Ændrer krav om mundbind jeres adfærd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Mundbind har været et krav her siden marts (indenfor i alle butikker, offentlige lokationer og steder hvor man ikke kan holde afstand). Vi har klart ændret adfærd, men det er ikke på grund af kravet om mundbind, men snarere at vi stadig prøver at passe på. Det meste af tiden har der været 30 grader, så man ville helst være foruden, men man vænner sig til at have mundbind på. Nu hvor det begynder at blive koldere ligger jeg ofte ikke mærke til at jeg har det på.

I forhold til restauranter synes jeg ikke det er det store problem. Man har det på indtil man sætter sig ned. 

Her har der også været modstand mod mundbind (men mindre fordi vi ikke har haft et valg), så det kan godt være det vil ændre adfærd. Jeg tror dog på at folk med tiden vil vænne sig til det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg forstår ikke problematikken. 

Du tager det på ind, du sætter dig og tager det af. Så tager du det på når du går. 

Vi er ved at se en kultur-og restaurationsbranche gå neden om og hjem! Når vi engang får en vaccine, så har vi måske ikke de brancher mere det er frygteligt. 

Sorry, men jeg synes det er forkælet. Læger, sygeplejersker osv har dem på hverdag. Vi overlever nok

Du har ret i, at det nok er forkælet, men grunden til, at jeg går på restaurant osv. er også for at forkæle mig selv og slappe af, og det gør jeg ikke helt på samme måde, når jeg skal huske mundbindet, hvis jeg skal på toilet, rejser mig for at hente noget eller lignende. Netop fordi det er så uvant, ville det mundbind hele tiden spøge i mit hoved af frygt for at komme til at glemme det. 

Groft sagt går jeg normalt ikke på restaurant osv. for at støtte eller redde en branche, men for min egen skyld, men at støtte branchen er dog lige nu den eneste grund til, at jeg ville overveje det.

Jeg kan se, at påbuddet nu er kommet til Jylland, og det betyder i hvert fald en aflysning hos os, da vi skulle have været til brunchbuffet på Flammen. Det gider jeg ikke med mundbind, da det ville betyde, at vi skulle bruge en 5-6 mundbind, hvis man skal bruge dem korrekt, da vi skulle bruge 2 til at komme ind og ud, nogle stykker til besøg i buffetten og evt. 1 til en tur på toilettet.

Der kommer måske en aflysning til, da jeg skulle have været ude med nogle veninder, og der er stemning for at aflyse og i stedet mødes privat. Så behøver vi heller ikke gå hjem kl 22.

At læger og sygeplejerske skal bruge dem til daglig, synes jeg er irrelevant. Der er mange brancher, hvor man skal rende rundt med sikkerhedssko eller andet udstyr, men det har jeg da heller ikke tænkt mig skal være en del af min beklærning, bare fordi de kan klare det til hverdag.

Anmeld Citér

18. september 2020

lineog4

hmmm svært spørgsmål. 

Vi er ikke daglig dagen afhængig af den offentlige transport, min mand kører i bil og skal bruge bilen på arbejdet. Jeg tager enten cykel eller mine ben.

Vi er heller ikke dem der går særlig ofte ud på restaurant eller cafe, så der har vi ikke ændret vaner og vil heller ikke ændre dem pga. mundbind - jeg kan skal jo kun have det på når jeg ikke sidder ned. 

Men der ændret noget i mit liv pga. covid19 og det er mine besøg i teatre, stand up, koncerter osv. Sidder så sent som i dag og har en feriedag, fordi jeg skulle have være til teaterfestival i Horsens og den er (selvsagt) aflyst. 

Jeg går og krydser fingre for ingen af de andre forestillinger og festivitas aflyses, og skal jeg have mundbind på for at se en forestilling så gør jeg det (også selv om jeg slet ikke kan finde ud af dem, mine briller dugger og og og og).

Jeg tænker vi må støtte op om de brancher der bløder lige nu - og ja da jeg dagligt befinder mig midt i mindst 40 børn der krammer, spytter når de siger ord med b og p, græder og skal trøstes, snotter osv. Så tager jeg corvid19 alvorligt, men har også valgt at jeg ikke kan gå og være bange, for så kan jeg ikke være i min hverdag. 

Anmeld Citér

18. september 2020

ønskebørn74

Tjullehej skriver:

Ja bestemt - jeg undgår toget hvor jeg før kørte dagligt. 

Jeg vil bestemt også købe mere online, hvis det bliver et krav i supermarkederne og butikkerne. 

Vi har ikke været ude at spise siden alt det her startede og får indkøb leveret.

Anmeld Citér

18. september 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej det gør det ikke. 

Jeg har heller ikke holdt mig fra restaurant besøg i det hele taget. Jeg holder afstand, spritter og overholder de retningslinjer der er. Det synes jeg sagtens jeg kan, uden at gå på kompromis med hyggen. Også når mundbind kommer på banen. Jaja, man skal lige tænke 2 gange inden man går på toilet fx, men så er det heller ikke værre . For mig er værdien i en tur på café med veninderne større end irritationsmomentet over et mundbind  

Jeg har generelt ikke ændret min adfærd andet end den der er foreskrevet. Jeg plejer ikke at mænge mig med 100 nye mennesker hver weekend, så for mig er livet egentlig bare fortsat - nu med sprit, afstand og mundbind.  

Noget helt andet er, at jeg slet ikke forstår det med mundbind på alm restauranter uden natlig bar-servering. Der er jo netop krav om bestemte afstande mellem selskaberne hvor folk sidder bænket 95% af tiden de er der. Jeg tror næppe det er der smitten breder sig.

Anmeld Citér

18. september 2020

Mort3

Nej, jeg ændrer ikke adfærd. Bruger  ikke offentlig transport i forvejen, og jeg tror vi er på restaurant/café maks. 2 gange om årået, så ingen indflydelse der☺️

Bliver det indført med mundbind i butikker, så bruger jeg jeg dem gerne i den korte tid, det tager mig at handle��

Det eneste jeg ville have det ekstremt stramt med, er hvis jeg skal have det på, mens jeg er på arbejde. Står i butik.

Anmeld Citér

18. september 2020

Birthdaybaby

Nej. Tager toget på job hver dag, og går gennem stationen for at komme på job. Skal på restaurant på mandag og formentlig også i weekenden en gang eller to. Men .. kommer desværre nok til at holde mig fra streetfoodstederne hvis man skal have mundbind på overalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.