Værnemidler til pædagoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
29 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nu spørger jeg måske dumt, men hvem forhindrer pædagoger og dagplejemødre i at bruge værnemidler? Altså handsker, mundbind eller visir..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er der ingen der gør og vi må også gerne bruge det 

Men børnene (i hvertfald VG og bh børn) skal gerne kunne aflæse vores ansigtsudtryk og det kan de ikke med mundbind på. Vi bruger visir i ydertimerne og det er noget bøvl, jeg er ved at stikke børnene i øjnene med visiret når jeg løfter dem, og generelt får de det i hovedet når de sidder på skødet, der kommer fedt fingere på med det samme, da børnene klapper/piller ved det og de hiver det af.

Så jo vi må skam gerne bruge det, vi skal faktisk pt i ydertimerne hvor forældrene kommer, og jeg hader det og synes det er noget pjat (for det er bare et statement)

Anmeld Citér

6. januar 2021

heaven

Det er der ikke nogen, der forhindre i, mig bekendt.....jeg er pæd i en vuggestue. Har mulighed for visir og har handsker og engangsforklæde på ved bleskift....

Anmeld Citér

7. januar 2021

AnoMor

I vores børnehave bruger de ikke værnemidler. Heller ikk ved aflevering. Men der holdes afstand mellem os forældre og pædagoger. Vi henter og bringer kun udendørs. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Carina:-)

I vores må de ikke pga man mener det er noget skidt i forhold til aflæsning af mimik 

Og jeg er fuldstændig enig.  - 

Vores kysser krammer osv og ingen af de 150 pers er eller har været syge . Så det er vi alle personale/ forældre trygge ved. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Fortvivlet skriver:

Det er der ingen der gør og vi må også gerne bruge det 

Men børnene (i hvertfald VG og bh børn) skal gerne kunne aflæse vores ansigtsudtryk og det kan de ikke med mundbind på. Vi bruger visir i ydertimerne og det er noget bøvl, jeg er ved at stikke børnene i øjnene med visiret når jeg løfter dem, og generelt får de det i hovedet når de sidder på skødet, der kommer fedt fingere på med det samme, da børnene klapper/piller ved det og de hiver det af.

Så jo vi må skam gerne bruge det, vi skal faktisk pt i ydertimerne hvor forældrene kommer, og jeg hader det og synes det er noget pjat (for det er bare et statement)

Men du beder folk holde deres børn hjemme og vise samfundssind, fordi det er bøvlet for dig?! 

Altså du har selv sagt, at en person skulle møde på arbejde, når hun var syg, fordi hun skulle passe sit arbejde.. Men så skal du vel også passe dit arbejde og passe vores børn i stedet for at presse folk til at holde dem hjemme, når de selv skal arbejde eller er psykisk belastede.. 

Hvis du mener, at vi skal vise samfundssind, så skal du vel også?! Ellers må du jo nægte at passe børn, men så også nægte at modtage din løn, for kan vel ikke passe, at du skal have din løn for at gå derhjemme og slappe af

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Carina:-) skriver:

I vores må de ikke pga man mener det er noget skidt i forhold til aflæsning af mimik 

Og jeg er fuldstændig enig.  - 

Vores kysser krammer osv og ingen af de 150 pers er eller har været syge . Så det er vi alle personale/ forældre trygge ved. 

I bliver ikke presset til at holde dem hjemme? For det gør vi af vores dagplejemor fx.. Og jeg er ved at være SÅ træt af det.. 

Men er da dejligt, at personalet også er trygge 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Carina:-)

Unicorn1 skriver:

I bliver ikke presset til at holde dem hjemme? For det gør vi af vores dagplejemor fx.. Og jeg er ved at være SÅ træt af det.. 

Men er da dejligt, at personalet også er trygge 

Nej - tværtimod. 

Vores er meget rolig .

Og skrev fx ud i mandags , at de self holder åbent .

Vi må også hente osv indenfor .

Børnene er også inde hele dagen pt og har aktiviteter. 

Jeg ville ikke finde mig i den dp mor . Det er ikke okay .

Vil hun ikke arbejde pt må hun melde det til hendes chef - ikke presse forældrene .

Jeg havde kontaktet kommunen , og brokket mig ....

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Carina:-) skriver:

Nej - tværtimod. 

Vores er meget rolig .

Og skrev fx ud i mandags , at de self holder åbent .

Vi må også hente osv indenfor .

Børnene er også inde hele dagen pt og har aktiviteter. 

Jeg ville ikke finde mig i den dp mor . Det er ikke okay .

Vil hun ikke arbejde pt må hun melde det til hendes chef - ikke presse forældrene .

Jeg havde kontaktet kommunen , og brokket mig ....

Hvor lyder det dejligt ..

Ville ønske at alle pædagoger og dagplejemødre var sådan.. For synes heller ikke, at det er fair, at folk presses til at holde børnene hjemme, og man så samtidig også skal betale fuld pris for pasning.. Så må de jo give noget rabat, fx for den mad, vand og lys som børnene ikke bruger

Anmeld Citér

7. januar 2021

Anonym

Ved en dagpleje med Maks 5 børn syntes jeg det er helt fint hun selv bestemmer. 

Man at man i institutioner siger samtidig at man er utryg. Og vil have minimale børn inde også samtidig ikke bære værne midler er mig en gåde. 

Jeg arbejder i hjemmeplejen med demente. Der har vi handsker forklæde og visir eller mundbind på HELE tiden. Hvordan er det anderledes.

I starten var det ikke fedt. Men ungerne (der kender en) i en vuggestue kan også trænes til at man har mundbind eller os visir på i visse situationer også derfra bygger tiden op. 

Det må være det samme. Demente har også brug for nærhed og kontakt og mimik . Men her er der ingen pardon. 

Tror heller ikke pressen ville syntes det var okay vi smed det hele og gjorde os og alle andre sårbare åbne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.