Forholdet mellem kæreste og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2020

Anonym

Men er det så ikke bare at sige det til ham? Altså kærligt sige "hør skat, jeg vil enormt gerne have de her spændende snakke med dig, men jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig om hverken dit eller mit svar, når børnene render rundt omkring os og larmer/laver ulykker.. Så jeg ville sætte stor pris på, at vi ventede med de mere alvorlige og spændende snakke, til der enten er ro på børnene eller de sover".. 

For mig lyder det nu mere til, at det ikke kun er snakke, det handler om.. Eller at du så alligevel ikke har overskud til de snakke, når børnene sover.. Altså han føler sig jo åbenbart forsømt, og så må han jo fortælle i hvilke situationer, han føler sig forsømt 

Jo, det siger jeg til ham og så klager han sig over, at så får vi aldrig snakket, for som du så rigtigt siger, så orker jeg det ikke, når de så endelig sover og det gør han ofte heller ikke.

Men i det store hele tror jeg bare vi er enige om, at det hele er lidt på standby i de her år, hvor de er helt små og vi kan da mærke, at vi får små bidder af "friheden" tilbage, f.eks. er børnene begyndt at lege mere sammen og der kan vi jo så snakke rigtigt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jo, det siger jeg til ham og så klager han sig over, at så får vi aldrig snakket, for som du så rigtigt siger, så orker jeg det ikke, når de så endelig sover og det gør han ofte heller ikke.

Men i det store hele tror jeg bare vi er enige om, at det hele er lidt på standby i de her år, hvor de er helt små og vi kan da mærke, at vi får små bidder af "friheden" tilbage, f.eks. er børnene begyndt at lege mere sammen og der kan vi jo så snakke rigtigt.

Hvor tit har I en date-aften uden børn? Hvor I får passet børnene og så er alene enten derhjemme eller ude? 

For det er måske en løsning, så I kan genfinde hinanden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.