Alvorlig forstoppelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det gør jeg ja. Morfin, og andet stærkt smertestillende. Vil helst ikke uddybe for meget her af frygt for at blive genkendt (er flov

lige nu får jeg dog ikke smertestillende. Min læge vil gerne have have jeg tager ibumetin men det ødelægger min mave. Og de dråber du nævner, har jeg herhjemme, men 1. De virker ikke og 2. De giver mig endnu mere ondt i maven

Der findes et “erstatningspræparat” ifht. Ibuprofen. Det hedder Seractiv og indholdsstoffet hedder dexibuprofen. Det er ikke hårdt for maven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2020

Bibi 1234

Jeg tænker du skal indlægges til olieindhældning

puha stakkels dig! God bedring - håber det snart kommer ud 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym

Jeg har arbejdet et sted, hvor vi havde en borger der virklig ked af forstoppelse. Lægerne løb til sidst tør for gode ider, og ligesom bare blev ligeglad. 

Vi gjorde alt ifl at afhjælpe. Prøvede flere forskellige afføringsmidler, klyx osv og intet hjalp. 

Han blev indlagt af flere omgange, hvor de heller ikke kunne få ordenlig gang i hans mave og til sidst blev han lagt i fuld narkose, for at de kunne få systemet skyllet igennem. De endte med at få 1 HELT KG aff suget ud. 

Det havde været helt hårdt og tørt. Og de havde ALDRIG oplevet noget ligende.

Så vil virklig råde dig til, at blive ved med, at henvende dig til din læge, og ikke lade dem slippe afsted med at være "uvidende" 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Bibi 1234 skriver:

Jeg tænker du skal indlægges til olieindhældning

puha stakkels dig! God bedring - håber det snart kommer ud 

Kan du uddybe hvad det er? Hvordan det foregår?

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet et sted, hvor vi havde en borger der virklig ked af forstoppelse. Lægerne løb til sidst tør for gode ider, og ligesom bare blev ligeglad. 

Vi gjorde alt ifl at afhjælpe. Prøvede flere forskellige afføringsmidler, klyx osv og intet hjalp. 

Han blev indlagt af flere omgange, hvor de heller ikke kunne få ordenlig gang i hans mave og til sidst blev han lagt i fuld narkose, for at de kunne få systemet skyllet igennem. De endte med at få 1 HELT KG aff suget ud. 

Det havde været helt hårdt og tørt. Og de havde ALDRIG oplevet noget ligende.

Så vil virklig råde dig til, at blive ved med, at henvende dig til din læge, og ikke lade dem slippe afsted med at være "uvidende" 

Ej nej nej  min læges ide med en henvisning til organ kir er at jeg skal have en kikkert undersøgelse. Så det er lægerne der skal lave den som jeg skal nævne det for ikke? Eller skal min læge lave en ny henvisning? 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym

Du kan jo ikke vente 2 måneder med at komme på wc. 

Kommer der slet ingen ting??

Vi havde en borger engang hvor 1 klyx givet på venstre side. Lade den virke. 

1 klyx mere lade den virke. Gentog op til 4 5 gange. Men vigtigt at lægge imens.

Evt en stor en efter de første 2 alm. Det virker jo som om det et problem der forsætter også selvom du kommer af med denne omgang.

Jeg har et husråd til mig selv.  Kold stærk kaffen med lidt mælk. Evt søde det lidt. Det kan holde maven igang når jeg har en træg periode. Men igen det kivk starter det ikke. 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym

Jeg har selv store problemer med forstoppelse, det er så undersøgt og de har fundet ud af, at det er i øvre del af tarmen. 

Det blev undersøgt ved at jeg skulle spise nogle tabletter med nogle små plastik ting i, som de så på rynken kunne se hvor langt i fordøgelsen de var kommet. 

Alle de gængse råd hjælper ikke, så jeg har pillerne på billedet som hjælp, ved behov. 

De kan fås uden recept også (der er de endda billigere)

De virker 6 timer efter jeg har taget dem, og jeg bliver helt tømt. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan jo ikke vente 2 måneder med at komme på wc. 

Kommer der slet ingen ting??

Vi havde en borger engang hvor 1 klyx givet på venstre side. Lade den virke. 

1 klyx mere lade den virke. Gentog op til 4 5 gange. Men vigtigt at lægge imens.

Evt en stor en efter de første 2 alm. Det virker jo som om det et problem der forsætter også selvom du kommer af med denne omgang.

Jeg har et husråd til mig selv.  Kold stærk kaffen med lidt mælk. Evt søde det lidt. Det kan holde maven igang når jeg har en træg periode. Men igen det kivk starter det ikke. 

jeg tænker også at to måneder er meget lang tid at vente, men de skriver i brevet at hvis jeg vil hurtigere til kan jeg få en tid på Esbjerg sygehus. Det ligger bare langt fra mig 

Der kommer lidt ud, men det er virkelig ikke meget. Jeg har SÅ ondt. 

Kaffe kan jeg ikke drikke, jeg kaster op af det pga smagen 

Anmeld Citér

25. november 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ved ikke hvad der næsten skulle virke når det har stået på så længe.

Men hvis jeg var dig ville jeg alligevel prøve sveskejuice selvom du tidligere skriver, at du ikke kan lide det. Jeg havde god effekt af det i min graviditet da jeg led af forstoppelse. Og jeg købte det også kun fordi jeg havde prøvet det meste andet. Og det var faktisk ikke så slemt at drikke som jeg forventede. Det blev så skyllet ned med noget andet bagefter 

Til en anden gang, inden det er så galt som nu, kan jeg anbefale dig, at bruge Husk piller de er gode til at få gang i maven.

Til børn anbefaler man kiwi til hård mave, skal ikke kunne sige om det hjælper til voksne

Men øv hvor er det synd for dig.

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Jeg ved ikke hvad der næsten skulle virke når det har stået på så længe.

Men hvis jeg var dig ville jeg alligevel prøve sveskejuice selvom du tidligere skriver, at du ikke kan lide det. Jeg havde god effekt af det i min graviditet da jeg led af forstoppelse. Og jeg købte det også kun fordi jeg havde prøvet det meste andet. Og det var faktisk ikke så slemt at drikke som jeg forventede. Det blev så skyllet ned med noget andet bagefter 

Til en anden gang, inden det er så galt som nu, kan jeg anbefale dig, at bruge Husk piller de er gode til at få gang i maven.

Til børn anbefaler man kiwi til hård mave, skal ikke kunne sige om det hjælper til voksne

Men øv hvor er det synd for dig.

Det her problem er opstået efter jeg er blevet opereret så mange gange i maven, min mave er helt ødelagt. Det sidste år har det været svært at komme af med noget men her de sidste par måneder er det simpelthen blevet umuligt. Min mave er KÆMPE, trods jeg vejer for lidt. Det er simpelthen ulideligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.