Høns i gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2020

SofiaMik

LSS skriver:

Hvilke ord er det der er grimme? 

Du starter da med at bande. Hele første sætning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2020

LSS

SofiaMik skriver:

Du starter da med at bande. Hele første sætning.

Nu du vidst bare sart.  Der er ikke et eneste bandeord i første sætning. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

SofiaMik

LSS skriver:

Nu du vidst bare sart.  Der er ikke et eneste bandeord i første sætning. 

Eddermame er et bandeord. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

LSS

SofiaMik skriver:

Eddermame er et bandeord. 

Haha okay kan da godt se det er et slemt ord  i virkeligheden er det vidst ikke værre end at opfordre til at udsætte sine dyr for (livs)fare.

Anmeld Citér

31. juli 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Altså, ræven skal jo også leve. Er der ikke en gammel høne på menuen så fanger den vel bare en mus med unger i reden, som så dør af sult... Naturen er barsk. Rolig nu, de har haft en godt liv (i modsætning til de dyr vi spiser) og opdager sikkert ikke engang ræven, fordi den er avlet så langt væk fra sin natur

Og til ts. Jeg ville være så irriteret og have sagt det direkte. Jeg vil simpelthen ikke have dyr i gave! Det er så fjernt fra mig at din mand ikke kan være ærlig overfor sin egen familie, men det virker som om du vil have det bedste ud af det og at dyrene får det godt.

Anmeld Citér

31. juli 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SofiaMik skriver:

Og det er da et pænt sprogbrug, du har. 

Hvad end du vil det eller ej, sker det faktisk ret tit, at ræven tager en hel hønsegård også når man passer på. Og det er bare ærgerligt, når man gerne vil sine høns. Men i det mindste har de levet et godt liv og ræven slår dem hurtigt ihjel. Og dem som ræven ikke spiser, afliver og spiser vi selv. Forarger det dig også?

Dagligt aflives tusindvis af høns på slagterier, som har levet under forfærdelige forhold. Og folk spiser dem gladeligt. Men det er der som regel ikke nogen,  der gider bekymre sig om.

Det sidste bekymrer jeg mig temmelig meget om - netop en af årsagerne til, at vi selv holder høns. Hvad andre putter i indkøbskurv og mund, kan jeg ikke gøre andet ved end at oplyse. 
Vi afliver også selv, naturligvis. Hvem skulle dét forarge? Men bevidst at lade en ræv i blodrus jage dem rundt og slå dem ihjel én for én er i mine øjne total ansvarsfralæggelse. Vores hunde og øvrige husdyr igennem tiden har også haft et godt liv, men når de skal herfra, opfatter jeg det ikke som gyldig årsag til at give dem en unødigt voldsom død. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KommendeMor88 skriver:

Altså, ræven skal jo også leve. Er der ikke en gammel høne på menuen så fanger den vel bare en mus med unger i reden, som så dør af sult... Naturen er barsk. Rolig nu, de har haft en godt liv (i modsætning til de dyr vi spiser) og opdager sikkert ikke engang ræven, fordi den er avlet så langt væk fra sin natur

Og til ts. Jeg ville være så irriteret og have sagt det direkte. Jeg vil simpelthen ikke have dyr i gave! Det er så fjernt fra mig at din mand ikke kan være ærlig overfor sin egen familie, men det virker som om du vil have det bedste ud af det og at dyrene får det godt.

Ja, naturen er barsk. Når vi så vælger at holde dyr - på unaturlig vis - følger der i mine øjne et ansvar med for at tage vare på dem hele vejen. Musen kan jeg ikke gøre noget for - men var det en tam “kæledyrsmus”, jeg havde valgt at holde, ville jeg heller ikke overlade det til naboens kat at aflive den, når jeg syntes, tiden var inde. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

SofiaMik

Mor og meget mere skriver:

Det sidste bekymrer jeg mig temmelig meget om - netop en af årsagerne til, at vi selv holder høns. Hvad andre putter i indkøbskurv og mund, kan jeg ikke gøre andet ved end at oplyse. 
Vi afliver også selv, naturligvis. Hvem skulle dét forarge? Men bevidst at lade en ræv i blodrus jage dem rundt og slå dem ihjel én for én er i mine øjne total ansvarsfralæggelse. Vores hunde og øvrige husdyr igennem tiden har også haft et godt liv, men når de skal herfra, opfatter jeg det ikke som gyldig årsag til at give dem en unødigt voldsom død. 

En ræv går kun i total blodrus, når den bryder ind i en hønsegård.  Når den nedlægger en høne/fasan/and i det fri, så går det hurtigt. 

Faktisk har jeg nogle naboer, der har opgivet at holde deres høns inde og de fleste af dem, lever et frit liv, men det hænder,  at ræven tager en. 

Når så nogen vælger at lade deres gamle høns gå sådan, synes jeg ikke, at det er så skidt endda.( Efter 3 år lægger de fleste høns ikke æg mere og duer heller ikke at spise.)

Anmeld Citér

1. august 2020

Sandratoft

LSS skriver:

Haha okay kan da godt se det er et slemt ord  i virkeligheden er det vidst ikke værre end at opfordre til at udsætte sine dyr for (livs)fare.

Anmeld Citér

1. august 2020

LSS

Sandratoft skriver:

Rul du bare med øjnene. Det siger mere om dig, end om mig synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.