Ændrer krav om mundbind jeres adfærd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.436 visninger
26 svar
33 synes godt om
18. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har diskuteret mundbind nogle gange på mit arbejde, og jeg er egentlig nysgerrig efter at høre, hvordan mundbind påvirker jeres opførsel, og om I ændrer på noget, hvis I skal have mundbind på.

Konkret tænker jeg på, at da der blev indført krav om mundbind i offentlig transport, faldt antallet af passagerer, og da der for nylig blev tvunget mundbind på restauranter, caféer osv. i nogle kommuner (når man står op), så var der artikler om, hvor mange aflysninger restauranterne modtog med det samme. Nu er der også nogle eksperter, der mener, at man skal indføre mundbind i butikkerne.

Vil I stoppe med at gå på restaurant osv. og ændre på jeres indkøb, hvis I skal iføre jer mundbind på restauranter, caféer, barer og i butikker?

Jeg kan svare for mig selv. Vi var i Tyskland i sommers, hvor det er et krav i butikker og på restauranter, og det ændrede vores adfærd i forhold til tidligere. Vi spiste kun ude 3 gange, hvor det tidligere ville have været en gang om dagen (vi var der i 8 dage), og vi var kun i få butikker, hvor vi normalt handler stort ind af tøj, sko osv., når vi er i udlandet.

Jeg syntes, det var ubehageligt at have mundbind på i længere tid ad gangen, og vi prøvede både med stof og kirurgiske mundbind, så udvides kravet i Danmark, kommer jeg ikke til at gå i butikker og dagligvarer bliver Bilka to go. Kommer vi til at mange andet end dagligvarer, bliver det online handel. Restauranter er jeg stadig i tvivl om, da det jo kun er når man går ind og ud eller på toilettet, at mundbindet skal på. Offentlig transport benyttede jeg mig ikke af i forvejen, da det ville tage 1½ time at komme på arbejde, men kun ½ time i bil, men min mand begyndte at tage bilen den dag, man indførte krav om mundbind i offentlig transport.

Indlægget er ikke, fordi jeg er imod mundbind, hvis de har en effekt, men kun fordi jeg er nysgerrig på, om det ændrer folks adfærd, og jeg derfor også har en bekymring for den økonomiske lussing disse steder står overfor, hvis folk holder sig helt væk.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2020

Babilooo

Ja bestemt - jeg undgår toget hvor jeg før kørte dagligt. 

Jeg vil bestemt også købe mere online, hvis det bliver et krav i supermarkederne og butikkerne. 

Anmeld Citér

18. september 2020

LSS

Nej. Jeg har ikke noget problem med at bære mundbind. 

Anmeld Citér

18. september 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg undgår også offentlig transport, selvom jeg egentligt ikke har noget imod mundbind 

Anmeld Citér

18. september 2020

A38

Ja. Ikke fordi jeg er imod det, men fordi jeg har muligheden for at undgå toget. Nu cykler jeg i stedet på arbejde, for at undgå myldretid og dermed mundbind i toget.

Jeg tror det nye tiltag vil bidrage til at jeg ikke går på restaurant. Men omvendt har jeg slet ikke været ude at spise siden coronakrisen startede. I stedet forsøger jeg at støtte take away tiltagene som mange restauranter begyndte på, da de lukkede ned første gang.

Anmeld Citér

18. september 2020

AnoMor

Janey skriver:

Vi har diskuteret mundbind nogle gange på mit arbejde, og jeg er egentlig nysgerrig efter at høre, hvordan mundbind påvirker jeres opførsel, og om I ændrer på noget, hvis I skal have mundbind på.

Konkret tænker jeg på, at da der blev indført krav om mundbind i offentlig transport, faldt antallet af passagerer, og da der for nylig blev tvunget mundbind på restauranter, caféer osv. i nogle kommuner (når man står op), så var der artikler om, hvor mange aflysninger restauranterne modtog med det samme. Nu er der også nogle eksperter, der mener, at man skal indføre mundbind i butikkerne.

Vil I stoppe med at gå på restaurant osv. og ændre på jeres indkøb, hvis I skal iføre jer mundbind på restauranter, caféer, barer og i butikker?

Jeg kan svare for mig selv. Vi var i Tyskland i sommers, hvor det er et krav i butikker og på restauranter, og det ændrede vores adfærd i forhold til tidligere. Vi spiste kun ude 3 gange, hvor det tidligere ville have været en gang om dagen (vi var der i 8 dage), og vi var kun i få butikker, hvor vi normalt handler stort ind af tøj, sko osv., når vi er i udlandet.

Jeg syntes, det var ubehageligt at have mundbind på i længere tid ad gangen, og vi prøvede både med stof og kirurgiske mundbind, så udvides kravet i Danmark, kommer jeg ikke til at gå i butikker og dagligvarer bliver Bilka to go. Kommer vi til at mange andet end dagligvarer, bliver det online handel. Restauranter er jeg stadig i tvivl om, da det jo kun er når man går ind og ud eller på toilettet, at mundbindet skal på. Offentlig transport benyttede jeg mig ikke af i forvejen, da det ville tage 1½ time at komme på arbejde, men kun ½ time i bil, men min mand begyndte at tage bilen den dag, man indførte krav om mundbind i offentlig transport.

Indlægget er ikke, fordi jeg er imod mundbind, hvis de har en effekt, men kun fordi jeg er nysgerrig på, om det ændrer folks adfærd, og jeg derfor også har en bekymring for den økonomiske lussing disse steder står overfor, hvis folk holder sig helt væk.

Ja det ændre min adfærd. Jeg befinder mig ingen steder hvor mundbind er krav med mindre det er højst nødvendigt. Som f.eks hvis det bliver krav med mundbind ved afhentning af min søn i børnehaven så det klart jeg tager det på. 
men alt handel foregår på nettet så længe der er krav om mundbind. 

Frygter at uddannelsesstederne også snart får det indført, selvom jeg er fritaget i forhold til paragraffen omkring mundbind. Kører heller ikk offentlig mere på trods af fritagelsen fordi jeg ikk orker alle de dem der ikk kan passe sig selv. 

Anmeld Citér

18. september 2020

Nomnom

Ja, jeg ændrer adfærd. Jeg har intet imod at bære mundbind og gør det selvfølgelig hvor jeg skal, men så sendt som tidligere i dag, hvor jeg egentlig havde lyst til en chailatte to go fra Espresso House, da jeg var ude at gå med barnevognen, lod jeg være fordi jeg ellers skulle have mundbind på når jeg bestilte. Det gad jeg ikke. Så jeg sparrede de penge og de kalorier 

Anmeld Citér

18. september 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er ikke krav om mundbind som har ændret vores opførsel. Vi bruger ikke offentlig transport for tiden. Det er enten cykel eller bil, men sådan var det også før krav om mundbind.

Vi har ikke været på restaurant meget længe, men igen har det ikke noget med mundbind at gøre, men et spørgsmål om tid og generelt et fravalg af steder med mange mennesker.

Anmeld Citér

18. september 2020

Sprit25

Med en mand og en bror i restaurations branchen, ændre mundbind ikke min adfærd. Men konkurs, hjemsendelse og økonomisk usikkerhed gør. 

Jeg ville ønske at folk ville droppe: "det er træls", "det er min ret", osv. Fordi lige nu står mange mange mennesker for økonomisk problemer

Anmeld Citér

18. september 2020

Pb18

Mundbind ændrer ikke min adfærd men risikoen for corona gør. 

Dvs jeg undgår offentlig transport, spiser ikke ude og begrænser mine indkøb. Skal jeg købe tøj eller lignende vælger jeg butikker hvor jeg regner med at der er færre kunder. 

Jeg var også i Tyskland i sommer, og der spiste vi på campingpladsens restauranter hver aften og havde mundbind på når vi var ude at handle. 

Jeg har intet imod at have mundbind på, men om det så har den forventede effekt, det er en anden snak. Jeg tænker hygiejne og afstand er mindst lige så vigtigt og det er der godt nok nogle der er begyndt at glemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.