Ændrer krav om mundbind jeres adfærd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2020

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg tror faktisk, at de steder hvor der er krav om mundbind er de mest “sikre“ steder at være, hvis det er den vej man tænker. 

Jeg pendler hver dag og har selvfølgelig pænt mit mundbind på i de 2* 45 min jeg bruger i toget, men kan da godt tænke at det er underligt at jeg skal bruge mundbind der, men ikke i de mange timer jeg arbejder på et sygehus og især at det ikke er påkrævet som besøgende eller patient.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2020

*Toffee*

Ja det ændrer min adfærd. Jeg er afhængig af offentlig transport, så kan desværre ikke undgå det der. 

Kommer kravet til supermarkeder, bliver det online løsninger. Ligeledes vil jeg heller ikke benytte mig af restauranter, så længe det er krav. 

Jeg kan have mine tvivl om, om det overhovedet har en effekt (særligt med tanke på om det bliver brugt korrekt)og så er det bare møgubehageligt at have på. 

Jeg har fået en kæmpe respekt for dem der skal have det på i forhold til deres arbejde.

Anmeld Citér

18. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Med en mand og en bror i restaurations branchen, ændre mundbind ikke min adfærd. Men konkurs, hjemsendelse og økonomisk usikkerhed gør. 

Jeg ville ønske at folk ville droppe: "det er træls", "det er min ret", osv. Fordi lige nu står mange mange mennesker for økonomisk problemer

Jeg forstår godt din bekymring og deler den også. Jeg har også en del bekendte i branchen, så derfor er jeg også i tvivl om, hvad jeg vil gøre, hvis påbuddet kommer herover til Jylland.

På den ene side er det synd for restaurationsbranchen og jeg vil gerne støtte dem, men på den anden side går jeg på café, restaurant osv. for at hygge mig og her vil mundbindet være et irratitaionsmoment, som jeg skal forholde mig til, og det vil gribe ind i min hygge, så jeg ved ikke, hvordan jeg kommer til at reagere.

Anmeld Citér

18. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey
*Toffee* skriver:

Ja det ændrer min adfærd. Jeg er afhængig af offentlig transport, så kan desværre ikke undgå det der. 

Kommer kravet til supermarkeder, bliver det online løsninger. Ligeledes vil jeg heller ikke benytte mig af restauranter, så længe det er krav. 

Jeg kan have mine tvivl om, om det overhovedet har en effekt (særligt med tanke på om det bliver brugt korrekt)og så er det bare møgubehageligt at have på. 

Jeg har fået en kæmpe respekt for dem der skal have det på i forhold til deres arbejde.

Jeg er også i tvivl om effekten efter, at nogle læger har udtalt, at 100.000 skal bære mundbind for at redde en enkelt fra at blive smittet. Nu er smittetrykket så steget siden de udtalte det, så det er nok ikke helt så mange personer, der skal bære det længere.

I Tyskland var folk elendige til at bruge mundbindet korrekt. Det blev hevet af og puttet i tasken eller lommen, så snart folk kom ud af en butik og så blev det brugte mundbind så krøllet op af lommen igen og brugt i den næste butik. Det var i hvert fald den adfærd vi så på strøget i Flensburg, da vi var der et par timer.

Nu har jeg så lige fundet ud af, at der er pressemøde her kl. 14, så jeg frygter nye restriktioner, så jeg skynder mig at hive manden med i Ikea, da vi er ved at indrette nyt værelse. Skal lige have nogle ting, inden der evt. indføres mundbind i butikkerne. Alt andet kan vist klares online.

Anmeld Citér

18. september 2020

Strain

Nej, krav om mundbind ville ikke ændre noget her. Vi har lige været 14 dage på ferie hvor mundbind er et krav, både ved transport og i det pågældende land. Børn under 5 år er fritaget, men vores 3 årige rendte fint rundt med kirurgisk mundbind ligesom os andre. I 32 graders varme. Efter de 14 dage, så var der også tidspunkter hvor vi alle helt glemte at vi havde dem på og endte med at gå rundt med mundbind selv hvor det ikke var nødvendigt.

Jeg er sygeplejerske og min mand er læge, vi er vant til at have dem på selv i lang tid af gangen, og ungerne tager mundbind med samme ro og tilgang som de har til håndvask og afstand - sådan er det bare, så det gør vi. 

Om de virker? Tja, de virker hvis covid-19 smitter via dråber. Da der kommer færre dråber ud, når mund og næse er dækket (så længe de bruges rigtigt, ikke puttes i lommen og på igen, når de sidder over både mund og næse og de genanvendelige vaskes korrekt). Her er et fint billede af hvorfor det virker (bedre end ingenting, og sammen med afstand og hygiejne).

Samt link til forskning på området, og dobbelt-masking (at begge personer i en smittekæde/ ved potentiel smitte, bære mundbind) -  her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. september 2020

Sprit25

Janey skriver:

Jeg forstår godt din bekymring og deler den også. Jeg har også en del bekendte i branchen, så derfor er jeg også i tvivl om, hvad jeg vil gøre, hvis påbuddet kommer herover til Jylland.

På den ene side er det synd for restaurationsbranchen og jeg vil gerne støtte dem, men på den anden side går jeg på café, restaurant osv. for at hygge mig og her vil mundbindet være et irratitaionsmoment, som jeg skal forholde mig til, og det vil gribe ind i min hygge, så jeg ved ikke, hvordan jeg kommer til at reagere.

Jeg forstår ikke problematikken. 

Du tager det på ind, du sætter dig og tager det af. Så tager du det på når du går. 

Vi er ved at se en kultur-og restaurationsbranche gå neden om og hjem! Når vi engang får en vaccine, så har vi måske ikke de brancher mere det er frygteligt. 

Sorry, men jeg synes det er forkælet. Læger, sygeplejersker osv har dem på hverdag. Vi overlever nok

Anmeld Citér

18. september 2020

*Toffee*

Janey skriver:

Jeg er også i tvivl om effekten efter, at nogle læger har udtalt, at 100.000 skal bære mundbind for at redde en enkelt fra at blive smittet. Nu er smittetrykket så steget siden de udtalte det, så det er nok ikke helt så mange personer, der skal bære det længere.

I Tyskland var folk elendige til at bruge mundbindet korrekt. Det blev hevet af og puttet i tasken eller lommen, så snart folk kom ud af en butik og så blev det brugte mundbind så krøllet op af lommen igen og brugt i den næste butik. Det var i hvert fald den adfærd vi så på strøget i Flensburg, da vi var der et par timer.

Nu har jeg så lige fundet ud af, at der er pressemøde her kl. 14, så jeg frygter nye restriktioner, så jeg skynder mig at hive manden med i Ikea, da vi er ved at indrette nyt værelse. Skal lige have nogle ting, inden der evt. indføres mundbind i butikkerne. Alt andet kan vist klares online.

Jeg er faktisk også netop på vej i centeret, fordi jeg skal nå at købe nogle ting og det vil jeg gerne nå, inden der bliver et krav om mundbind sådanne steder. 

Majoriteten bruger dem ikke korrekt incl. mig selv. Det var vidst 100.000 der skulle bruge dem korrekt i en uge for at det ville hjælpe én. En journalist spurgte Brostrøm om det var rigtigt og det benægtede han ikke. Men det sendte en signalværdi. 

Jeg har mega ondt af alle berørte brancher, men det ændrer bare ikke på at det krav om mundbind ændrer min adfærd. 

Anmeld Citér

18. september 2020

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nej det kommer ikke til at ændre min adfærd...

Der skal i den grad støttes op om butikker og restauranter, for der er mange, som er afhængig af arbejde... hvis man ikke støtter, så går vores samfund en træls fremtid imøde... og ja jeg synes sgu det er en forkælet tankegang, men det må være folk, som ikke blir ramt økonomisk...

Anmeld Citér

18. september 2020

Sprit25

MVM skriver:

Nej det kommer ikke til at ændre min adfærd...

Der skal i den grad støttes op om butikker og restauranter, for der er mange, som er afhængig af arbejde... hvis man ikke støtter, så går vores samfund en træls fremtid imøde... og ja jeg synes sgu det er en forkælet tankegang, men det må være folk, som ikke blir ramt økonomisk...

tak! Livsværk er ved at smuldre væk lige nu

Anmeld Citér

18. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja det ændrer min adfærd. 

Når der indføres krav om mundmind, som nu gælder hele landet i resturationsbranchen, nattelivet osv, så er det i mit hoved et udtryk for at smitten skal tages alvorligt og derfor går jeg egentlig ikke rigtig ud og spiser. 

Det er ikke så meget det med at man praktisk skal bære mundbind, for det skal man jo ikke når man sidder ned, men jeg synes smitten er eksploderet og jeg vil gerne sørger for at JEG i det mindste ikke fører smitten videre, og derfor går jeg stortset ikke ud og spiser. 

Måske tager jeg en kaffe med min mand fra tid til anden på en cafe, den adfærd ændre mundbind ikke på, eller vi køber en sandwich og tager med hjem - men jeg slæber ikke mine børn med ud og spiser, tuller rundt i storcentre med 2 børn der rører ved alt osv. Og det gjorde jeg da fra tid til anden før. 

Tilgengæld køber vi en del take away, også for at støtte op om de lokale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.