Værnemidler til pædagoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2021

Anonym

Altså nu er jeg pædagog, indenfor specialområdet og arbejder borger, med  funktionsevner mellem 1-5 år. Vi SKAL bruge både mundbind og visir, når vi hjælper med personlig pleje. Det vil sige tandbørstning, vask om morgen og bad om aftenen. Og er vi i nærkontakt, skal vi bruge endten mundbind eller visir. Det er feks når vi skal hjælpe dem med håndvask eller køre bus.

Vi køre hjemmeundervisning med begge unger pt, så har ikke styr på hvordan det ser ud i klub osv, men før jul, brugte vi altid mundbind, hvis vi skulle ind på selve skolen, for at hente børn. 

At sige at de små, ikke kan aflæse en, med mundbind og visir, tænker jeg er både og. 

Her tænker jeg feks på vores borger, som er meget afhængige af, at kun aflæse os, og jeg kan bare sige, at de har lært det lynhurtigt, og de er ellers mere end normalt udfordret. Vi som ansatte har self ændret på vores måde at kommunikere på, så det er jo en læringsproces. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ved en dagpleje med Maks 5 børn syntes jeg det er helt fint hun selv bestemmer. 

Man at man i institutioner siger samtidig at man er utryg. Og vil have minimale børn inde også samtidig ikke bære værne midler er mig en gåde. 

Jeg arbejder i hjemmeplejen med demente. Der har vi handsker forklæde og visir eller mundbind på HELE tiden. Hvordan er det anderledes.

I starten var det ikke fedt. Men ungerne (der kender en) i en vuggestue kan også trænes til at man har mundbind eller os visir på i visse situationer også derfra bygger tiden op. 

Det må være det samme. Demente har også brug for nærhed og kontakt og mimik . Men her er der ingen pardon. 

Tror heller ikke pressen ville syntes det var okay vi smed det hele og gjorde os og alle andre sårbare åbne. 

Jamen forklar du da bare et lille barn på 10 måneder eller et år, at det ikke må gribe fat i mundbinddet/visir, når du løfter det op. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Altså nu er jeg pædagog, indenfor specialområdet og arbejder borger, med  funktionsevner mellem 1-5 år. Vi SKAL bruge både mundbind og visir, når vi hjælper med personlig pleje. Det vil sige tandbørstning, vask om morgen og bad om aftenen. Og er vi i nærkontakt, skal vi bruge endten mundbind eller visir. Det er feks når vi skal hjælpe dem med håndvask eller køre bus.

Vi køre hjemmeundervisning med begge unger pt, så har ikke styr på hvordan det ser ud i klub osv, men før jul, brugte vi altid mundbind, hvis vi skulle ind på selve skolen, for at hente børn. 

At sige at de små, ikke kan aflæse en, med mundbind og visir, tænker jeg er både og. 

Her tænker jeg feks på vores borger, som er meget afhængige af, at kun aflæse os, og jeg kan bare sige, at de har lært det lynhurtigt, og de er ellers mere end normalt udfordret. Vi som ansatte har self ændret på vores måde at kommunikere på, så det er jo en læringsproces. 

Jeg arbejder også inden for specialområdet, og der skal vi have mundbind eller vesir på, lige så snart vi er uden for kontoret. Hvis der sidder 2 personale på kontoret, så skal vi faktisk have mundbind på, men det fordi vi ikke kan holde den anbefalet afstand.

Her er borgerne også meget afhængig af at kunne aflæse os. Jeg undrer mig lidt over, at der er forskel på børn og de borgere, som jeg arbejder med. Men der er sikkert en logisk forklaring, som jeg er for træt til at gennemskue lige nu. 

Men som du skriver, så har vi også måtte ændre på måden at kommunikere på, og det går indtil videre rigtigt fint. 

Her kan de også finde på at vil gribe fat i vesir eller mundbind engang imellem, men så viser man bare, at det må de ikke, og så er der ikke mere i det 

Anmeld Citér

7. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Man at man i institutioner siger samtidig at man er utryg. Og vil have minimale børn inde også samtidig ikke bære værne midler er mig en gåde. 

Jeg arbejder i hjemmeplejen med demente. Der har vi handsker forklæde og visir eller mundbind på HELE tiden. Hvordan er det anderledes.

I starten var det ikke fedt. Men ungerne (der kender en) i en vuggestue kan også trænes til at man har mundbind eller os visir på i visse situationer også derfra bygger tiden op. 

Det må være det samme. Demente har også brug for nærhed og kontakt og mimik . Men her er der ingen pardon. 

Tror heller ikke pressen ville syntes det var okay vi smed det hele og gjorde os og alle andre sårbare åbne. 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg arbejder også selv i hjemmeplejen, med både demente, forvirrede og halv- elle heldøve borgere.. Men vi skal også bruge visir eller mundbind.. Så ja jeg forstår heller ikke, hvordan det er anderledes med børn.. Børn kan også lære at gennemskue mimik gennem visir eller mundbind.. Vores datter har fx aldrig følt sig mindre utryg ved os, selvom jeg har visir på og faren har mundbind på.. Hun synes bare, at det ser sjovt ud, og forstår altså sagtens, hvad vi mener, selvom hun ikke kan se al mimikken.. Så det er altså en dårlig undskyldning for ikke at passe sit arbejde, synes jeg.. 

Og jeg tager squ hatten af for jer specialpædagoger, der ikke brokker jer, men glædeligt passer jeres arbejde med stolthed på trods af besværet med mundbind .. Tænker at I har det væsentligt sværere end almindelige pædagoger, så tak for støtten her i debatten 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Anonym skriver:

Men dagplejemoren får jo ekstra penge til værnemidler.. Så hun kan jo sådan det bare købe mundbind eller visir og handsker, og så er hun på lige fod med os andre, der arbejder i fronten

Anmeld Citér

7. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Unicorn1 skriver:

Men du beder folk holde deres børn hjemme og vise samfundssind, fordi det er bøvlet for dig?! 

Altså du har selv sagt, at en person skulle møde på arbejde, når hun var syg, fordi hun skulle passe sit arbejde.. Men så skal du vel også passe dit arbejde og passe vores børn i stedet for at presse folk til at holde dem hjemme, når de selv skal arbejde eller er psykisk belastede.. 

Hvis du mener, at vi skal vise samfundssind, så skal du vel også?! Ellers må du jo nægte at passe børn, men så også nægte at modtage din løn, for kan vel ikke passe, at du skal have din løn for at gå derhjemme og slappe af

Jeg har da ikke bedt nogen om at holde deres børn hjemme? Hvor læser du det ? 

Jeg skriver at vi skal bære visir i ydertimerne og det fungerer slet ikke i vuggestue? Du spørge til hvorfor vi ikke må bruge visir og jeg siger det må vi godt og vi skal (på mit arbejde ) gøre det i ydertimerne

Hvad har det lige med en helt anden debat omkring en person der var lidt forkølet men testet negativ som jeg selvfølgelig synes skulle på arbejde ? - synes du blander tingene lidt sammen

Anmeld Citér

7. januar 2021

Unicorn1

Fortvivlet skriver:

Jeg har da ikke bedt nogen om at holde deres børn hjemme? Hvor læser du det ? 

Jeg skriver at vi skal bære visir i ydertimerne og det fungerer slet ikke i vuggestue? Du spørge til hvorfor vi ikke må bruge visir og jeg siger det må vi godt og vi skal (på mit arbejde ) gøre det i ydertimerne

Hvad har det lige med en helt anden debat omkring en person der var lidt forkølet men testet negativ som jeg selvfølgelig synes skulle på arbejde ? - synes du blander tingene lidt sammen

1. Du skriver i en den anden debat, at du bliver gal på forældre, der ikke holder deres børn hjemme.. 

2. Dit eget citat ""Tag jer nu sammen og hold jeres unger hjemme medmindre I skal på arbejde"".. Her siger du til folk ret direkte, at de skal holde deres børn hjemme.. 

3. Du skriver også, at folk ikke kan se udover deres egen næsetip, og derfor ville du ønske, at der kom nødpasning.. Og der er mange flere eksempler fra dig i den anden debat.. Men hvem er det, der ikke kan se udover sin egen næsetip og vise samfundssind?!

Hvis ikke de her ting er at bede folk om at holde deres børn hjemme SELVOM de er syge, ja så ved jeg ikke hvad det er.. 

Det kan godt være, at du ikke gider blande debatterne sammen, men det gør jeg i og med at den her debat er oprettet som fortsættelse på svarene i de andre..

Du har alle muligheder for at beskytte dig selv og andre, men vælger (hvad jeg kan læse) IKKE at gøre det fordi det er bøvlet, og børnene ikke kan aflæse din mimik.. 

Kan du ikke godt selv se, hvor dobbeltmoralsk og hyklerisk det er, når du beder folk om at passe deres job selvom de er syge, men du vil ikke passe dit, selvom du ikke engang er syg? Og hvor hyklerisk det er, når du beder en psykisk syg person om at holde sine børn hjemme med risiko for, at hun bliver fyret og kommer i et dybere hul, igen fordi du ikke vil passe dit job.. 

Pædagoger har bedre muligheder for beskyttelse end folk i hjemmeplejen.. I kan spritte og vaske alting af.. Det kan vi altså ikke.. Vi står også meget tæt på folk og rører ved dem, og skal så også lige røre ved alle deres ejendomme, som ikke er sprittet eller vasket af.. Og tror du det er nemt at have folk i bad, vende dem i sengen osv. med visir eller mundbind på? 

Prøv i stedet at se de to specialpædagoger som et godt eksempel, når de skriver, at de ingen problemer har med små udfordrede børn og mundbind/visir.. 

PS. Ja I krammer børnene som pædagoger, men I behøver ikke at kramme dem, så deres hoveder rammer jeres hoveder.. Allerede her kan I mindske smitten 

Anmeld Citér

7. januar 2021

Anonym

1. Du skriver i en den anden debat, at du bliver gal på forældre, der ikke holder deres børn hjemme.. 

2. Dit eget citat ""Tag jer nu sammen og hold jeres unger hjemme medmindre I skal på arbejde"".. Her siger du til folk ret direkte, at de skal holde deres børn hjemme.. 

3. Du skriver også, at folk ikke kan se udover deres egen næsetip, og derfor ville du ønske, at der kom nødpasning.. Og der er mange flere eksempler fra dig i den anden debat.. Men hvem er det, der ikke kan se udover sin egen næsetip og vise samfundssind?!

Hvis ikke de her ting er at bede folk om at holde deres børn hjemme SELVOM de er syge, ja så ved jeg ikke hvad det er.. 

Det kan godt være, at du ikke gider blande debatterne sammen, men det gør jeg i og med at den her debat er oprettet som fortsættelse på svarene i de andre..

Du har alle muligheder for at beskytte dig selv og andre, men vælger (hvad jeg kan læse) IKKE at gøre det fordi det er bøvlet, og børnene ikke kan aflæse din mimik.. 

Kan du ikke godt selv se, hvor dobbeltmoralsk og hyklerisk det er, når du beder folk om at passe deres job selvom de er syge, men du vil ikke passe dit, selvom du ikke engang er syg? Og hvor hyklerisk det er, når du beder en psykisk syg person om at holde sine børn hjemme med risiko for, at hun bliver fyret og kommer i et dybere hul, igen fordi du ikke vil passe dit job.. 

Pædagoger har bedre muligheder for beskyttelse end folk i hjemmeplejen.. I kan spritte og vaske alting af.. Det kan vi altså ikke.. Vi står også meget tæt på folk og rører ved dem, og skal så også lige røre ved alle deres ejendomme, som ikke er sprittet eller vasket af.. Og tror du det er nemt at have folk i bad, vende dem i sengen osv. med visir eller mundbind på? 

Prøv i stedet at se de to specialpædagoger som et godt eksempel, når de skriver, at de ingen problemer har med små udfordrede børn og mundbind/visir.. 

PS. Ja I krammer børnene som pædagoger, men I behøver ikke at kramme dem, så deres hoveder rammer jeres hoveder.. Allerede her kan I mindske smitten 

Jeg arbejder også som pædagog i en vuggestue og vi må ikke bære mundbind, da det vurderes at små børn har brug for at aflæse deres voksne. Jeg er helt ening i det. Jeg er heller ikke utryk i mit arbejde. Vi har haft flere smittet børn men ingen har smittet videre, smitten er kommet fra forældre.

Jeg kan godt hører du har set dig sur på pædagogerne og fred være med det. Jeg ønsker ikke vi skal lukke ned og vil gerne forsætte mit arbejde. Men jeg har brug for opbakning fra jer forældre, fx når jeg ringer et febervarmt barn hjem skal der ikke gå 2-3 timer før i ankommer. Eller jeg bliver snakket meget grimt til og får at vide mit job er at passe syge børn. Når jeg mange gange har sagt at det er vigtigt med varmt tøj så vi kan være ude hjælper det ikke jeg får at vide at så kan jeg jo bare gå ind - jamen de 12 andre børn på stuen har jo tøj med og hygger sig.

Det er hårdt og nærmest umenneskeligt at være 2 voksne til 13 vuggestuebørn, og beder man og hjælp på intra om forældre vil hente lidt tidligere pga sygdom i personalegruppen bliver 1 el. 2 børn hentet og resten bliver endda hentet senere - bare fordi vi pædagoger brokker os. 

Jeg elsker mit arbejde, men har aldrig været så træt som lige nu, især over denne debat om vi bare vil lukkes ned. Jeg vil så gerne passe jeres børn, og ja hvordan skal man arbejde med en 2 årig, jeg elsker at hygge og finde på spændende udfordringer. Mor på barsel har også brug for en pause og den store savner helt sikkert sine venner. Er man sygemeldt kan man have nok i at få styr på sig selv ovs. Og derfor er vi pædagoger der. Men I forældre skal også lytte. Og ja mange er udbrændte og råber luk os fordi apel om hjælp ikke bliver hørt...

jeg har to hjemsendte skolebørn som er alt for meget alene alt for længe mens deres forældre skal arbejde så jeg ved også hvad det vil sige at have pres på, på hjemmefronten

Anmeld Citér

7. januar 2021

lineog4

Jeg ved ikke med pædagoger i daginstitutioner, men på skoler må hverken pædagoger eller lærere bære mundbind. Vi må bære visir, men ikke mundbind og ikke handsker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.