Jeg delte værelse med mine to søstre og min mor sov på en sofa i stuen. Vi havde et lille badeværelse med bad oven på wc’et og et køkken hvor vi knap kunne være alle sammen. Der var altid nogen på besøg. 
Hvis min mor var flov, skjulte hun det i hvert fald godt. Dit opslag får mig til at tænke på, om jeg skulle have skammet mig over, hvordan vi boede, og hvordan havde min opvækst så været og hvad var jeg blevet til. 

Jeg synes slet ikke du har grund til at være flov, gad vide om din datter også er? Bare en tanke

Anmeld Citér

1. maj 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Den her siger meget godt min filosofi.... 

Vi lever i et gammel stort hus, hvor rigtig mange ting skal laves... men vi har ikke råd pt til nye vinduer/døre, nyt tag og nye gulve... køkkenet sætte vi ind for 11 år siden, men det trænger allerede til nyt.. køb aldrig sort højglans køkken... og så sådan kan jeg blive ved... men vi lever i et hus med meget personlighed og ikke mindst rummelighed... alle elsker at komme her.. vi har rigtig mange mennesker omkring os... og de er alle ligeglade med at her ikke er nyt og flot.. Vi har et vennepar, som bor i lejlighed, med en lille have.. de bor 5 på 70 kvm.. min veninde har virkelig indretningsevner og alt ser ud, som i et boligblad, men men ungerne kan jo ikke røre sig og slå sig løs.. tænk hvis de smadret en royal tallerken... de elsker at være her, hvor de kan slå sig løs og vil aldrig hjem... Jeg tror det handler om de mennesker som er i hjemmene og hjemmenes udseende og indretning.... husk på, at alle har sit at slås med, og at folk i store flotte boliger ikke er lykkeligere end folk i små lejligheden eller omvendt.... 

Håber du finder ro i dit hjem... husk at man selv kan gøre meget, hvis det er... på med arbejdshandskerne og ændre det som du selv er utilfreds med...

Knus 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. maj 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi bor i hus - der er 1000 ting jeg godt vil have lavet men det har vi ikke råd til. 
Til gengæld synes jeg vores hus er hyggeligt og har en masse charme. 

Vi har et vennepar som tjener mere end det dobbelte af hvad vi tjener. De har et super lækkert og moderne hus. 
så har vi et vennepar som bor i lejlighed - flot indrettet med masser af personlighed, et vennepar som bor i lejlighed men har eget sommerhus og sådan kan jeg blive ved. 
det er ikke sådan at alle dem med huse kun er venner med dem der har huse og omvendt. 
jeg synes det er synd at du begrænser din datter - prøv at huske på at folk vitterligt er ligeglade. Det er en forestilling du har dig som  jeg tror ikke matcher virkeligheden. De fleste går ikke op i sådanne ting men går op i at deres børn har det sjovt/rart sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.