Janey skriver:
Jeg kender ikke nogen, der får deres børn testet medmindre de har symptomer eller de er så gamle, at det er et krav i f.eks. skole eller som her frisører. Måske er jeg ikke helt up-to-date her, men jeg mener ikke engang, at børn er omfattet af nogle anbefalinger om test ud over elever over 12 år i skolen.
Vi bliver testet hele familien - inkl. søn på 6 år - 1 gang ugentligt. Det er der masser i vores omgangskreds, der gør.
Overkill? Måske. Men havde andre familier gjort det samme havde vi indgået 2*nær-kontakt-testforløb med en nedlukket børnehave hen over foråret. Derudover har vi nogle oldeforældre, vi gerne vil passe på. Der er løbende test jo et supplement til vi stadig kun ser de samme få, vasker hænder, holder afstand og anvender mundbind.
Både hans far og jeg er ugentligt på arbejde og jeg er højgravid. Så alt i alt hiver det mening for os.
Derudover tror jeg ikke, at test-konceptet slipper os foreløbigt. Så han kan ligeså godt lære det. På linje med at gå til lægen og tandlægen.
Vi har gjort det til noget hyggeligt-men-selvfølgelig-lidt-træls. Han synes, det er sjovt og der er masser ros i vores testcenter.
Vh.
Anmeld
Citér