Hvem ‘ejer’ billeder efter skilsmisse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.922 visninger
24 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2021

Anonym trådstarter

Min eksmand og jeg blev skilt for 11mdr siden og stemningen/samarbejdet har kørt meget op og ned.

Jeg er for nyligt kommet i tanke om, at jeg for ca 10 år siden fik taget nogen ret frække billeder, som min eksmand fik i gave. Og nu har jeg det mærkeligt med at han stadig har dem liggende.

Jeg har spurgt ham om jeg må få dem, men svaret var nej. Det var selvfølgelig også en gave til ham, men jeg synes stadig det er lidt mærkeligt, at han har dem. Vi har begge fundet nye partnere.

Hvad tænker I? Kan jeg tillade mig at ‘kæmpe’ lidt for de billeder eller skal jeg give op, da det jo var en gave til ham

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2021

Mom

Profilbillede for Mom

De var en gave - de er ikke din ejendom. Desværre.

Anmeld Citér

4. februar 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså hvad skal han med dem, når i ikke længere er sammen. Jeg synes da klart du skal sige til ham at du ikke kan lide at der ligger den slags billeder af dig, hos andre end din kæreste og du gerne vil have at han respekterer at din krop i afklædt tilstand ikke længere er noget han har privilegier til. Ja det er en gave, men lige denne gave kan jeg sørme ikke se hvad han skulle have af incitament for at beholde, hvis du ønsker den retur.

Anmeld Citér

4. februar 2021

Hck

Profilbillede for Hck

Selvfølgelig kan du kæmpe lidt for de billeder, men tror ikke at du kommer ret langt med det, det er jo en gave du har givet ham for mange år siden ( ligesom en gryde eller en sofapude ville være). Og sådan som du skriver det, lyder det ikke som om at det er foregået under tvang eller at han har taget billeder uden din viden

Anmeld Citér

4. februar 2021

AnoMor

Der ligger rigtig meget bag og mangler meget info for at kunne give er fyldestgørende svar. 

for retten til billederne er faktisk fotografen i sidste ende. 

men du kan kontakte dem her som har svarende på det hele hvis det er. https://not-allowed.dk/

Anmeld Citér

4. februar 2021

ErDetSnartNU

Jeg kunne godt finde på at "henkastet" nævne det mens hans nye kæreste var der: "Nårh ja, forresten Poul - jeg kom til at tænke på de der boudoir billeder jeg gav dig for nogle år siden. Jeg har det faktisk lidt mærkeligt med at de ligger hos dig, specielt nu, hvor du jo har været så heldig at finde Marlene. Kan jeg ikke lige få dem tilbage?". Jeg er ret sikker på, at "Marlene" ikke ved noget om de billeder, og når hun hører, at de er der, så er hun nok ret enig i, at han ikke skal have dem liggende  

Anmeld Citér

4. februar 2021

Anonym

Min eksmand og jeg blev skilt for 11mdr siden og stemningen/samarbejdet har kørt meget op og ned.

Jeg er for nyligt kommet i tanke om, at jeg for ca 10 år siden fik taget nogen ret frække billeder, som min eksmand fik i gave. Og nu har jeg det mærkeligt med at han stadig har dem liggende.

Jeg har spurgt ham om jeg må få dem, men svaret var nej. Det var selvfølgelig også en gave til ham, men jeg synes stadig det er lidt mærkeligt, at han har dem. Vi har begge fundet nye partnere.

Hvad tænker I? Kan jeg tillade mig at ‘kæmpe’ lidt for de billeder eller skal jeg give op, da det jo var en gave til ham

De er hans, og han kan gøre med dem, hvad han vil.

Anmeld Citér

4. februar 2021

Baby.mamma

ErDetSnartNU skriver:

Jeg kunne godt finde på at "henkastet" nævne det mens hans nye kæreste var der: "Nårh ja, forresten Poul - jeg kom til at tænke på de der boudoir billeder jeg gav dig for nogle år siden. Jeg har det faktisk lidt mærkeligt med at de ligger hos dig, specielt nu, hvor du jo har været så heldig at finde Marlene. Kan jeg ikke lige få dem tilbage?". Jeg er ret sikker på, at "Marlene" ikke ved noget om de billeder, og når hun hører, at de er der, så er hun nok ret enig i, at han ikke skal have dem liggende  

Rigtig god idé!

Anmeld Citér

4. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

De er hans, og han kan gøre med dem, hvad han vil.

Det passer ikke. Han kan ikke gøre med den hvad han har lyst til. Hun kan ikke forlange dem tilbage. Men han må heller ikk offentliggøre dem f.eks. Det er der klar lovgivning omkring 

Anmeld Citér

4. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er en gave du har givet ham og dermed hans 

Hvis jeg var hans nye kæreste ville jeg dog have det ret træls med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.