Anonym skriver:
Jeg kontaktede min fagforening og talte med en social rådgiver ( tror jeg hun var ) som ringede til udbetaling Danmark , hun kunne slet ikke forstå den forklaring de kom med . Hun sendte mig derfor videre til 3F ,som skulle have en jurist som kunne hjælpe . Hun kikkede på sagen , og sagde det slet ikke gav mening og vendte den med en skattemand . De var enige , der ER fejl i udregningen . Hun kontaktede derfor udbetaling Danmark for yderlig uddybning og den gav slet ikke mening . Jeg har så selv talt med SKAT fordi UD siger det skyldes skat men de siger nej . Fejlen er hos UD. Så står jeg så her . Der er 10000-12000 kr det drejer sig om . Så en lille slat
Ja så er det skisme lidt op ad bakke.....
Mit råd vil være at udarbejde en klage selv og sende den til UB - hvis/når de så ikke siver dig ret i din klage, og så ryger den til ankestyrelsen som herefter gennemgår den og træffer en afgørelse.. så får du den på den måde tjekket igennem.... du har en frist på 4 uger, er den overskredet kan den dog blive sendt videre til ankestyrelsen...
Ankestyrelsen indhenter oplysninger fra alle nødvendige indstanser - hvilket de SKAL indlevere.....
Hvis du klager selv, så husk at beskriv forløbet og du har forsøgt at kontakte UB men disse ikke mener der er fejl og du har forsøgt at samarbejde.....
Og ja den er en pænt sjat penge - du skal bare være obs på at hvis du køber dig til hjælp, går en god postion af beløbet til den der hjælper og får du ikke medhold ender du med en stor udgift....
Forstår godt at du er frusteret - især når andre indstanser har tilkendegivet at der ER fejl efter deres vurdering
Anmeld
Citér