Øv, jeg er blevet forkølet. Næsen løber, jeg føler mig lettere sløj og hoster en anelse, men ikke meget. Jeg er selvfølgelig blevet testet for corona, negativ. Og dette først adskillige dage inden i forkølelsen, hvor jeg forud for det isolerede mig hjemme. Min mand blev quicktestet i starten af min forkølelse, så jeg ikke skulle ud, negativ (vi ræsonnerede os frem til han ville være smittet også hvis det var, da vi kysser meget, og det er han der har været på arbejde i hjemmeplejen mellem jul og nytår og måske kunne have taget smitte med hjem, imens jeg har haft ferie) og ja, jeg blev så testet "rigtigt" da jeg fik en tid.
Anyway, summa summarum, jeg har IKKE corona. Jeg har skrevet og spurgt min leder, om jeg så godt må komme på arbejde på mandag, selvom jeg er forkølet, og det har hun sagt ja til. Jeg arbejder i et psykiatrisk ambulatorium, og jeg bærer værnemidler enten visir eller maske, og patienterne skal også bære maske. Jeg er ikke i fysisk nærkontakt med dem.
Så altså nu har min leder jo sagt ja, men ville i synes det var ok som patient at sidde overfor en forkølet behandler, hvis i begge var iført værnemidler og i blev oplyst, at der var tale om en almindelig forkølelse med negativ corona test?
Jeg kan ikke overskue at blive hjemme, for for hver dag jeg er syg, skal jeg bare ombooke mine patienter, det er ikke noget hvor de bliver set af en anden. Og så bliver min kalender overbooket. Og jeg har det jo fint, bare forkølet, eg ville ikke have tøvet med at møde op før coronakrisen.
Min eneste bekymring ud over patienternes tanker er hvordan jeg lige skal bære mig ad med at have samtaler med værnemidler på, når jeg er snottet og nyser med jævne mellemrum