Vil ikke være gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Har læst at en fotrydelses pille ikke hjælper, da jeg havde æggeløsnig

Fortrydelsespillen skulle også gøre det sværere for et befrugtet æg at sætte sig fast. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2021

Kontrast

Så er der desværre ikke så meget andet at gøre end at krydse fingre for, at du ikke er gravid og så huske prævention fremover 

Anmeld Citér

10. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Du Ian være heldig at den gør. Men chancerne for det er nok ikk så store. Men det er da bedre end slet ikk at gøre noget 

Anmeld Citér

10. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Hmm du lyder total afslappet og hverken bekymret eller gå i panik over det?! Du vil ikke ha børn, men du bruger ikke beskyttelse. Og du tror at det kan være du blivet gravid men vil ikke engang prøve at tag en fortrydelsespille. Hmm

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hmm du lyder total afslappet og hverken bekymret eller gå i panik over det?! Du vil ikke ha børn, men du bruger ikke beskyttelse. Og du tror at det kan være du blivet gravid men vil ikke engang prøve at tag en fortrydelsespille. Hmm

Hvor kan du overhovedet se jeg virker afslappende? Jeg er slet ikke afslappet. Dog tog jeg ikke præventation af personlige årsager.

Anmeld Citér

10. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Hvor kan du overhovedet se jeg virker afslappende? Jeg er slet ikke afslappet. Dog tog jeg ikke præventation af personlige årsager.

Kan du så fortælle mig hvorfor i har haft ubeskyttet sex når i ikke vil have børn??  

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Kan du så fortælle mig hvorfor i har haft ubeskyttet sex når i ikke vil have børn??  

Det kommer da ikke dig ved, når jeg skriver private årsager? 

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer da ikke dig ved, når jeg skriver private årsager? 

Jeg har ikke bedt om hjælp til hvorfor jeg ikke beskyttede mig, men om det er muligt at blive gravid?

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Nu er der jo andre muligheder for beskyttelse, end noget du skal tage.

Jeg vil ikke gå ind i, hvorfor du har valgt at dyrke ubeskyttet sex, uden ønske om graviditet, men forholde mig til dit spørgsmål.

Ja, der er stor risiko for, at du kan være blevet gravid. En fortrydelsespille virker både ved at hæmme ægløsningen, men samtidig gøre det svære for et evt. Befrugtet æg at sætte sig fast. Jo hurtigere efter ubeskyttet samleje, du tager den, jo bedre virkning. Helt op til 72 timer, efter samleje, kan den tages.

Du skal dog fortsat tage en test om 14 dage, for at udelukke graviditet.

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er der jo andre muligheder for beskyttelse, end noget du skal tage.

Jeg vil ikke gå ind i, hvorfor du har valgt at dyrke ubeskyttet sex, uden ønske om graviditet, men forholde mig til dit spørgsmål.

Ja, der er stor risiko for, at du kan være blevet gravid. En fortrydelsespille virker både ved at hæmme ægløsningen, men samtidig gøre det svære for et evt. Befrugtet æg at sætte sig fast. Jo hurtigere efter ubeskyttet samleje, du tager den, jo bedre virkning. Helt op til 72 timer, efter samleje, kan den tages.

Du skal dog fortsat tage en test om 14 dage, for at udelukke graviditet.

Mange tak for svar! Virkelig et svar jeg sætter pris på tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.