BMI og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.778 visninger
34 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

Anonym trådstarter

Hvad burde ens BMI ca være når man vil blive gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Vidunderligeunger

kig på Iform.dk der står der alt sådan noget... men det er jo kun vejledende....

Anmeld

25. oktober 2009

Anonym trådstarter

sys ikkew jeg ken finde det?

Anmeld

25. oktober 2009

Plysbjørnen

Anonym skriver:

sys ikkew jeg ken finde det?

uanset hvordan man vender og drejer det, så burde ens bmi ikke være over 25 hvad enten man er gravid eller ej... Men heldigvis er verden ikke perfekt... for så var der mange af os der ikke kunne være til...

Anmeld

25. oktober 2009

Joanna

BMI bør ikke være over 25, når man forsøger at blive gravid, det påvirker fertiliteten at være overvægtig. Mange lidt runde piger bliver dog uden problemer gravide - og kan fint have problemfri forløb og udramatiske fødsler. Overvægtige gravide får dog flere kejsersnit og flere fødsler med indgreb, fx sugekop, vedrop osv. Ved BMI over 27 bliver ens graviditet betragtet som et risiko-forløb og man får lidt ekstra undersøgelser, for at sikre barnet udvikler sig som det skal, og at kvindens krop kan klare belastningen. 

Jeg håber, det gav svar 

Anmeld

25. oktober 2009

Anonym trådstarter

min bmi er 28 og det er ikke fordi jeg sys at jeg er s[ stor igen

Anmeld

25. oktober 2009

Ansemusen

Mit BMI var 32 inden jeg blev gravid. Jeg er overvægtig, men ikke kæmpe stor. Folk bliver fote meget overraskede når de hører hvad jeg vejer. Jeg blev okay nemt gravid!

En normal vægt er selvfølgelig altid at foretrække og overvægt kan for nogle hæmme fertiliteten, men slet slet ikke for alle

Anmeld

25. oktober 2009

Kristina V

jeg har et BMI på 28. Jeg har termin til april.

Jeg er blevet meldt på et hold af min jordmorder, som går over halvandet år, hvor vi mødes en gang i uge, med enten en diatist , en fys., eller en vægtstops konsulent. Når vi så alle piger har født, ska vi mødes efterfølgenden hver uge (eller er det hver 14. dag, kan jeg ikk lige huske).. 

Det er et nyt tilbud man er startet med til piger som har et bmi over 27. Jeg kommer nok til at ligge i den lille ende da jeg kun lige er over grænsen, men har tabt mig 13 kg over det sidste år, og vil godt ha tabt mere efter fødslen.

Jeg har i forvejen Karoline fra Juli 07, og med hende gik fødsels forløbet fint, fik kke ekstra undersøgelser, og får jeg heller ikke denne gang.. Tror det er alt efter hvor besværet man er af sin vægt, og hvordan og hvorfor vægten er her. Jeg har aldrig selv været overvægtig før min første graviditet, og har ikke fået tabt nok efter. Jeg er på ingen måde besværet af min vægt, men selvfølgelig godt tabe mig for mit eget helbreds skyld. (Der er meget sukkersyge i vores familie)

/Krisitna

Anmeld

25. oktober 2009

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Mit BMI var 32 inden jeg blev gravid. Jeg er overvægtig, men ikke kæmpe stor. Folk bliver fote meget overraskede når de hører hvad jeg vejer. Jeg blev okay nemt gravid!

En normal vægt er selvfølgelig altid at foretrække og overvægt kan for nogle hæmme fertiliteten, men slet slet ikke for alle

hvor hurtigt blev du gravid

Anmeld

25. oktober 2009

Joanna

Bliver man ikke sendt til glykosebelasningsundersøgelse med BMI over 27 ? Det fik jeg at vide dengang, jeg skulle have sådan en undersøgelse. 

Den laves på 3 typer gravide:

1) kvinder med diabetes i nærmeste familie

2) kvinder med BMI over 27

3) kvinder der har født børn på <4500 gram

Jeg fik undersøgelsen i min anden graviditet. Selv om jeg aldrig har været overvægtig, er fysisk aktiv og ligger på BMI 22,5-23, så fik jeg første gang en dreng med fødselsvægt 4640 gram. Jeg er absolut medium størrelse og min mand er heller ikke nogen kæmpe (170 cm og 184 cm) så der var ingen "grund" til at vi skulle have sådan et kæmpe-barn 

Prøv at søge på overvægt+gravid på netbaby eller en google-søgning. Der er mange artikler om det, for der er jo utroligt mange overvægtige kvinder i den fødedygtige alder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.