BMI og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

Kristina V

Joanna skriver:

Bliver man ikke sendt til glykosebelasningsundersøgelse med BMI over 27 ? Det fik jeg at vide dengang, jeg skulle have sådan en undersøgelse. 

Den laves på 3 typer gravide:

1) kvinder med diabetes i nærmeste familie

2) kvinder med BMI over 27

3) kvinder der har født børn på <4500 gram

Jeg fik undersøgelsen i min anden graviditet. Selv om jeg aldrig har været overvægtig, er fysisk aktiv og ligger på BMI 22,5-23, så fik jeg første gang en dreng med fødselsvægt 4640 gram. Jeg er absolut medium størrelse og min mand er heller ikke nogen kæmpe (170 cm og 184 cm) så der var ingen "grund" til at vi skulle have sådan et kæmpe-barn 

Prøv at søge på overvægt+gravid på netbaby eller en google-søgning. Der er mange artikler om det, for der er jo utroligt mange overvægtige kvinder i den fødedygtige alder. 

Jeg var  også til glukosebelastning og skal igen, med det er dog fordi mange i min familie har diabetis..

min første datter var 3120 g..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

wamse

Ens BMI "bør" jo altid være 25 Men min BMI ligger nu på 37+, og jeg har ALDRIG haft problemer med at blive gravid, næsten tværtimod.

Jeg havde i min 2 graviditet svangerskabssukkersyge, og blev derfor testet for det i 3 graviditet, men havde det ikke. Ud over det havde jeg ikke ekstra undersøgelser. Men den forøgede vægt under graviditeten gav mig store problemer med smerter i benene.

Anmeld

25. oktober 2009

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Ens BMI "bør" jo altid være 25 Men min BMI ligger nu på 37+, og jeg har ALDRIG haft problemer med at blive gravid, næsten tværtimod.

Jeg havde i min 2 graviditet svangerskabssukkersyge, og blev derfor testet for det i 3 graviditet, men havde det ikke. Ud over det havde jeg ikke ekstra undersøgelser. Men den forøgede vægt under graviditeten gav mig store problemer med smerter i benene.

hvor lang tid tog det dig om og blive gravid?

Anmeld

25. oktober 2009

4xGreve

Anonym skriver:

Hvad burde ens BMI ca være når man vil blive gravid?

og det må helst heller ikke være under 18 da det kan skade din graviditet...

Det var min nemlig og jeg skulle til en masse ekstra tjek

Anmeld

25. oktober 2009

4xGreve

WiitrioeN skriver:

og det må helst heller ikke være under 18 da det kan skade din graviditet...

Det var min nemlig og jeg skulle til en masse ekstra tjek

må nok også heller lige skrive at selvom min bmi var under 17 så blev jeg gravid da jeg blot havde været seksuel aktiv i 14 dage med min nuværende mand og hvade på det tidspunkt ikke været sammen med nogen anden i ca. 1 månede og var på p-piller...

Anmeld

25. oktober 2009

Kristina V

Jeg vil nok råde dig til at kontakte lægen..

Som man kan se her er vi alle forskellige, og har forskellige erfaringer med det. Så jeg vil da helt klart anbefale at tale med lægen hvis det er fordidu er nervøs for at det er din vægt som gør der mere besværligt for jer.

Nu ved jeg selvfølgelig ikk hva begrundelsen er for at du spørger..

/Kristina

Anmeld

26. oktober 2009

wamse

Anonym skriver:

hvor lang tid tog det dig om og blive gravid?

Jeg blev det med det samme da jeg smed p-pillerne. Inden for de første 14 dage efter pillerne var smidt har jeg hver gang blevet gravid.

Anmeld

26. oktober 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg er også overvægtig og har et BMi over 30. Jeg har ingen problemer med at blive gravid, bliver det emormt nemt. opdagede i Maj at jeg var gravid, tabte desværre i uge 8. Efter jeg holdte med at bløde, kunne jeg en måned efter teste positivt igen, dagen efter vi testede positivt begyndte jeg at bløde igen. Om jeg reelt var gravid eller det bare var efterveer fra den første SA vides ikke.

Men da jeg igen skulle have haft min mens, tjah så kom den ikke, så tre gange i streg lykkedes det os, og er i dag præcis halvvejs:0)

Knus

Christina20+0

Anmeld

26. oktober 2009

Hjaltesmor

Joanna skriver:

BMI bør ikke være over 25, når man forsøger at blive gravid, det påvirker fertiliteten at være overvægtig. Mange lidt runde piger bliver dog uden problemer gravide - og kan fint have problemfri forløb og udramatiske fødsler. Overvægtige gravide får dog flere kejsersnit og flere fødsler med indgreb, fx sugekop, vedrop osv. Ved BMI over 27 bliver ens graviditet betragtet som et risiko-forløb og man får lidt ekstra undersøgelser, for at sikre barnet udvikler sig som det skal, og at kvindens krop kan klare belastningen. 

Jeg håber, det gav svar 

Ens BMI kan SAGTENs være over 25, når man er gravid.

Min BMI steg med 6 point, da jeg var gravid og jeg tog altså 0,5 kg på, hvilket jeg ikke vil mene er voldsomt meget.

Man skal jo tage lige meget på - ca. 12 kg - uanset hvor høj man er, og 12 kg er altså virkeligt meget, hvis man er en lille en på 1,60 eller lign. Og så ryger BMI meget hurtigt over 25.

BMI er jo sammenhæng mellem vægt og højde, så det siger jo sig selv, at ens BMI hurtigt kan ryge over 25, hvis man er lav og er gravid.

Anmeld

26. oktober 2009

Hjaltesmor

jeg tog selvf. ikke kun 0,5 kg på men 9,5!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.