Åh, jeg har så ondt i maven.
Min mand er et fantastisk menneske, det skal jeg sige først og fremmest. Et godt, behageligt, omsorgsfuldt menneske. Men han er også et menneske, der har en klar tendens til at blive afhængig af ting. Og typen, der forvalter penge på en uheldig måde. Han spiller mange spil på telefonen, også jævnligt spil, hvor man kan bruge penge. I ved fx candy crush hvor man kan købe ekstra ting og den slags. Så på den måde er det ikke sådan, at jeg har indtryk af, at han gambler. Det kan også være at bruge ekstra penge i minecraft eller andre spil, selvom vi har en aftale om ikke at bruge penge på alle de spil, fordi det hurtigt løber op. Derudover er der penge, der svinder lidt ud i det uvisse, uden jeg er helt sikker.
Det er typisk min mand, der handler. Ofte undrer jeg mig over, at et indkøb jeg måske havde ventet blev 150 kroner, endte på 300 kr fx. Min mand og jeg har fælles økonomi, så jeg kan jo også følge med på netbank. Hver måned ryger der småbeløb gange mange til spil, og hver gang er han meget undrende, tænker det må være børnene. Selvom man skal bruge en kode de ikke kender for at lave betaling. Så siger han at de må kende koden alligevel eller anden bortforklaring, for han forstår det SIMPELTHEN ikke.
I går handlede han ind igen, igen blev det dyrere end jeg havde ventet. Jeg spurgte ham til det, og forklarede det med, at så er vi vist sammen ikke gode nok til at få lavet en billig indkøbsliste, altså for at tage noget af ansvaret over på mig selv. Han blev virkelig sur, sagde det var træls at blive mødt med den mistro osv osv. Men kvitteringen var ikke lige kommet ind på mobilepay endnu.
Hver måned ender vi i minus. Altså vi er sådan nogen, hvor økonomien lige hænger sammen, men vi får aldrig sparet op, og så meget synes jeg jo ikke, at vi har spender bukserne på. Jeg stoler ikke på min mand økonomisk.
Han har en fortid med massiv gæld og smålån før min tid, som han fik betalt af for at starte på en frisk, men økonomi er stadig en udfordring, jeg troede det havde ændret sig.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, da han reagerer med vrede, afvisning, benægtelse og forskydning af ansvar hver gang, og det er jo også bare klassisk "misbruger" hvad fanden det så er han ellers går og bruger penge på.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op, for det er jo ikke ligefrem gambling og dermed heller ikke ludomani.. Jeg vil gerne have deg løst, så vi kan få en sund økonomi for vores fremtids skyld..