Min mand har et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Min mand er ludoman - hvor han spillede med penge til den helt store guldmedalje og efterfølgende kvicklån for at “lappe” hullerne. 

startede før vi mødte hinanden - og fik det at vide efter at vi havde kendt hinanden 10 mdr. Tænkte, at det skal vi nok klare. 
vi har også klaret det - men for fanden det har været hårdt!!! Monster hårdt! 

men for at gøre en lang historie kort - så findes der sådan nogle ludomani centre, som er gratis. Dem vil jeg anbefale, at du ringer til og snakker med. De kender ALT til det og kan vurdere om du/i skal gå videre med det og hvordan du skal takle det. Der er også pårørende møde. Jeg var med til et - mødte andre der var i samme båd. Plus, at jeg hørte om alle de farersignaler der er. 
min mand har efterfølgende gået i gruppeterapi (noget han fandt åndsvagt - men et krav fra min side!). 
han er nu medlem af Rufus, som gør at han ikke kan spille og det skal “aktiveres” en gang årligt. Jeg tjekker op på det. 

Min mand spiller ikke mere (er faldet i en gang), men er jo stadig ludoman! Ligesom dem der er alkoholikere! 

det er ikke helt det samme som med din mand - men tænker at du må ringe til sådan et ludomani center - de er rigtig søde  

Så godt skriv. Afhængighed er en sygdom ligesom alt andet

Ts: sæt ham ned i aften og snak med ham. Sig du oplever lidt mønstre, der giver dig ondt i maven. Kom med eksempler. Hør hvad han tænker. Evt have lidt numre klar han kan ringe tiæ

Stejler han helt må du tage den derfra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor er du dog så aggressiv? Jeg har jo skrevet selv i overskriften, at min mand har et problem. Jeg skriver en tråd, fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal gribe det an :-) 

Det er dig, der læser det som aggressivt, formentligt fordi du inderst inde godt ved, at det er galt.

Der er jo ikke andet for end at han opsøger hjælp, men første skridt er at erkende, at der er et problem, og det kan godt blive en hård proces.

Anmeld Citér

27. februar 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Det er dig, der læser det som aggressivt, formentligt fordi du inderst inde godt ved, at det er galt.

Der er jo ikke andet for end at han opsøger hjælp, men første skridt er at erkende, at der er et problem, og det kan godt blive en hård proces.

Jeg læser dig også som lettere aggressiv. TS siger jo hun godt ved det er et problem? 

Anmeld Citér

27. februar 2021

Sprit25

Dobbelt indlæg

Anmeld Citér

27. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hun er ikke den eneste der læser det du skriver en del aggressivt , hun VED jo godt at hendes mand har et problem. Hun beder om HJÆLP, ikke at hun får fortalt at hendes mand er ludoman. 

Det som du skriver til sidst i denne besked, det er det hun har brug for, ikke andet. 

Anmeld Citér

27. februar 2021

Motherme

Anonym skriver:

Læste også dine beskeder som meget aggressive i forhold til indholdet og spørgsmålene i TS opslag. 

Men det er jo det fede ved debat. Ligesom du måske kan lære fra dig om hvad andre skal forstå og ikke forstå omkring deres partners tilbøjeligheder, så kan du lære noget om hvordan du fremstår for andre på skrift.

Anmeld Citér

27. februar 2021

AnoMor

Jeg tænker at ændre koden på iTunes så han ikk kan købe også selv stå for indkøb fremover

Anmeld Citér

1. marts 2021

Windy

Anonym skriver:

Rolig nu - jeg er helt med på han har et problem og en afhængighed han skal af med, jeg troede bare ikke det kunne defineres som ludomani, hvis ikke der var gambling involveret

Jeg troede faktisk også, at ludomani involverede at vinde (eller tabe) penge, men derfor kan man jo godt have et misbrug af at spille, som du jo også skriver  

Anmeld Citér

1. marts 2021

Skouboe

Anonym skriver:

Hvorfor er du dog så aggressiv? Jeg har jo skrevet selv i overskriften, at min mand har et problem. Jeg skriver en tråd, fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal gribe det an :-) 

Jeg synes ikke at dette indlæg er aggressivt, men snarere kort og kontant. 

TS, læs den allerførste sætning i dit opslag igen.. Din mand har et problem og snakker udenom, og du gør præcist det samme. Du ved jo godt, at den er gal, du vil bare helst ikke erkende det. Hvis nu der lige er en, der kan komme med en anden vinkel eller..eller... Men det her er alvorligt, og du er nødt til at række ud efter hjælp, et sted, der ikke er her.

Ring til center for ludomani og få en snak med eksperterne, så I begge to kan få noget koordineret og fagligt funderet hjælp . De andre forslag om indkøb etc, virker kun som en del af en samlet strategi og kan ikke stå alene. 

Anmeld Citér

1. marts 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Udover at snakke med ham eller måske sammen med det og sammen med at har får hjælp.

Så kan det måske være en ide, at når han handler (hvis han fortsat skal det) så skal bonen med hjem.

Og i forhold til at bruge penge på spil, kan det så være en ide at i hver har xkr. som en slags lommepenge, I må bruge hver måned - så må han bruge dem på spil - hvis han vil. (Selvfølgelig ikke hvis han bliver vurderet at han ikke kan administrerer det).

Også kan det være han kun skal have adgang til sin egen konto til lommepenge og eller ikke til jeres fælles kort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.