Hej alle
jeg har brug for at høre hvordan andre bedre halvdele er. Jeg er nemlig i tvivl om min egen er “normal” eller han faktisk overskrider nogen grænser.
Kort ridset op:
Vi har to børn, den ene på 10 uger.
Han vågner kl. 4 for at amme + laver stort, det vågner han ret meget op af. Normalt ville jeg lige mig ind i sengen med ham igen. Men jeg havde ondt i maven af sult, så tog ham med ind i stuen mens jeg spise et styk hurtig rugbrød (uden noget på, bare hurtig haps), mens han lå i et tæppe på sofaen. Min mand vågner og bliver så sur - han siger det er for mærket at jeg spiser på det her tidspunkt, han synes det er synd for barnet. Jeg forklare at jeg ikke har spist så meget gennem dagen og derfor var rigtig sulten. Han siger jeg en usling, når jeg ikke engang kan formå at få spist. (Det har jeg ikke pga baby). Jeg bliver ret ked. Han tager baby med ind i seng. Da jeg kommer ind i sengen, tager han sin dyne og siger han i hvertfald ikke gider dele seng med mig og sover herefter i stuen.
jeg er virkelig ked af det. Synes det er en tarvelig behandling. Jeg er helt klar over man kan være kort for hovedet om natten, men stadig.
kunne jeres bedre halvdel have gjort det samme? Eller hvordan havde de reageret?
i min drømme verden forstillede jeg mig et kys på panden og et “du er sej nok skat, godt klaret”.
det forestiller jeg mig andre mænd ville gøre i den situation - men måske lever jeg bare i en drømme verden.
Jeg synes det lyder vildt, hvis det “kun” omhandler denne ene episode. For mig kunne det godt lyde som om der ligger mere bag. Hvordan har I det ellers som par?
Er I presset pga. baby? Hvordan har din kæreste det efter I har fået barn nummer to, synes han det er hårdt? Og hvordan har du det?
Brugte han ordret ordet “usling?” Jeg synes det er meget nedladende at tale sådan til sin partner, de ville aldrig ske herhjemme.
Hvordan foregår det i løbet af dagen med hjælp og støtte fra din kæreste? Du skriver du ikke når at spise pga. baby... Det forstår jeg slet ikke. Måske har mine 3 børn bare været nemme. Jeg synes du skal prioritere at få spist i løbet af dagen, så du holder kroppen ordentligt igang, du kan godt spise lidt frugt eller en klapper mens du ammer fx.
Selvfølgelig kan man godt vågne og være frygtelig sulten. Jeg har været ekstremt tørstig når jeg har ammet, så skulle altid op og have noget at drikke.
Jeg tænker det er irrelevant hvad andres mænd gør, fordi der er en verden til forskel på hvordan vi mennesker er. Jeg synes det er mere vigtigt at I fokuserer på at komme på rette kurs.
Du må tale med ham når I er stået op og fortælle ham at den behandling du fik i nat gjorde dig ked af det og skuffet, fordi du har brug for ham og brug for støtte og omsorg.