Læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
32 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2020

Anonym trådstarter

Vi har lige skiftet læge , og idag kommer knægten hjem og har skadet foden . Ville lige tale med lægehuset , men der er kun tlf tid mellem 10-12.

ved vores gamle læge fik man sekretæren som vurdere om det var nødvendigt med et kik. Men hvad pokker gør man i en situation , hvor læge er nødvendigt men tlf er slut ?? Ventet man så bare på vagtlægen som jo er til akut ? Eller ventet man bare til næste dag i tlf tid ?

Bare et nysgerrig spørgsmål , da denne fremgangsmåde er helt ny.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har lige skiftet læge , og idag kommer knægten hjem og har skadet foden . Ville lige tale med lægehuset , men der er kun tlf tid mellem 10-12.

ved vores gamle læge fik man sekretæren som vurdere om det var nødvendigt med et kik. Men hvad pokker gør man i en situation , hvor læge er nødvendigt men tlf er slut ?? Ventet man så bare på vagtlægen som jo er til akut ? Eller ventet man bare til næste dag i tlf tid ?

Hvis han har skadet foden, er det vel skadestuen?

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis han har skadet foden, er det vel skadestuen?

Det kan sagtens tænkes . Jeg har ikke prøvet det før . Kører man bare direkte til skadestuen ? 

Anmeld Citér

7. september 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Lægen må ha oplyst et akut nummer, vores lægehus lukker os telefonen kl 12, men har et akut nummer til kl 16.

ellers prøv et andet lægehus i nærheden, selvf skal han ikke vente til imorgen 

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Nogensmor90 skriver:

Lægen må ha oplyst et akut nummer, vores lægehus lukker os telefonen kl 12, men har et akut nummer til kl 16.

ellers prøv et andet lægehus i nærheden, selvf skal han ikke vente til imorgen 

Man kunne trykke for nødsituation , men min mand og jeg mente ikke det var nød situation . Men igen hos vores gamle læger kunne man altid komme igennem . Der sad sekretæren og tog tlf til de fik hjem . Så blev faktisk i tvivl hvad man lige stiller op . For er en skadet fod nød ? 

Anmeld Citér

7. september 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Man kunne trykke for nødsituation , men min mand og jeg mente ikke det var nød situation . Men igen hos vores gamle læger kunne man altid komme igennem . Der sad sekretæren og tog tlf til de fik hjem . Så blev faktisk i tvivl hvad man lige stiller op . For er en skadet fod nød ? 

Ja det er jo akut = sket efter lukketid. 

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Nogensmor90 skriver:

Ja det er jo akut = sket efter lukketid. 

Okay tak . Så ved jeg det til næste gang . Vi blev i tvivl hvad nød situation dækkede .

Anmeld Citér

7. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Man vurdere om det er noget der kan vente ellers ringer man til læge/skadevagten efter kl 16 i hverdagene

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Man vurdere om det er noget der kan vente ellers ringer man til læge/skadevagten efter kl 16 i hverdagene

Tak for svar . Syntes det er utroligt man ikke kan komme i kontakt med egen læge efter kl 12. Men så må man jo kontakte skadestuen som en nævner . 

Anmeld Citér

7. september 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hvis han har skadet foden. Så ringer man jo til skadestuen. I min region er det 1813 som så vurderer om man skal ind og tilses af en læge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.