Hvem ‘ejer’ billeder efter skilsmisse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2021

AnoMor

serinasmor skriver:

Som grafiker (som er nødt til at have styr på copyright af egne værker) vil jeg sige nej  

Og som fotograf siger han ja da han har benyttet dem før

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2021

Kir

Tommelise skriver:

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er akavet, at han har billederne liggende.

Men jeg synes ikke, du kan være bekendt at nævne det, mens hans kæreste er til stede. Hun har jo ingen skyld i det, og det kunne skabe uro i deres forhold. 

Det er da ekskjæresten der ikke kan være bekendt at beholde billederne... Hvis det er et problem for den nye kæreste er hun da nok glad for at vide han har beholdt dem... Synes det er super underligt at han beholder dem, det er da ikke normalt at have gamle frække billeder af sin eks liggende når man har en ny kæreste. 

Anmeld Citér

5. februar 2021

serinasmor

AnoMor skriver:

Og som fotograf siger han ja da han har benyttet dem før

Men det har igen intet med TS problemstilling at gøre ... 

Hun er privatperson og manden udnytter ikke billederne - han har bare beholdt sin gave.

JA de tager sig af Copyright (det er det de lever af) 

NEJ de tager sig ikke af bøvl ved skilsmissesager og om én part har et billede af den anden som de har for sig selv i en skuffe - og ikke deler med andre end sig selv.

Anmeld Citér

5. februar 2021

Tommelise

Kir skriver:

Det er da ekskjæresten der ikke kan være bekendt at beholde billederne... Hvis det er et problem for den nye kæreste er hun da nok glad for at vide han har beholdt dem... Synes det er super underligt at han beholder dem, det er da ikke normalt at have gamle frække billeder af sin eks liggende når man har en ny kæreste. 

Jeg synes bestemt også, at han bør levere billederne tilbage. Og forstår ikke, hvorfor han ikke vil.

Men derfor kan man godt tage hensyn til den nye kærestes følelser. TS laver en blinkesmiley - som om hun synes, det kunne være sjovt lige at smide en bombe, mens de alle er til stede. Hvis man vil sige det til den nye kæreste, så gør man det under fire øjne, så den nye kæreste lige kan få tid til at sunde sig og overveje, hvordan hun skal reagere på det.

Og generelt skal man træde varsomt med at blande sig i forholdet mellem sin eks og hans eller hendes nye kæreste. 

Anmeld Citér

5. februar 2021

AnoMor

serinasmor skriver:

Men det har igen intet med TS problemstilling at gøre ... 

Hun er privatperson og manden udnytter ikke billederne - han har bare beholdt sin gave.

JA de tager sig af Copyright (det er det de lever af) 

NEJ de tager sig ikke af bøvl ved skilsmissesager og om én part har et billede af den anden som de har for sig selv i en skuffe - og ikke deler med andre end sig selv.

Igen. Jeg videregiver bare beskeden jeg fik fra min fotograf og han nævnte dem. 

det er ikk noget vi behøver diskuterer. Ts kan bruge det eller lade være

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.