Alvorlig forstoppelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg har mange operationer bag mig. Et langt sygdomsforløb. Flere forskellige komplikationer. Og jeg er forstoppet. Ikke forstoppet på den måde at movicol og magnesia kan hjælpe. Det er rigtig slemt. Og jeg har ondt. Virkelig ondt i venstre side af maven. Smerten er der konstant men så kommer der turvise anfald hvor smerten er endnu mere intens. Jeg var hos min læge igår (igen igen), hun har henvist mig til organkirurgisk. Indtil da synes hun jeg skal fortsætte med 6 breve movicol om dagen. 
Jeg kan ikke drikke sveskejuice eller andet i den dur, i forvejen er det svært for mig at få movicolen ned. 

Jeg kan lugte afføring HELE TIDEN. Selv har jeg en ide om der er noget der har sat sig fast og som ikke kan komme ud igen. Det er ekstremt smertefuldt. Inden for de sidste par dage/lille uge er min appetit forsvundet vis det skulle have noget at sige. 

Har i nogle gode råd? Eller nogle tanker omkring hvad pokker der sker med mig? 

Har fået en tid på sygehuset om 2 måneder først (men er blevet skrevet op på afbudsliste). Jeg kan næsten ikke holde det ud mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2020

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Jeg har mange operationer bag mig. Et langt sygdomsforløb. Flere forskellige komplikationer. Og jeg er forstoppet. Ikke forstoppet på den måde at movicol og magnesia kan hjælpe. Det er rigtig slemt. Og jeg har ondt. Virkelig ondt i venstre side af maven. Smerten er der konstant men så kommer der turvise anfald hvor smerten er endnu mere intens. Jeg var hos min læge igår (igen igen), hun har henvist mig til organkirurgisk. Indtil da synes hun jeg skal fortsætte med 6 breve movicol om dagen. 
Jeg kan ikke drikke sveskejuice eller andet i den dur, i forvejen er det svært for mig at få movicolen ned. 

Jeg kan lugte afføring HELE TIDEN. Selv har jeg en ide om der er noget der har sat sig fast og som ikke kan komme ud igen. Det er ekstremt smertefuldt. Inden for de sidste par dage/lille uge er min appetit forsvundet vis det skulle have noget at sige. 

Har i nogle gode råd? Eller nogle tanker omkring hvad pokker der sker med mig? 

Har fået en tid på sygehuset om 2 måneder først (men er blevet skrevet op på afbudsliste). Jeg kan næsten ikke holde det ud mere. 

Tænker du skal drikke masser af vand, bevæg dig en del hvis du ikke allerede gør det??  Har du prøvet klyx?? 

Anmeld Citér

24. november 2020

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Har du prøvet at massere maven?? 
Zoneterapi kunne måske også være en mulighed?? 

Anmeld Citér

24. november 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Får du noget smertestillende i forbindelse med operationer??

Har du prøvet med laxoberaldråber?? 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Tænker du skal drikke masser af vand, bevæg dig en del hvis du ikke allerede gør det??  Har du prøvet klyx?? 

Det er ikke for at være næsvis, men alt det du skriver har jeg styr på. Jeg drikker rigeligt med vand og er forholdsvis aktiv i det omfang mit helbred tillader det. Klyx er afprøvet, men det hjælper ikke. Det er SÅ opslidende det her, min hverdag er virkelig påvirket af det. 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Har du prøvet at massere maven?? 
Zoneterapi kunne måske også være en mulighed?? 

Hvad tænker du zoneterapi skulle kunne gøre? Vil du uddybe?

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Får du noget smertestillende i forbindelse med operationer??

Har du prøvet med laxoberaldråber?? 

Det gør jeg ja. Morfin, og andet stærkt smertestillende. Vil helst ikke uddybe for meget her af frygt for at blive genkendt (er flov

lige nu får jeg dog ikke smertestillende. Min læge vil gerne have have jeg tager ibumetin men det ødelægger min mave. Og de dråber du nævner, har jeg herhjemme, men 1. De virker ikke og 2. De giver mig endnu mere ondt i maven

Anmeld Citér

24. november 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Det gør jeg ja. Morfin, og andet stærkt smertestillende. Vil helst ikke uddybe for meget her af frygt for at blive genkendt (er flov

lige nu får jeg dog ikke smertestillende. Min læge vil gerne have have jeg tager ibumetin men det ødelægger min mave. Og de dråber du nævner, har jeg herhjemme, men 1. De virker ikke og 2. De giver mig endnu mere ondt i maven

Øv, det er godt nok ikke nemt så 

Ret mig endelig, men min tanke er. Laxoberal, startede du først op med det, da forstoppelsen allerede var slem? Hvis ja, så er min tanke, at hvis tarmen er fuldstændig proppet, og Laxoberal begynder at sætte gang i tarmen, men der ikke er plads til at den kan arbejde, pga hårde knolde i tarmen. Det må gøre rigtig ondt!

Hvis man kunne få det gjort mere blødt, med movicol, som lægen siger, og samtidig tager Laxoberal. Gad vide om tarmen så bedre kan få lov til at bevæge sig, og få presset din afføring frem, uden det gør for ondt. 

Det er mit bedste bud!!

Også urter fra solaray, som hedder tarmen i form. De er gode til at komme ovenpå igen.

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Øv, det er godt nok ikke nemt så 

Ret mig endelig, men min tanke er. Laxoberal, startede du først op med det, da forstoppelsen allerede var slem? Hvis ja, så er min tanke, at hvis tarmen er fuldstændig proppet, og Laxoberal begynder at sætte gang i tarmen, men der ikke er plads til at den kan arbejde, pga hårde knolde i tarmen. Det må gøre rigtig ondt!

Hvis man kunne få det gjort mere blødt, med movicol, som lægen siger, og samtidig tager Laxoberal. Gad vide om tarmen så bedre kan få lov til at bevæge sig, og få presset din afføring frem, uden det gør for ondt. 

Det er mit bedste bud!!

Også urter fra solaray, som hedder tarmen i form. De er gode til at komme ovenpå igen.

De dråber der, de giver mig SÅ meget mavepine så jeg føler ikke for at tage dem. De gør der hele meget værre 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym

Overvejde om jeg skulle dele dette.....MEN jeg har selv haft virkelig alvorlig forstoppelse og man når et punkt hvor alle kneb gælder.....SÅ 

Jeg fik i sin tid rådet om at - sæt dig på wc, med noget under fødderne.....så du bukker godt i knæene..... når du presser, kan du med din ene hånd/fingre presse på det stykke der går mellem din skede og anus.....altså udenpå... 

Her har det virket mange gange.....især når det hele er gået i stå og der er knolde.....

Håber at der snart er hul igennem og der bliver fundet en løsning for det er smertefuldt og invaliderende at ha det sådan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.