Svært ved at finde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.311 visninger
25 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2021

Anonym trådstarter

Glæden i hverdagen , i mit liv. 
mistrivsel i familien , stress , skilsmisse osv har suget alt energien ud af mig . Jeg er træt , kan ikke finde glæden længere . Jeg syntes, at det er svært og hårdt at finde fodfæste igen . Og hvordan . 
Jeg går ved en psykolog , men syntes desværre ikke det hjælper . 
En god blanding af en belastnings reaktion , skilsmisse osv .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2021

Anonym

Det lyder som en hård omgang. Jeg ved ikke om jeg kan sige noget der kan hjælpe, men vil lige sende et virtuelt kram.

Håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

4. januar 2021

Kir

Øv, føler med dig  fik selv for nogle tilbage en mild depression. Det var en overbelastningsreaktion på svær sygdom og flere dødsfald i nærmeste familie.

Jeg måtte selv skifte psykolog efter 2-3 mdr, da det bare ikke fungerede. Det gjorde det til gengæld hos nr 2 psykolog. Men måtte også erkende at det var nødvendigt med anti-depressiv medicin for at have effekt af den kognitive terapi. Mener jeg tog det et års tid.

Men det er altså ikke unormalt at det ikke fungerer med psykologen, det handler jo rigtig meget om kemi og om bølgelængde.

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Øv, føler med dig  fik selv for nogle tilbage en mild depression. Det var en overbelastningsreaktion på svær sygdom og flere dødsfald i nærmeste familie.

Jeg måtte selv skifte psykolog efter 2-3 mdr, da det bare ikke fungerede. Det gjorde det til gengæld hos nr 2 psykolog. Men måtte også erkende at det var nødvendigt med anti-depressiv medicin for at have effekt af den kognitive terapi. Mener jeg tog det et års tid.

Men det er altså ikke unormalt at det ikke fungerer med psykologen, det handler jo rigtig meget om kemi og om bølgelængde.

Rigtig god bedring 

Tak for dit svar . Jeg er egenlig glad for psykologen , skiftede tidligere . Jeg tror måske jeg er for belastet , hvis man kan sige det . Jeg føler mig ødelagt , gået i stykker. Som et åben sår der ikke vil hele. Det er som en ond spiral som ingen ende vil tage . Det som gav mig en belastning reaktion figurere stadig i min hverdag. 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som en hård omgang. Jeg ved ikke om jeg kan sige noget der kan hjælpe, men vil lige sende et virtuelt kram.

Håber det bedste for dig.

Tak skal du have .

Anmeld Citér

4. januar 2021

Kir

Anonym skriver:

Tak for dit svar . Jeg er egenlig glad for psykologen , skiftede tidligere . Jeg tror måske jeg er for belastet , hvis man kan sige det . Jeg føler mig ødelagt , gået i stykker. Som et åben sår der ikke vil hele. Det er som en ond spiral som ingen ende vil tage . Det som gav mig en belastning reaktion figurere stadig i min hverdag. 

Ok, det er da positivt at du er glad for psykologen. Det giver mening at du ikke føler det går fremad når du stadig bliver udsat for den belastning der har været med til at udløse din stress. For så får dit system ikke den ro og fred det har brug for for at få det bedre. Nu aner jeg jo ingenting om din situation, men tænker du nok er nødt til at prøve at fjerne belastningen... Og så nævne for psykologen at du ikke synes du får det bedre. 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Ok, det er da positivt at du er glad for psykologen. Det giver mening at du ikke føler det går fremad når du stadig bliver udsat for den belastning der har været med til at udløse din stress. For så får dit system ikke den ro og fred det har brug for for at få det bedre. Nu aner jeg jo ingenting om din situation, men tænker du nok er nødt til at prøve at fjerne belastningen... Og så nævne for psykologen at du ikke synes du får det bedre. 

Tak for feedback . Jeg kan desværre ikke fjerne den belastning . Mit barn trives ikke i skolen ( i perioder ) og det er forløbet , samt møde med systemet som har udløst min belastnings reaktion . Det gør det svært for min krop er i konstant alarmberedskab 

Anmeld Citér

4. januar 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Måske skulle du overveje antidepressiv medicin. Nogle gange er det nødvendigt med medicin for at kunne få udbytte af terapien.

Anmeld Citér

4. januar 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Måske skulle du overveje antidepressiv medicin. Nogle gange er det nødvendigt med medicin for at kunne få udbytte af terapien.

Tak men det vil jeg helst undgå . 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Du skriver, du har svært ved at finde glæden. Var jeg i dine sko, ville jeg give medicinen en chance? Hvad er det værste, der kan ske ved at prøve? Måske får du det bedre. Og hvis ikke, kan du altid stoppe med medicinen igen.

Jeg håber, du snart får det bedre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.