Stort dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.677 visninger
23 svar
49 synes godt om
25. august 2020

Anonym trådstarter

Jeg kender til en privat dagplejer. Hun annoncerer jævnligt på lokale facebookgrupper efter børn.  

Mit dilemma er at jeg kender til så mange utilfredse forældre der har været der og jeg ville ønske at jeg kunne gøre noget.

Jeg kan ikke underrette nogen steder, for børnene har det fint. Det er forældrene hun konstant bliver uvenner med. Hun lover en masse til samtalerne, som hun ikke holder, hun er syg konstant uden mulighed for vikar, det kan også være kreative datoer, så forældrene skal bindes uheldigt (Den vil jeg ikke uddybe af hensyn til anonymiteten), ferie med meget kort varsel og meget andet.

I facebook grupper har hun et par venner der anbefaler hende tit. Så det ser fint ud udefra og mange forældre står med håret i postkassen når samarbejdet kører af sporet og de er røget ud af ventelisten til de kommunale pladser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg kender til en privat dagplejer. Hun annoncerer jævnligt på lokale facebookgrupper efter børn.  

Mit dilemma er at jeg kender til så mange utilfredse forældre der har været der og jeg ville ønske at jeg kunne gøre noget.

Jeg kan ikke underrette nogen steder, for børnene har det fint. Det er forældrene hun konstant bliver uvenner med. Hun lover en masse til samtalerne, som hun ikke holder, hun er syg konstant uden mulighed for vikar, det kan også være kreative datoer, så forældrene skal bindes uheldigt (Den vil jeg ikke uddybe af hensyn til anonymiteten), ferie med meget kort varsel og meget andet.

I facebook grupper har hun et par venner der anbefaler hende tit. Så det ser fint ud udefra og mange forældre står med håret i postkassen når samarbejdet kører af sporet og de er røget ud af ventelisten til de kommunale pladser. 

Hvorfor siger de forældre ikke noget

Anmeld Citér

25. august 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvorfor siger de forældre ikke noget

Det gør de også, men der er jo ikke nogen steder at klage, som kan ændre noget.

Når hun er privat dagplejer er det uden om kommunen og børnene lider ikke umiddelbart nød, så tilsynet kan ikke stoppe hende.

Anmeld Citér

25. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hvis børnene ikke lider og passes ordenligt på osv. Og du ikke selv har erfaring derfra men kun oranges venner. så vil jeg sige du skal passe din egen tallerken og lade de forældre selv advarer mod hende i diverse fb grupper og lade dem tale om deres erfaringer 

Anmeld Citér

25. august 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Det er IKKE uden om kommunen selvom det er privat pasningsordning. De har kommunale tilsyn og bliver også godkendt af kommunen. 

Så man kan altså godt klage til kommunen/tilsynsføreren hvis der opstår uenigheder. 

Hvad er din relation til dagplejeren? 
Jeg tænker, hvis du “kun” kender nogle forældre der ikke er tilfredse, men ikke selv har fået passet børn ved hende og oplevet uvenskab, så synes jeg ikke det er din pligt at indberette hende nogle steder. 
Det må være de forældre der er impliceret der skal gøre noget ved det. Og så skal man som udefrakommende jo huske på at der er to sider af en sag. 

Anmeld Citér

25. august 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Babyklar87 skriver:

Det er IKKE uden om kommunen selvom det er privat pasningsordning. De har kommunale tilsyn og bliver også godkendt af kommunen. 

Så man kan altså godt klage til kommunen/tilsynsføreren hvis der opstår uenigheder. 

Jeg tænker, hvis du “kun” kender nogle forældre der ikke er tilfredse, men ikke selv har fået passet børn ved hende og oplevet uvenskab, så synes jeg ikke det er din pligt at indberette hende nogle steder. 
Det må være de forældre der er impliceret der skal gøre noget ved det. Og så skal man som udefrakommende jo huske på at der er to sider af en sag. 

Ja man kan klage, men når det er privat tjekke tilsynet kun at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt. - Jeg har selv været der som forældre. De blev først lukket da deres hund havde bidt ud efter et barn i forældres nærvær.

Men tro mig hendes ry skal nok gøre det besværligt for hende, vores var i hvert fald slemt berygtet til sidst

Anmeld Citér

25. august 2020

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Jeg kan af forskellige årsager ikke uddybe hvordan jeg kender til dette. Og så er jeg helt med på at det kan være svært herinde at vide hvad jeg ved og om jeg bare er en emsig gimpe  :-)

Tilsynet vil ikke handle, da striden ikke handler om børnene. Er du sikker på at de skal det ?

Anmeld Citér

25. august 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Hvis børnene ikke lider og passes ordenligt på osv. Og du ikke selv har erfaring derfra men kun oranges venner. så vil jeg sige du skal passe din egen tallerken og lade de forældre selv advarer mod hende i diverse fb grupper og lade dem tale om deres erfaringer 

Jeg vil ikke skrive herinde hvordan jeg kender til sagen. Men kan kun sige at jeg ved disse ting med stor sikkerhed. 

I princippet lider børnene ikke, og så alligevel er det ikke i børnenes tarv at hun har meget stort fravær og børnene i tide og utide skal passes af bedsteforældre eller hvem der lige kan tage over.

Det er heller ikke i børnenes interesse når dagplejeren og forældrenes samarbejde ender med uvenskab og dårlig stemning. 

Anmeld Citér

25. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg vil ikke skrive herinde hvordan jeg kender til sagen. Men kan kun sige at jeg ved disse ting med stor sikkerhed. 

I princippet lider børnene ikke, og så alligevel er det ikke i børnenes tarv at hun har meget stort fravær og børnene i tide og utide skal passes af bedsteforældre eller hvem der lige kan tage over.

Det er heller ikke i børnenes interesse når dagplejeren og forældrenes samarbejde ender med uvenskab og dårlig stemning. 

Du behøver nu heller ikk fortælle hvordan du kender til hende.  

jeg mener stadig bare at hvis du ikke selv har børn i pasning der og dermed ikke selv er første hånds vidne til det da du ikk selv har børn der. Så synes jeg ikk du skal gøre noget som helst da det så ikk vedrører dig. 

Anmeld Citér

25. august 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det gør de også, men der er jo ikke nogen steder at klage, som kan ændre noget.

Når hun er privat dagplejer er det uden om kommunen og børnene lider ikke umiddelbart nød, så tilsynet kan ikke stoppe hende.

Men du kan intet gøre, fordi du står ikke i det. Men som anden siger, hvis børnene har det godt, er det vel det vigtigste. Nu ved jeg ikke hvorfor hun bliver uvenner med forældrene.. 

Men ja du skal blande dig udenom. Hvis forældrene er utilfredse må de jo skrive det, ligesom andre roser hende.. ja jeg ved ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.