Anonym skriver:
Tak for jeres input 
Det er ikke rart at have det sådan som jeg har. Jeg tænker meget over hvordan andre tænker om mig osv. Og det ved jeg godt bunder i et meget lavt selvværd
Og nej, det skal selvfølgelig ikke gå ud over min datter og min søn for den sags skyld når han starter i skole lige om lidt. Det er bare svært at slippe den der flovheds følelse
Du har intet at være flov over. Punktum.
Jeg blev derimod flov, da min søn i 4. klasse besøgte en klassekammerat, der boede i lejlighed, og det gik op for os, at han ikke anede, hvad en lejlighed var, fordi han aldrig havde været i én før, og vi åbenbart aldrig havde forklaret ham det. Han anede ikke, at man kan bo uden at have sin egen have, og det virkede ærligt talt lidt indskrænket, at han kun kendte til villaejere.
Som mor har jeg aldrig fokuseret på, om mine børns kammerater boede i fancy hjem eller i rodede eller lidt misligholdte boliger. Muligvis er jeg endda lidt skeptisk, når jeg kommer i Bo Bedre-hjem, hvor man knap kan se, der bor mennesker - jeg slapper meget bedre af i hjem, der ikke oser af perfektion, og hvor der er tegn på liv. Jeg tror, børn har det på samme måde.
Jeg kan blive noget så frustreret over, at så meget handler om det ydre - om at vise frem - om at “alle har råd til et fedt køkken” - vel har de ej, og det er ikke det fede køkken, man tænker tilbage på, når man mindes hjem, det har været rart at være i som barn. Gode mennesker, hygge, venlig atmosfære er det, der virkelig betyder noget. Og lur mig, om ikke nogle af forældrene til dine børns kammerater vil sænke skuldrene og tænke, at “pyha, så er det ikke kun os, der roder/trænger til nyt tag/ikke har dyre designermøbler” osv.
Anmeld
Citér