Anonym skriver:
Ja, det har han sagt. Da det første barn blev født ændrede alt sig for mig - ja, faktisk allerede, da jeg var gravid. Så var babyen det vigtigste i mit liv på en helt ny måde og 1. prioritet over ALT andet... også ham. Det har han nogle gange lidt svært ved at forstå, for han prioriterer mig lige så højt som børnene.
Men det gør jeg altså ikke
Det er helt instinktivt - mine børn er mit et og alt og nummer et...
Jeg giver derfor børnene (der er er meget små) næsten al opmærksomheden, når de er vågne og jeg vil gerne gemme voksensamtaler til senere - de bliver alligevel afbrudt og ender i skænderier, fordi man misforstår hinanden, mens børnene larmer og også vil snakkes med! Det synes han er irriterende.
Men om aftenen så er der voksentid og sådan fungerer det faktisk fint
Det plager ham heldigvis ikke så meget, at jeg giver næsten alt til de små børn, men jeg ved, at han nogle gange føler sig nedprioriteret... og det er han groft sagt også lige i disse år. 
Selvsagt er børnene dem der kommer først, men at gemme alle samtaler til børnene sover, det ville jeg ikke kunne holde til, og vi kunne sagtens tale sammen selvom børnene var små og vågne.
Synes egentlig også det er godt for børnene at lære, at vi er en familie hvor alle betyder noget og de må en gang imellem godt vente med at få svar fordi jeg fortæller lige får noget. Eller de må lige vente med ar få den pakke rosiner for jeg giver lige får et kram.
Falder de og slår sig, skal de selv sagt ikke vente, eller er de på en eller anden måde kede af det så slipper vi alt i hænderne. Men børnene må gerne lære, at mor og far også betyder noget og er en del af familien, hvor der mening og samtaler også skal være der.
Hvis din mand oplever han intet betyder, alle samtaler skal vente og I fx ikke kan give er kys når børnene er vågne, ja så forstår jeg ham faktisk godt.
Anmeld
Citér