Min mand reagerer ikke sådan, men var nok heller aldrig kommet i situationen, for har jeg hundesultem og træt, så havde jeg nok fået vækket ham med min surhed og snak med mig selv, og så havde han fået baby.
Hos os er det nok mere mig, der kunne reagere som din mand - og som en anden skriver, så synes jeg ikke det er fair at dømme et menneske på, hvad der siges i halvvågen tilstand med en lille baby midt om natten.
Hvordan er din mand når han er frisk og har overskud? Min mand og jeg har nu kendt hinanden i gisp 28 år, vi har fået 4 børn, stået sammen i kæmpe kriser og heldigvis dømmer min mand aldrig mig på min store uretfærdighed når mit overskud er helt i bund, men på mit væsen i de 95% tiden hvor jeg har overskud til at være retfærdig glad, rummelig og holder af vore samarbejde. Skulle han dømme mig på de sidste 5% så var han smuttet for mange mange mange år siden - han i stedet lært at få væk fra mig, og giver mig tid til lige at tænke hver min egen barnlighed og helt urimelige opførsel (og nej det er IKKE hans ord, men min egen beskrivelse af mig selv).
Og en lille side bemærkning synes et eller andet sted det er fantastisk, at der er nogle der stadig bruger ordet usling - det har jeg hørt ikke længe. Altså det er jo absolut ikke fantastisk, at nogle kalder hinanden det, men lidt fantastisk det stadig er i brug.
Anmeld
Citér