Værnemidler til pædagoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2021

Anonym

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke med pædagoger i daginstitutioner, men på skoler må hverken pædagoger eller lærere bære mundbind. Vi må bære visir, men ikke mundbind og ikke handsker. 

Vi må være visir men kommunen vil ikke stille dem til rådighed. Vi har hansker, men dem bruger vi kun ved bleskift. Forklæder har vi aldrig modtaget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg arbejder også som pædagog i en vuggestue og vi må ikke bære mundbind, da det vurderes at små børn har brug for at aflæse deres voksne. Jeg er helt ening i det. Jeg er heller ikke utryk i mit arbejde. Vi har haft flere smittet børn men ingen har smittet videre, smitten er kommet fra forældre.

Jeg kan godt hører du har set dig sur på pædagogerne og fred være med det. Jeg ønsker ikke vi skal lukke ned og vil gerne forsætte mit arbejde. Men jeg har brug for opbakning fra jer forældre, fx når jeg ringer et febervarmt barn hjem skal der ikke gå 2-3 timer før i ankommer. Eller jeg bliver snakket meget grimt til og får at vide mit job er at passe syge børn. Når jeg mange gange har sagt at det er vigtigt med varmt tøj så vi kan være ude hjælper det ikke jeg får at vide at så kan jeg jo bare gå ind - jamen de 12 andre børn på stuen har jo tøj med og hygger sig.

Det er hårdt og nærmest umenneskeligt at være 2 voksne til 13 vuggestuebørn, og beder man og hjælp på intra om forældre vil hente lidt tidligere pga sygdom i personalegruppen bliver 1 el. 2 børn hentet og resten bliver endda hentet senere - bare fordi vi pædagoger brokker os. 

Jeg elsker mit arbejde, men har aldrig været så træt som lige nu, især over denne debat om vi bare vil lukkes ned. Jeg vil så gerne passe jeres børn, og ja hvordan skal man arbejde med en 2 årig, jeg elsker at hygge og finde på spændende udfordringer. Mor på barsel har også brug for en pause og den store savner helt sikkert sine venner. Er man sygemeldt kan man have nok i at få styr på sig selv ovs. Og derfor er vi pædagoger der. Men I forældre skal også lytte. Og ja mange er udbrændte og råber luk os fordi apel om hjælp ikke bliver hørt...

jeg har to hjemsendte skolebørn som er alt for meget alene alt for længe mens deres forældre skal arbejde så jeg ved også hvad det vil sige at have pres på, på hjemmefronten

Jeg har overhovedet ikke set mig sur på pædagoger.. Jeg ser mig sur på pædagoger (og andre for den sags skyld), der synes det er synd for dem, at de skal passe deres arbejde, og som vil have, at alle andre indordner sig under dem.. Og så er det uanset om man er pædagog eller salgsassistent eller noget tredje.. 

Men når man fx beder en psykisk syg om at holde sine børn hjemme, selvom hun så kommer længere ned i et hul (eller som minimum ikke får det bedre) og måske bliver fyret fra sit arbejde, så bliver jeg sur.. Præcis som når der står en salgsassistent og brokker sig over, at kunderne ikke har værnemidler på, og at hun altså vil sygemeldes men stadig have sin løn.. 

Jer som glædeligt passer børnene, og som ikke presser forældre til at holde børnene hjemme, jer har jeg kun al respekt for.. Og selvfølgelig skal vi forældre så også prøve at være så fleksible som muligt.. Man sender selvfølgelig ikke et febervarmt barn af sted, og man henter så hurtigt som muligt.. Men det skal man også gøre, selv hvis Corona ikke fandtes 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke med pædagoger i daginstitutioner, men på skoler må hverken pædagoger eller lærere bære mundbind. Vi må bære visir, men ikke mundbind og ikke handsker. 

Hvorfor må I ikke bære handsker? 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Anonym skriver:

Vi må være visir men kommunen vil ikke stille dem til rådighed. Vi har hansker, men dem bruger vi kun ved bleskift. Forklæder har vi aldrig modtaget. 

Synes bestemt, at I skal klage og evt. få forældrene med på det også.. For selvfølgelig skal I da kunne beskyttes, hvis I vil det 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Unicorn1 skriver:

1. Du skriver i en den anden debat, at du bliver gal på forældre, der ikke holder deres børn hjemme.. 

2. Dit eget citat ""Tag jer nu sammen og hold jeres unger hjemme medmindre I skal på arbejde"".. Her siger du til folk ret direkte, at de skal holde deres børn hjemme.. 

3. Du skriver også, at folk ikke kan se udover deres egen næsetip, og derfor ville du ønske, at der kom nødpasning.. Og der er mange flere eksempler fra dig i den anden debat.. Men hvem er det, der ikke kan se udover sin egen næsetip og vise samfundssind?!

Hvis ikke de her ting er at bede folk om at holde deres børn hjemme SELVOM de er syge, ja så ved jeg ikke hvad det er.. 

Det kan godt være, at du ikke gider blande debatterne sammen, men det gør jeg i og med at den her debat er oprettet som fortsættelse på svarene i de andre..

Du har alle muligheder for at beskytte dig selv og andre, men vælger (hvad jeg kan læse) IKKE at gøre det fordi det er bøvlet, og børnene ikke kan aflæse din mimik.. 

Kan du ikke godt selv se, hvor dobbeltmoralsk og hyklerisk det er, når du beder folk om at passe deres job selvom de er syge, men du vil ikke passe dit, selvom du ikke engang er syg? Og hvor hyklerisk det er, når du beder en psykisk syg person om at holde sine børn hjemme med risiko for, at hun bliver fyret og kommer i et dybere hul, igen fordi du ikke vil passe dit job.. 

Pædagoger har bedre muligheder for beskyttelse end folk i hjemmeplejen.. I kan spritte og vaske alting af.. Det kan vi altså ikke.. Vi står også meget tæt på folk og rører ved dem, og skal så også lige røre ved alle deres ejendomme, som ikke er sprittet eller vasket af.. Og tror du det er nemt at have folk i bad, vende dem i sengen osv. med visir eller mundbind på? 

Prøv i stedet at se de to specialpædagoger som et godt eksempel, når de skriver, at de ingen problemer har med små udfordrede børn og mundbind/visir.. 

PS. Ja I krammer børnene som pædagoger, men I behøver ikke at kramme dem, så deres hoveder rammer jeres hoveder.. Allerede her kan I mindske smitten 

1. Jeg står ved hvad jeg siger, men du er nødt til at henvise til de andre debatter i dit indlæg ellers giver det ikke mening.

2.Ja selvfølgelig skal folk der går hjemme holde deres børn hjemme, men vad er det lige det er med visir at gøre ? - Det har noget at gøre med at vi er færre personale, da der løbende skal testes nogen, vi skal dele os mere op, vi skal modtage børn udenfor osv osv .

3. Ja for nødpasning sikre at det er dem der rent faktisk har brug for pasning der er i pasning den debat du henviser til er en der har angst, det har hun hver dag, hele tiden også i weekenderne det er noget hun skal lære at leve med (og så synes jeg faktisk ikke det er ok vi skal snakke om en anden debatør i en debat der intet har med det at gøre?)

Prøv du at have et visir på i en vuggestue, så vil du se at man ikke engang kan give børnene kram og give dem den nærhed de har brug for. Og jo jeg skriver jo at vi netop SKAL have visir på i ydretimerne, men igen det har intet med Corona at gøre at folk skal holde hjemme, jeg er ikke bange for Corona og skal nok overleve, det handler om mangel på personale samt en masse nye restriktioner vi skal sikre blive opfyldt (igen samtidig med at vi har mangel på personale).

Øh nej jeg kan ikke se jeg på nogen måder er dobbeltmoralsk. For jeg passet jo netop mit arbejde? - hvornår tænker du lige vi skal spritten og vaske alting af? - det kan jeg helt ærligt ikke se vi har større muligheder for end folk i hjemmeplejen? I kan tage handsker på og mundbind uden det har nogen betydning, mundbind gør det vel ikke besværligt at vende folk i sengen  og i bad, det bruger i sku da ikke munden til 

Special pædagoger er ikke i vuggestue, de har ikke små børn på skødet konstant, men sidder og giver nærhed til, det er immervæk noget andet.

Hvordan vil du kramme uden at være ret tæt på hovedet og ramme dem  Hvordan vil du have dem på skødet uden konstant at ramme dem?

Anmeld Citér

7. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har overhovedet ikke set mig sur på pædagoger.. Jeg ser mig sur på pædagoger (og andre for den sags skyld), der synes det er synd for dem, at de skal passe deres arbejde, og som vil have, at alle andre indordner sig under dem.. Og så er det uanset om man er pædagog eller salgsassistent eller noget tredje.. 

Men når man fx beder en psykisk syg om at holde sine børn hjemme, selvom hun så kommer længere ned i et hul (eller som minimum ikke får det bedre) og måske bliver fyret fra sit arbejde, så bliver jeg sur.. Præcis som når der står en salgsassistent og brokker sig over, at kunderne ikke har værnemidler på, og at hun altså vil sygemeldes men stadig have sin løn.. 

Jer som glædeligt passer børnene, og som ikke presser forældre til at holde børnene hjemme, jer har jeg kun al respekt for.. Og selvfølgelig skal vi forældre så også prøve at være så fleksible som muligt.. Man sender selvfølgelig ikke et febervarmt barn af sted, og man henter så hurtigt som muligt.. Men det skal man også gøre, selv hvis Corona ikke fandtes 

Jeg tror de fleste pædagoger heller end gerne vil passe deres arbejde for dem som har brug for det .

vi stod så sent som i dag og snakkede om at vi hellere end gerne ville passe dem som havde brug for det, men de børn vi har, er sjovt nok dem som har barsel eller går hjemme og det er de forældre som arbejder , der gerne vil finde andre løsninger og holde deres børn hjemme.

Anmeld Citér

7. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg tænker da at i skal tage fat i jeres tr, og gøre opmærksom på, at I blir næget værnemidler, hvis det er sådan det hænger sammen. 

Self skal i gives visir, handsker osv. 

Da jeg i sin tid var medhjælper i en børnehave, fik jeg indført, at der kom gummigandsker på toiletterne, så vi havde mulighed for at bruge det, hvis vi selv ønskede det. 

Da jeg så mange år sener, var i min sidste praktik i en børnehaven, på pæd uddannelsen, var vi flere der ønskede gummigandsker på badeværelserne, når vi skulle hjælpe børn med at tørre rumpe, eller hjælpe, hvis de havde haft et uheld.

Toilettjanser kørte i rotation, så man mindst 1 gang om dagen, skulle være den der tørrede rumper og skiftede bleer. Når det er børnehavebørn, er det ikke bare små pøller 

Det endte med, at vi var 2 der næglede at tørre rumper, på børnene, hvis ikke vi fik handsker, da andre ikke mente det var nødvendigt. Jeg endte med at gå til lederen, og fik ret og der kom self handsker. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

kamikaze

lineog4 skriver:

Hvor er det skørt. På uni skulle vi være mundbind (indtil vi blev lukket ned), visir var ikke nok. Har det med elevernes behov og modenhed at gøre, eller er det bare inkonsekvent?

Anmeld Citér

7. januar 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg arbejder som pædagog i vuggestuen og jeg vil simpelthen ikke byde børnene at have mundbind på/ eller visir for den sags skyld. 
Hvis I vidste hvor mange krammere jeg giver på sådan en dag, krammere hvor man er helt tæt og nærmest er kind mod kind med et ked af det barn. Evt et indkøringsbarn der er utrygt og har brug for omsorg og tryghed. Ligeså hvor mange gange bliver jeg bliver forsøgt kysset og får kæmpe krammere af de lidt større børn. En ting er det med aflæsning af mimik, det ville slet ikke gå med fx mundbind. Men visir giver et helt forkert signal til små børn - skaber en distance og derudover piller og roder de konstant ved det. Det kan jeg se når deres forældre har mundbind/visir på - 2 sek så er det nede fordi børnene piller, shit hvis jeg skulle gå og irettesætte små børn for at pille i et visir dagen lang. Når man tænker at pædagoger da bare kan tage værnemidler på så tænk over hvorfor man ikke selv har værnemidler på overfor sine egne børn? De voksne har været på arbejde, børnene i skole/institution - der kan nemt smittes og ordføreres, men her er det nok de færreste der har mundbind på. Pædagoger regnes for nære kontakter ved et udbrud af corona, hvilket også er er udtryk for den tætte relation vi har til børnene. 

ps vi bruger allerede handler og forklæder ved bleskift. 

Så min holdning er klart at pædagoger og medhjælpere ikke skal bruge mundbind/visir men tilgengæld forstår jeg ikke hvorfor fx køkkenpersonale og ledere ikke går med mundbind, de har jo ikke tæt omsorgsarbejde med børn så det kunne de nemt. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

lineog4

Unicorn1 skriver:

Hvorfor må I ikke bære handsker? 

Aner det ikke, mundbind er for ikke t skræmme, så mon ikke handsker er det samme?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.