Vil ikke være gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.273 visninger
33 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg står i den situation at jeg havde æggeløsnings slim samt smerter d 8 om morgenen. Og havde samleje d 9 ubeskyttet om aften, er det mulighed for at blive gravid? For jeg vil nemlig ikke være gravid. Dog læser jeg mig frem til at æggeløsning kun vare i 24 timer. Kan det passe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2021

Møghe

Anonym skriver:

Hej, jeg står i den situation at jeg havde æggeløsnings slim samt smerter d 8 om morgenen. Og havde samleje d 9 ubeskyttet om aften, er det mulighed for at blive gravid? For jeg vil nemlig ikke være gravid. Dog læser jeg mig frem til at æggeløsning kun vare i 24 timer. Kan det passe?

"Når ægget bliver løsnet fra æggestokken, opfanges det af æggelederen.

Ægget kan leve i æggelederen i op til 48 timer.

Kvinden kan blive gravid, hvis der er samleje helt op til 4-6 dage før ægløsningen, da nogle sædceller kan overleve i æggelederen i 4-6 dage efter, manden har fået udløsning."

Ovenstående er fra sundhed.dk, så ja der er en risiko for, at du er blevet gravid. Du kan evt. undersøge muligheden for en fortrydelsespille. 

Anmeld Citér

10. april 2021

Babilooo

Jeg vil da tro der er en mulighed...

godt råd - brug beskyttelse hvis du ikke vil have børn

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym

Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor i alverden har man ubeskyttet sex, hvis man ikke vil være gravid? Uanset hvornår man har ægløsning..

Og ja der er stor sandsynlighed for, at du kan blive gravid 

Anmeld Citér

10. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Afhængig af jeres fertilitet selvfølgelig. Så ja så er der stor risiko for at du kan være blevet gravid. 
Du kan prøve og tage en fortrydelsespille  men husk at den ikke er en sikkerhed for at undgå graviditet 

du må tage en test om 14 dage og tjekke hvis mens 

Anmeld Citér

10. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja der er stor sandsyndelighed for at du er blivet gravid. 

Jeg forstår ærligtalt ikke hvorfor man ikke bruger beskyttelse når man ikke vil blive gravid. Og hvorfor overhovedet tænke over hvornår man har ægløsning når man blot skal have beskyttelse hele månederne igennem. Og beskyttelse er det eneste der nogenlunde kan garantier at man ikke bliver gravid. 

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym

Det er der god risiko for. Tag en fortrydelsespille imens du stadig kan nå det, og så husk beskyttelse fremover.

Anmeld Citér

10. april 2021

Tommelise

Ja, du kan godt være blevet gravid. Det eneste, du kan gøre nu, er at tage en fortrydelsespille.

Jeg håber, du slipper med skrækken. 

Og fremover - brug beskyttelse, når du ikke vil være gravid.

Anmeld Citér

10. april 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Afsted på apoteket efter en fortrydelsespille 

Anmeld Citér

10. april 2021

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Afsted på apoteket efter en fortrydelsespille 

Har læst at en fotrydelses pille ikke hjælper, da jeg havde æggeløsnig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.