Pænt forkølet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
25 svar
48 synes godt om
3. januar 2021

Anonym trådstarter

Øv, jeg er blevet forkølet. Næsen løber, jeg føler mig lettere sløj og hoster en anelse, men ikke meget. Jeg er selvfølgelig blevet testet for corona, negativ. Og dette først adskillige dage inden i forkølelsen, hvor jeg forud for det isolerede mig hjemme. Min mand blev quicktestet i starten af min forkølelse, så jeg ikke skulle ud, negativ (vi ræsonnerede os frem til han ville være smittet også hvis det var, da vi kysser meget, og det er han der har været på arbejde i hjemmeplejen mellem jul og nytår og måske kunne have taget smitte med hjem, imens jeg har haft ferie) og ja, jeg blev så testet "rigtigt" da jeg fik en tid.

Anyway, summa summarum, jeg har IKKE corona. Jeg har skrevet og spurgt min leder, om jeg så godt må komme på arbejde på mandag, selvom jeg er forkølet, og det har hun sagt ja til. Jeg arbejder i et psykiatrisk ambulatorium, og jeg bærer værnemidler enten visir eller maske, og patienterne skal også bære maske. Jeg er ikke i fysisk nærkontakt med dem.

Så altså nu har min leder jo sagt ja, men ville i synes det var ok som patient at sidde overfor en forkølet behandler, hvis i begge var iført værnemidler og i blev oplyst, at der var tale om en almindelig forkølelse med negativ corona test?

Jeg kan ikke overskue at blive hjemme, for for hver dag jeg er syg, skal jeg bare ombooke mine patienter, det er ikke noget hvor de bliver set af en anden. Og så bliver min kalender overbooket. Og jeg har det jo fint, bare forkølet, eg ville ikke have tøvet med at møde op før coronakrisen.

Min eneste bekymring ud over patienternes tanker er hvordan jeg lige skal bære mig ad med at have samtaler med værnemidler på, når jeg er snottet og nyser med jævne mellemrum 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis du er testet negativ, må du jo selvfølgelig gerne komme på job, jeg forstår ikke dit issue

Anmeld Citér

3. januar 2021

kamikaze

Du risikerer jo at smitte klienterne med.forkølelse, og det er ret træls at have forkølelse lige nu da man skal isoleres, testes.og det hele. Men jeg ved ikke hvad dine klienters behov er. Vil det være mere træls for dem at vente på en ny tid end at gå i en uges isolation?

Anmeld Citér

3. januar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvis du er testet negativ, må du jo selvfølgelig gerne komme på job, jeg forstår ikke dit issue

Hvorfor den tone og smiley? Jeg skriver ret tydeligt, at jeg GERNE vil på arbejde. At jeg blot blev i tvivl om, hvordan det ville opleves fra patientperspektiv i de her coronatider. Det synes jeg da sådan set er ganske omsorgsfuldt. 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Du risikerer jo at smitte klienterne med.forkølelse, og det er ret træls at have forkølelse lige nu da man skal isoleres, testes.og det hele. Men jeg ved ikke hvad dine klienters behov er. Vil det være mere træls for dem at vente på en ny tid end at gå i en uges isolation?

Man kan sige, at da det er ambulant er det ikke akutte patienter, men omvendt er der flere af dem, jeg vurderer har brug for rimelig hurtig udredning pga selvmordstanker og selvskade.. Og så sidder jeg også og tænker, at hvis vi begge beholder værnemidlerne på og holder afstand (jeg beder dem altid rykke sig væk fra samtale bordet, så der er ekstra afstand), så er der vel minimal risiko for at smitte dem med forkælelse, eller hvad  jeg synes det er svært i de her tider, for jeg kan nemlig godt følge dit spørgsmål! 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Hvorfor den tone og smiley? Jeg skriver ret tydeligt, at jeg GERNE vil på arbejde. At jeg blot blev i tvivl om, hvordan det ville opleves fra patientperspektiv i de her coronatider. Det synes jeg da sådan set er ganske omsorgsfuldt. 

Det er ikke nogen tone. Jeg synes bare ud fra dit indlæg at det lyder som om du leder efter en undskyldning for ikke at komme på arbejde.

Som patient ville jeg bare gå ud fra at du var testet negativ og blot var forkølet 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Carina:-)

Jeg ville gå på arbejde. 

Du er testet negativ- osv så afsted med dig .

Ja du vil evt møde nogen der mener du skal blive hjemme- men det er i min verden overkill og fuldstændig unødvendigt pga forkølelse .

Anmeld Citér

3. januar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det er ikke nogen tone. Jeg synes bare ud fra dit indlæg at det lyder som om du leder efter en undskyldning for ikke at komme på arbejde.

Som patient ville jeg bare gå ud fra at du var testet negativ og blot var forkølet 

Det er eddermame en overfortolkning af dimensioner! Lad mig lige gentage mig selv!

"Jeg kan ikke overskue at blive hjemme, for for hver dag jeg er syg, skal jeg bare ombooke mine patienter, det er ikke noget hvor de bliver set af en anden. Og så bliver min kalender overbooket. Og jeg har det jo fint, bare forkølet, eg ville ikke have tøvet med at møde op før coronakrisen."

Jeg kunne også copy paste et screenshot af den samtale jeg havde med min mand i morges, hvor han foreslog jeg blev hjemme i morgen, og jeg skrev klart og tydeligt, at det kom ikke til at ske. Eller henvise til det forhold, at jeg i min mail til min leder skrev "Jeg må da godt komme på arbejde trods forkølelse, ikke?"

Ville jeg have en undskyldning for at blive hjemme, kunne jeg bare sige jeg havde corona symptomer og ikke var testet endnu. Jeg elsker mit arbejde og mine kollegaer, jeg savner at komme tilbage på arbejde, jeg trives bedst med almindelig hverdag og rutiner. Så mit spørgsmål var udelukkende ift om det var forkert aht mine patienter.

Så din læsen mellem linjerne (hvor der ikke står noget) og overfortolkning kan du godt beholde på egen banehalvdel. 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

Øh. Hvor læser du det..?

Anmeld Citér

3. januar 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Det er eddermame en overfortolkning af dimensioner! Lad mig lige gentage mig selv!

"Jeg kan ikke overskue at blive hjemme, for for hver dag jeg er syg, skal jeg bare ombooke mine patienter, det er ikke noget hvor de bliver set af en anden. Og så bliver min kalender overbooket. Og jeg har det jo fint, bare forkølet, eg ville ikke have tøvet med at møde op før coronakrisen."

Jeg kunne også copy paste et screenshot af den samtale jeg havde med min mand i morges, hvor han foreslog jeg blev hjemme i morgen, og jeg skrev klart og tydeligt, at det kom ikke til at ske. Eller henvise til det forhold, at jeg i min mail til min leder skrev "Jeg må da godt komme på arbejde trods forkølelse, ikke?"

Ville jeg have en undskyldning for at blive hjemme, kunne jeg bare sige jeg havde corona symptomer og ikke var testet endnu. Jeg elsker mit arbejde og mine kollegaer, jeg savner at komme tilbage på arbejde, jeg trives bedst med almindelig hverdag og rutiner. Så mit spørgsmål var udelukkende ift om det var forkert aht mine patienter.

Så din læsen mellem linjerne (hvor der ikke står noget) og overfortolkning kan du godt beholde på egen banehalvdel. 

Men ... hvor snottet/syg/ dårlig er du..?

Uanset hvad vil du vel ikke bære værnemidler hele dagen. Du vil vel kunne smittet kollegaer?

Holdningen til at man da bare går på arbejde med forkølelse .. hmm. Det er altså hverken sundt for dem man smitter eller ens eget helbred. men det afhænger selvfølgelig af, hvor hårdt du er ramt. 
Alm. forkølelse eller influenza er også monster irriterende at blive smittet med...

På mig lyder det som meget gerne vil på arbejde.. da det ellers vil give mere arbejde bagefter. Så det afhænger af hvor syg du reelt er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.