Hård tone herinde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.942 visninger
35 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg bruger denne hjemmeside til at få nogle gode råd af andre mødre, som allerede har børn og af kommende mødre som går igennem de samme ting jeg også gør for at få inspirationer til forskellige ting osv og lære nogle ting. Har godt kunnet lide at man kan komme herinde og læse om andres erfaringer i forhold til graviditet, infertilitet osv.

Det jeg synes trækker denne hjemmeside ned, det er at der kan være kvinder herinde, som opfører sig bedrevidende, hårde og er ret tarvelige i kommentarerne. Synes tonen er hård, når man søger råd og inspiration. Man får nogle gange kommentar, der gør at man føler sig dum i stedet for man kommer med noget pænt at sige og noget konstruktivt, der er ingen respekt for andre mennesker og andre meninger og holdninger.

Hvis der er ting I ikke er enige i eller kan relatere til, hvorfor skal I så nedgøre et andet menneske? I kan bare lade vær med at kommentere på opslaget og komme videre i jeres liv. Kvinder kan være så bitchy overfor hinanden. Mange herinde, har jeg lagt mærke til, har brug for støtte og kan være i et følsomt stadie. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Tonen kan godt være meget direkte nogle gange. MEN - man har også et personligt ansvar for at huske at ting på skrift bare har en anden effekt fordi man ikke har en person at forholde sig til.

Hvis man bliver berørt, såret, sur eller andet pga noget som nogen har skrevet, så træd et skridt tilbage og overvej om man tolker det forkert. Hvis man bliver personligt ramt af noget er det nemt at tolke det folk skriver på den værst tænkelige måde.

Dermed ikke sagt at der ikke kommer nogen decideret svinere til tider, men så må man bare rulle med øjnene og læse nogle af de andre svar i stedet.

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym

IenFart skriver:

Tonen kan godt være meget direkte nogle gange. MEN - man har også et personligt ansvar for at huske at ting på skrift bare har en anden effekt fordi man ikke har en person at forholde sig til.

Hvis man bliver berørt, såret, sur eller andet pga noget som nogen har skrevet, så træd et skridt tilbage og overvej om man tolker det forkert. Hvis man bliver personligt ramt af noget er det nemt at tolke det folk skriver på den værst tænkelige måde.

Dermed ikke sagt at der ikke kommer nogen decideret svinere til tider, men så må man bare rulle med øjnene og læse nogle af de andre svar i stedet.

Det er ikke kun modtageren, der har et ansvar for, hvordan det tolkes. Afsender har også et ansvar for, hvad og hvordan der skrives. Jeg oplever også meget meget tit kommentarer, som ikke bare er direkte, men også ret spydige. Jeg synes, at trådstarter har fat i noget. Jeg oplever tit, at mange gør sig til dommere over for noget, som de faktisk ikke ved særlig meget om. Jeg oplever, at de spydige kommentarer tit kommer i forbindelse med, at de netop har tolket noget og så kan de kun se det på én måde. Jeg tænker nogle gange: prøv at læse, hvad der står og fornem hvad, der er skrevet, i stedet for at gøre sig til dommer og bedrevidende. Jeg oplever, at det er som om, at de spydige kommentarer tit kommer fra nogle, som har læst teksten enormt bogstaveligt og som om, at det kun kan tolkes på én måde. Der bliver nogle gange konkluderet ting, hvor man tænker, hvor kom det fra.

Anmeld Citér

27. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er ikke kun modtageren, der har et ansvar for, hvordan det tolkes. Afsender har også et ansvar for, hvad og hvordan der skrives. Jeg oplever også meget meget tit kommentarer, som ikke bare er direkte, men også ret spydige. Jeg synes, at trådstarter har fat i noget. Jeg oplever tit, at mange gør sig til dommere over for noget, som de faktisk ikke ved særlig meget om. Jeg oplever, at de spydige kommentarer tit kommer i forbindelse med, at de netop har tolket noget og så kan de kun se det på én måde. Jeg tænker nogle gange: prøv at læse, hvad der står og fornem hvad, der er skrevet, i stedet for at gøre sig til dommer og bedrevidende. Jeg oplever, at det er som om, at de spydige kommentarer tit kommer fra nogle, som har læst teksten enormt bogstaveligt og som om, at det kun kan tolkes på én måde. Der bliver nogle gange konkluderet ting, hvor man tænker, hvor kom det fra.

I den perfekte verden så tog alle fuldt ansvar både for hvad der sendes og hvad der modtages. Nogen skriver bare på en måde som kan opfattes som hård eller spydig, men som afsender kan det være svært at forudse hvordan ens tekst tolkes.

Hvis man er decideret svinsk eller ubehagelig så ved man det måske godt, men der er det så jeg synes det er klart lettest hvis modtageren bare tænker "Sikke en idiot" og går videre - eventuelt anmelder det hvis beskeden er helt langt ude over grænsen.

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

I den perfekte verden så tog alle fuldt ansvar både for hvad der sendes og hvad der modtages. Nogen skriver bare på en måde som kan opfattes som hård eller spydig, men som afsender kan det være svært at forudse hvordan ens tekst tolkes.

Hvis man er decideret svinsk eller ubehagelig så ved man det måske godt, men der er det så jeg synes det er klart lettest hvis modtageren bare tænker "Sikke en idiot" og går videre - eventuelt anmelder det hvis beskeden er helt langt ude over grænsen.

Ja, der er den vej, hvor modtageren kan vælge at gå videre og ignorere kommentaren, MEN... Man kan da også bare lade være med at kommentere i opslaget i stedet for at såre trådstarteren. Nogle gange kan man godt mærke på trådstarteren at vedkommende er nervøs eller følsom I forhold til, hvordan vedkommende skriver med eller uden smiley (udtrykker sig), men bliver hakket ned på af andre. Det kan jeg se på nogle opslag uden, at jeg selv kommenterer.

Så synes bare godt folk kan tænke sig en ekstra gang over, hvordan de kommentere på opslagene og prøver at være medfølende i stedet for at være så kolde og spydige, fordi de "ved bedre" og har stærke og høje holdninger/meninger. Tænk over hvordan det rammer modtageren/trådstarteren. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er glad for jeg ikke er den eneste der har den holdning og kan se det. Det er det bedste ord at beskrive det med, at folk kan være så spydige. 

Ja, tolker det på en måde og kun den ene måde i stedet for at reflektere lidt mere over det. Det som om der ikke er plads til at en anden kan have en anden holdning og man respektere ikke andres holdninger. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bruger denne hjemmeside til at få nogle gode råd af andre mødre, som allerede har børn og af kommende mødre som går igennem de samme ting jeg også gør for at få inspirationer til forskellige ting osv og lære nogle ting. Har godt kunnet lide at man kan komme herinde og læse om andres erfaringer i forhold til graviditet, infertilitet osv.

Det jeg synes trækker denne hjemmeside ned, det er at der kan være kvinder herinde, som opfører sig bedrevidende, hårde og er ret tarvelige i kommentarerne. Synes tonen er hård, når man søger råd og inspiration. Man får nogle gange kommentar, der gør at man føler sig dum i stedet for man kommer med noget pænt at sige og noget konstruktivt, der er ingen respekt for andre mennesker og andre meninger og holdninger.

Hvis der er ting I ikke er enige i eller kan relatere til, hvorfor skal I så nedgøre et andet menneske? I kan bare lade vær med at kommentere på opslaget og komme videre i jeres liv. Kvinder kan være så bitchy overfor hinanden. Mange herinde, har jeg lagt mærke til, har brug for støtte og kan være i et følsomt stadie. 

Jeg er helt enig . Af samme årsag er jeg stoppet med at lave opslag herinde . Desværre ofte hårde  svar fra de samme profiler . 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er helt enig . Af samme årsag er jeg stoppet med at lave opslag herinde . Desværre ofte hårde  svar fra de samme profiler . 

Fuldstændig enig i at det for det meste er de samme profiler.. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym

IenFart skriver:

Men vores grænser er ikke ens og det nager mig meget, at det (og det kan fx være, at jeg misforstår dig her), at det virker som om, at ansvaret ligger mere hos modtageren, end det ligger hos afsenderen.

Det nager mig, at det altid er dem, der anses for svage, som skal lave om på sig selv, at det altid kun er "de stærke" - altså dem som er spydige, som gerne vil have lov til at være spydige og "de svage" som bare må finde sig i det, som de spydige siger. Ellers er man sart og mærkelig. Som om man kun kan være på én måde.

I mine øjne svarer det lidt til, at en person der bliver fx mobbet, selv er skyld i mobningen. At når den mobbede giver udtryk for at føle sig mobbet og mobberen så bare ignorerer signalerne og fortsætter. At den mobbede ikke får lov til at sige fra. At den mobbede bare må finde sig i at få nogle grimme kommentarer med på vejen. Den mobbede må bare sige pyt, for den der mobber har lov til at have en mening og det vil mobberen ikke have, at nogen skal lave om på - uagtet at den mobbede bliver ked af det. 

En ting er, at man kan komme til at sige/skrive noget spydigt. Sådan er vi jo så forskellige og nogle gange går det lidt stærkt. Så længe man er åben over for, hvis nogle føler sig stødt over det. Så er det, at man lige siger, det må du søreme undskylde, det var ikke ment sådan eller hvad ved jeg. 

Når vi skriver med hinanden, så har vi netop ikke mulighed for at aflæse kropssprog og ansigtsmimik, som i virkeligheden er det, som fylder aller mest i kommunikation, hvilket gør det endnu vigtigere at tænke over, hvordan man skriver. Derudover er det jo også nemt at skrive en hel masse, som man sikkert ikke havde sagt ansigt til ansigt.

Anmeld Citér

27. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det der kan nage mig mest herinde er at de fleste af dem der er hårde i filten og kommer med personlige meninger der tydeligt vil ramme ts ikke tør at stå ved det ved at gemme sig bag en anonym funktion. 

Synes ihverfald de fleste hårde toner fra de anonyme. Ellers er der kun en enkelt som står ved. Men det går jeg også altid langt uden om at kommenterer på vedkommende fordi jeg ikke gider bruge mere energi på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.