Udbetaling Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Grunden til jeg nævner social rådgiver er fordi jeg har set folk netop hyrer privat socialrådgiver ( mener jeg da bestemt det er ) til hjælp i klage / anke sager mod ( ikke mod kommunen men afgørelser ) f.eks kommunen . Og jeg er på bar bund hvor jeg kan få rette hjælp . 
Jeg har ikke brug for henvisning til , HVOR jeg kan klage , det ved jeg godt . Men en fagkyndig der kan hjælpe netop med klagen. Så den bliver formuleret korrekt ( udregningen som de fucker op )

må lede videre , og høre mig omkring . Tak for svar

Har i evt en borgerrådgivning? Ellers er der bidsidderhjælpen....

Det er rigtig at kan købe hjælpen hos private( men her skal det økonomiske ved  at få medhold i en klage kunne svare sig), nogle gør det også gratis(som frivillig) - men det kommer også an på hvilken ydelse der er tale om...(ift. Hvor man kan og bør henvende sig) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Ja det er så godt som korrekt forstået . De har lavet en udregning som de ikke helt selv kan forklare . Udregningen er fejl , hvilken jeg har fået flere til at kikke på . Altså folk med forskellige baggrund . Men søger en som kan hjælpe med at skrive / lave klagen . Skrive den korrekte udregning i klagen . Så det skal være en med forstand på udregning af “ løn “ 

jeg har været ved fagforeningen som har talt med udbetaling Danmark . Hun ( fagforeningen ) var snot forvirret over deres udregning & forklaring derpå . Jeg har haft en jurist & skatte mand til at kikke på det . Samt en som normalt sidder med bogholderi / kontor / løn . Jeg har også talt med skat men de siger fejlen er lavet hos udbetaling Danmark . Så skal bruge en som kan hjælpe mig videre i en klage .

vi har talt med udbetaling Danmark flere gange , men dem går helt galt . De kan ikke selv forklare deres udregning . Et er tal en anden forklaring derpå

Men kan du så ikke få skattemanden til at skrive udregningen ned, hvor det er skåret ud i pap?

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men kan du så ikke få skattemanden til at skrive udregningen ned, hvor det er skåret ud i pap?

Det er ikke mig,  men en jurist igennem fagforeningen som har vendt det med en skattemand . Jeg har selv haft ringet til skat fordi udbetaling Danmark sagde det skyldes skat , men de siger det er hos dem fejlen er .

men de vil ikke give sig og den forklaring de har sendt giver slet ikke mening . Derfor skal jeg have en som kan hjælpe mig , ved bare ikke hvor jeg skal søge hen .

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg kontaktede min fagforening og talte med en social rådgiver ( tror jeg hun var ) som ringede til udbetaling Danmark , hun kunne slet ikke forstå den forklaring de kom med . Hun sendte mig derfor videre til 3F ,som skulle have en jurist som kunne hjælpe . Hun kikkede på sagen , og sagde det slet ikke gav mening og vendte den med en skattemand . De var enige , der ER fejl i udregningen . Hun kontaktede derfor udbetaling Danmark for yderlig uddybning og den gav slet ikke mening . Jeg har så selv talt med SKAT fordi UD siger det skyldes skat men de siger nej . Fejlen er hos UD. Så står jeg så her . Der er 10000-12000 kr det drejer sig om . Så en lille slat

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har i evt en borgerrådgivning? Ellers er der bidsidderhjælpen....

Det er rigtig at kan købe hjælpen hos private( men her skal det økonomiske ved  at få medhold i en klage kunne svare sig), nogle gør det også gratis(som frivillig) - men det kommer også an på hvilken ydelse der er tale om...(ift. Hvor man kan og bør henvende sig) 

Nej vi har desværre ingen borgerrådgivning . Jeg har forsøgt med fagforening ( se evt mit svar ) nu er jeg strandet her . Det drejer sig om 10000-12000 kr . Så en lille slat .

Anmeld Citér

30. august 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Kan du ikke få dem du er i kontakt med ved fagforeningen til at hjælpe med klagen?

Ellers er der måske noget frivillig juridisk hjælp nær dig.

Sidste mulighed er jo at du selv skriver klagen og henviser til de udregninger andre har lavet.

Eller er det måske noget som går i orden af sig selv, hvis det er fordi de indeholder for meget skat - så du derfor får pengene tilbage når årsopgørelsen kommer i foråret - for så er spørgsmålet om det er værd at bruge tid på at klage, hvis behandlingen af klagen tager længere tid end det.

held og lykke med det

Anmeld Citér

30. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
drabo skriver:

Kan du ikke få dem du er i kontakt med ved fagforeningen til at hjælpe med klagen?

Sidste mulighed er jo at du selv skriver klagen og henviser til de udregninger andre har lavet.

Eller er det måske noget som går i orden af sig selv, hvis det er fordi de indeholder for meget skat - så du derfor får pengene tilbage når årsopgørelsen kommer i foråret - for så er spørgsmålet om det er værd at bruge tid på at klage, hvis behandlingen af klagen tager længere tid end det.

held og lykke med det

Ja jeg tænker også, at du må få hjælp af dem, som du har været i kontakt med.. Ring til dem igen og sig, at udbetaling Danmark ikke er samarbejdsvillige, og at du har brug for en udregning, du kan sende til dem 

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kontaktede min fagforening og talte med en social rådgiver ( tror jeg hun var ) som ringede til udbetaling Danmark , hun kunne slet ikke forstå den forklaring de kom med . Hun sendte mig derfor videre til 3F ,som skulle have en jurist som kunne hjælpe . Hun kikkede på sagen , og sagde det slet ikke gav mening og vendte den med en skattemand . De var enige , der ER fejl i udregningen . Hun kontaktede derfor udbetaling Danmark for yderlig uddybning og den gav slet ikke mening . Jeg har så selv talt med SKAT fordi UD siger det skyldes skat men de siger nej . Fejlen er hos UD. Så står jeg så her . Der er 10000-12000 kr det drejer sig om . Så en lille slat

Ja så er det skisme lidt op ad bakke.....

Mit råd vil være at udarbejde en klage selv og sende den til UB - hvis/når de så ikke siver dig ret i din klage, og så ryger den til ankestyrelsen som herefter gennemgår den og træffer en afgørelse.. så får du den på den måde tjekket igennem.... du har en frist på 4 uger, er den overskredet kan den dog blive sendt videre til ankestyrelsen...

Ankestyrelsen indhenter oplysninger fra alle nødvendige indstanser - hvilket de SKAL indlevere.....

Hvis du klager selv, så husk at beskriv forløbet og du har forsøgt at kontakte UB men disse ikke mener der er fejl og du har forsøgt at samarbejde.....

Og ja den er en pænt sjat penge - du skal bare være obs på at hvis du køber dig til hjælp, går en god postion af beløbet til den der hjælper og får du ikke medhold ender du med en stor udgift....

Forstår godt at du er frusteret - især når andre indstanser har tilkendegivet at der ER fejl efter deres vurdering 

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

held og lykke med det

Tak for svar . Jeg hørte ikke mere fra hende fra 3F . Trods henvendelse . Så opgav lidt den vej . Tænkte jeg så ville finde hjælp og betale mig fra det .  Det har desværre ikke noget med skat at gøre , dem har jeg talt med . De siger fejlen ligger i udbetaling Danmarks udregninger . Jeg har ikke de udregninger . Så er lidt på nar bund der og har heller ikke selv mulighed for at skrive klagen .

Anmeld Citér

30. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja så er det skisme lidt op ad bakke.....

Mit råd vil være at udarbejde en klage selv og sende den til UB - hvis/når de så ikke siver dig ret i din klage, og så ryger den til ankestyrelsen som herefter gennemgår den og træffer en afgørelse.. så får du den på den måde tjekket igennem.... du har en frist på 4 uger, er den overskredet kan den dog blive sendt videre til ankestyrelsen...

Ankestyrelsen indhenter oplysninger fra alle nødvendige indstanser - hvilket de SKAL indlevere.....

Hvis du klager selv, så husk at beskriv forløbet og du har forsøgt at kontakte UB men disse ikke mener der er fejl og du har forsøgt at samarbejde.....

Og ja den er en pænt sjat penge - du skal bare være obs på at hvis du køber dig til hjælp, går en god postion af beløbet til den der hjælper og får du ikke medhold ender du med en stor udgift....

Forstår godt at du er frusteret - især når andre indstanser har tilkendegivet at der ER fejl efter deres vurdering 

Jeg har simpelthen ikke mulighed for at gøre det selv p.t . Grundet stress er det psykisk overskud der ikke. Det er mere princippet , at de bare kan gøre som “ de lyster “ uden man kan gøre noget . Der er fejl , ingen tvivl om det . De kan ikke selv komme med en logisk forklaring der understøtter deres udregning. Den udregning de har brugt som forklaring er fyldt med fejl og giver slet ikke det resultat,  de prøver at forklare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.